Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 48

Onderwerp: Kweken met ROSE spreeuw

Junior lid
    Thanks
    0

rose spreeuwen

Hoi Robin ik heb 1 koppel rose spreeuwen van 2008 ze waren heel schuw maar inderdaad wat je zegt, het voeren van af en toe een paar meelwormen maakte de vogels al wat rustiger. Teunis zaad maakt de vogels ook rustig maar daarvan weet je nooit of ze het eten? Nu komen ze al kijken wat ik ze kom brengen. Verder heb ik al 3 jaar pagode spreeuwen, het vorig jaar van 2 koppels 16 jongen, maar wel afwisselend en rijkelijk gevoerd. Deze vogels heb ik ver ( 1000 km heen en terug ) in Duitsland gehaald.
    Ik ben benieuwd of het dit jaar iets word, de man staat er al heel mooi op zijn kuif is al zichtbaar.
    Robin bedankt voor de informatie,

mvgr, pagode.

Senior lid
    Thanks
    1
    Pagode,
    Veel succes gewenst met je roze spreeuwen. Een mooi resultaat trouwens, met die pagodespreeuwen. Proficiat. Je deed het een stuk beter dan ik
    (maar 3 jongen uit 1 koppel)
    Hopenlijk kweken we beiden komend seizoen wat roze spreeuwen. Kunnen we misschien wat uitwisselen. Of kwamen die van jou ook bij T.W. vandaan?

Junior lid
    Thanks
    0

rose spreeuwen

Robin hoeveel koppels rose spreeuwen heb jij ?
    Kweek jij met een enkel koppel of laat je ze in kolonie broeden?
    Er word gezegt dat het kolonie broeders zijn?
    In duitsland zou ik nog een 2 jarig koppel krijgen en ophalen op de terug reis van onze vakantie vanuit Beieren, maar helaas het contact met de gebroeders D....... was ineens verbroken ik kreeg nergens meer antwoord op.
    Ik had voor hun contacten gelegd in Nederland en België.
    Ze hadden wel 30 rose spreeuwen en 16 koppels Bali spreeuwen met 20 zelfstandige jongen, Ara's en papagaaien hadden ze ook.
    Ik had 3000 euro en kooien meegenomen om voor iemand vogels mee te brengen en ook mijn 2 jarig koppel maar helaas ik kreeg geen contact meer.
    Die mijheer heb zijn geld terug gestort maar deze was zeer teleur gesteld, gelukkig niet in mij.
    Later hoorde ik van een Bali kweker dat hij om de naam D....... een rode circel had gemaakt want hij had gebeld, gemaild maar kreeg geen antwoord?
    Deze man had ook vogels willen kopen en had het adres van mij gekregen.
    Dus nu heb maar 1 koppel rose spreeuwen.
    Mvgr, Pagode.

Senior lid
    Thanks
    1
    Pagode,

Dat verhaal komt me wel héél bekend voor. Ik sprak kort geleden nog met de man waar jij vogels voor zou meebrengen. Hij woont in A. Hij had het geld al van te voren overgemaakt, maar het idd. wel weer teruggekregen toen de zaak niet doorging...klopt het dat je ook Siberische lijsters zou meebrengen?
    Heb zelf 1-2 roze spreeuwen van bijna 2 jaar oud. Vorig jaar werden er eieren bij de vleet gelegd, maar de man at ze op vòòr ik ze te pakken kon krijgen. Ben nu een apart gedeelte in de volière aan het maken om de man te separeren zodra de poppen gaan leggen. Het zijn idd. koloniebroeders en het zou wel eens kunnen dat de kweek vrij gemakkelijk gaat als je een heel groepje bij elkaar hebt zitten. De kweker waar ik ze vandaan heb kweekte met 2 koppels in een 1 vlucht...Ik heb ook wel eens naar die D....... gemaild en ook nooit antwoord gekregen. Ik was toen op zoek naar een losse man om de 2 stellen compleet te maken. Ik weet niet of je een beetje Duits kunt lezen, anders kan ik je wel een artikel uit AZ Nachrichten mailen.

Junior lid
    Thanks
    0

rose spreeuwen

Robin dit klopt allemaal, dat van die siberische lijsters klopt ook, ik kan goed duits lezen woon 15 minuten van de duitse grens. stuur mij dat artikel maar als je wilt.
    Mvgr pagode.

Junior lid
    Thanks
    0
    hoi
    ik heb ook 1-2 roze spreeuwen en deze heb ik op 2 verschillende locaties aangeschaft doch moet ik vaststellen dat ze allemaal van dezelfde kweker in Duitsland komen .Als alles meezit krijg ik er dit weekend eentje bij uit engeland zodat ik deze 4 vogels samen in een voliere kan onderbrengen .
    Verder heb ik gelezen dat deze vogels pas in juni overgaan tot kweken ,is dit zo?

Senior lid
    Thanks
    1
    Mooi hoor, nu zijn we al met 3 man met roze spreeuwen, hier op het forum.
    Nu maar hopen dat we allemaal goed gaan kweken, zodat er nog wat meer van deze fraaie vogels voor de volière beschikbaar komen.
    Bij mij begonnen de vogels in mei te nestelen, Ludo

Junior lid
    Thanks
    0
    Normaal had ik dit weekend er nog een roze spreeuw man bij ,doch er is niks van in huis gekomen.Het waren gewoon loze beloften

Junior lid
    Thanks
    0

insecten voeding spreeuwen

Is er misschien iemand die aan emelte ( larve van de langpootmug ) weet te komen.
    Als ik goed geinformeerd ben noemt men de larve van meedere insecten emelte, dus alle emelte zijn welkom. Dit is weer goed voor de afwisseling, de europese spreeuw voert afwisselend verschillende emelte.
    Groeten pagode

Senior lid
    Thanks
    1
    Pagode,

In emelten zit erg weinig voedingswaarde. Als een spreeuw in het wild alleen maar emelten aan zijn jongen voert gaan ze dood aan ondervoeding. Dit is uit onderzoeken gebleken.
    De reden dat spreeuwen toch veel van dit voer aan hun jongen geven is dat het makkelijk verkrijgbaar is en de ouders dus niet te veel tijd kwijt zijn aan voedselzoeken. Ze maken dus een keuze tussen veel tijd kwijt zijn aan hoogwaardig voedsel zoeken(met kans op verhongeren van de jongen) en weinig tijd kwijt zijn aan laagwaardig voedsel. Daarom gaan de vogels na een paar ronden emelten ook steevast over op andere soorten insecten zoals rupsen, motten, vlinders, sprinkhanen etc. Het lijkt mij dus weinig zinvol om emelten uit te gaan steken (zitten vlak onder de grasmat, tussen de graswortels)

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten