Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gaat niet in het blok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gaat niet in het blok

    Ik heb een vraagje ik heb sins 1 weekje een broedblok.
    maar het popje gaat niet in het blok ik weet niet wrm.
    ik weet dar ik moet wachten en ze eraan moeten
    wennen maar 1 week is echt lang want
    ze wennen normaal wel snel

  • #2
    Omdat ze zoals al 10 keer is gezegd in je andere topic nog niet broedrijp is. Op je foto is ze notabene nog aan het ruien. Een pop die wil broeden gaat in een blok, simpel. Dat is je ook verteld en ik snap niet dat je de vraag nu gaat herhalen? Je wilde toch vanalles weten? Ik heb meer dan 15 jaar grasparkieten gekweekt en je alles duidelijk uitgelegd met nog een heleboel andere mensen. Ik erger me dus een beetje aan deze herhaling aan vragen in aparte topics Ik denk dat meer dan 10 verschillende mensen je duidelijk het advies hebben gegeven nog even te wachten tot ze een jaar zijn en tot de dagen wat lengen. Maar je gaat gewoon stug door en negeert elk goedbedoeld advies gewoon. Succes ermee en ik ga hier dus ook geen antwoorden meer op geven. Sorry.

    Opmerking


    • #3
      ja ze hebben me op iets anders antwoord gegeven en niet
      waarom ze niet in het blok gaat en weet ik veel en

      Opmerking


      • #4
        ja ze hebben me op iets anders antwoord gegeven en niet
        waarom ze niet in het blok gaat en weet ik veel.
        Ze is pas 10 maanden nog maar 2 maanden.
        en het was gewoon een vraag waarom is er anders een forum.

        Opmerking


        • #5
          Een pop zal het blok ingaan wanneer ze wil broeden. Gaat ze het blok niet in dan is ze niet in broedstemming.
          jou pop is dus niet in broedstemming.

          Hier zijn twee redenen voor:
          1: ze is nog maar 10 maanden, waarschijnlijk dus nog niet broedrijp
          2: ze is in de rui.

          De tweede lijkt mij zelfs nog meer de oorzaak!

          (al is bovenstaande een herhaling van het eerder gezegde dus antwoordt is er wel gegeven)
          Mijn Site

          Opmerking


          • #6
            heb geduld het komt huus wel kijk anders naar het invlieg gat wel groot genoeg??

            geen scherpe randen??

            kijk daar maar effe naar
            mvg roy (vogelfreak)
            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door milad.r
              ja ze hebben me op iets anders antwoord gegeven en niet
              waarom ze niet in het blok gaat en weet ik veel.
              Ze is pas 10 maanden nog maar 2 maanden.
              en het was gewoon een vraag waarom is er anders een forum.
              Oh, vreemd. Ik heb je nl al eerder gezegd dat ze in het blok gaat als ze broedrijp is. Beestjes zijn te jong, beestje is in de rui en het blok hangt er een week in. Geduld is een schone zaak Milad. Vogels kweken gaat niet vanzelf.

              Opmerking


              • #8
                ja weet ik maar ik had geen idee want het is me eerste keer.
                daarom de vraag maar hoe zien jullie dat ze in de rui is ???
                die foto`s die jullie hebben gezien waren meer dan 7 a 6 maanden geleden gemaakt ik zet er zo ff foto`s van vandaag.

                Opmerking


                • #9
                  deze foto`s zijn wat lichter gekomen omdat er een velle flits bij was.

                  --->vrouwtje Click image for larger version

Name:	17012009447.jpg
Views:	1
Size:	23,8 KB
ID:	426877
                  --->broedblok(binnen) Click image for larger version

Name:	17012009450.jpg
Views:	1
Size:	60,1 KB
ID:	426878
                  --->invlieggat) Click image for larger version

Name:	17012009451.jpg
Views:	1
Size:	47,1 KB
ID:	426879
                  --->vrouwtje Click image for larger version

Name:	17012009446.jpg
Views:	1
Size:	31,2 KB
ID:	426880

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik vroeg, zijn de neusdopjes nu helemaal glad. Jij zegt kijk maar, dit is de pop.


                    Deze pop is in de rui gezien de pinnen in de veren. Als deze foto's van maanden geleden waren kon ik ook weinig zeggen over de neusdoppen van nu.

                    De pop is nu denk ik niet meer in de rui en de neusdoppen zijn glad. Ze kan dus broedrijp zijn maar dat merk je vanzelf als ze in het blok gaat

                    Opmerking


                    • #11
                      marx denk je dus dat ze broedrijp is ????
                      en als ze dat is zou ze er dan wel in gaan???

                      Opmerking


                      • #12
                        De vogel is nog niet broedrijp anders ging die wel in het broedblok.....
                        zorg voor regelmaat in de voeding en in het licht bv 7uur aan 10uur uit
                        als de dop bruin word wordt de vogelbroedrijp.
                        groeten uit apeldoorn

                        Opmerking


                        • #13
                          Zoals Pascal zegt, zodra ze wil broeden gaat ze in het blok. Simpeler kan niet. Zolang ze niet in het blok gaat wil ze niet broeden. Ik heb nog nooit gehoord van een parkiet die wel wilde broeden en niet in een blok ging. Ik heb zelf nog nooit een parkiet gehad die in het blok ging als ze niet broedrijp was. Dus het is heel erg simpel. Gaat ze erin dan wil ze broeden. Zolang ze dat niet doet is ze niet broedrijp.

                          Mijn kanaries gaan nu ook niet in een nest. Zeker de jonge vogels niet. ik kan 30 nesten ophangen maar die negeren ze. Ze zijn niet broedrijp. Zodra ze in een nest gaan liggen en een nest gaan maken zijn ze broedrijp. Je kan je vogels niet overhaasten en gezien de leeftijd en de daglengte is dit ook logisch. Ik vind je kooi ook erg klein om in te broeden want straks zitten er misschien wel 7 parkieten in en dat wordt toch wel echt extreem proppen zo. Kans dat de pop ze wel zo nu en dan aanpakt want ze kunnen geen kant op in dat kooitje.

                          Als je nu echt zo serieus wil kweken met deze diertjes raad ik je aan een ruime schone broedkooi te kopen van een meter lang. Ze goed te verzorgen en zorgen dat ze in conditie komen. Voor mij persoonlijk hoort daarbij dat de pop goed vliegt en ook elke dag kan vliegen. Of door een ruime kooi of door loslaten. Haar bespiering en conditie moet nl goed zijn om eieren te leggen want dan moet ze strak en gezond zijn en niet vervet. Als ze permanent in dit hoge kooitje zitten verwacht ik dat je de pop niet broedrijp krijgt omdat ze vet zijn. Dan wacht je tot ongeveer maart april want dan zijn ze 1 jaar oud. Went de ouders aan wat eivoer en wat groen zodat ze dat ook voeren de eerste dagen als je geluk hebt. Geeft goede grit en sepia om eierschalen te maken en dan gaat het helemaal goed komen. Dit gehaast, verhangen van het broedblok en de imo veel te kleine kooi gaan echt geen ideale situatie geven. Staan ze ergens in de woonkamer? Bij een lamp? Televisie? Dat schiet allemaal niet zo op nl en dan wordt het waarschijnlijk niks met dat o zo gewenste broeden.

                          Opmerking


                          • #14
                            ja ze zitten naast het aquarium en die heeft altijd licht en schijnt er altijd op.
                            ja ik weet het aks ze met ze 4 a 5 in de kooi zitten of meer ga ik een voilere kopen op het balkon maar het is best koud vriezen ze dan niet dood??
                            en moet ik ze sepia & grit geven ik heb niet een idee dat dat bestond zal maandag bij de dierenwinkel halen.
                            en je er zit ook voer met wat eivoer tussen.

                            Opmerking


                            • #15
                              Dit is de kooi --> Click image for larger version

Name:	17012009448.jpg
Views:	1
Size:	49,7 KB
ID:	426881

                              Opmerking

                              Working...
                              X