Mededeling

Collapse
No announcement yet.

NOP ter discussie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Even nog

    Zoals ik in bericht 9 al aangaf:

    Verder zou ik de deelnemers aan deze discussie willen verzoeken om uiterst terughoudend te zijn waar het namen en specifieke personen betreft. Een vergissing (zie boven) is snel gemaakt en personen zijn sneller beschadigd dan weer in ere hersteld.
    Inmiddels heb ik een bericht van een nieuwe deelnemer ( 1 bericht totaal geplaatst) mede vanwege het noemen van 'n naam verwijderd. We kunnen op dit openbaar podium niet toestaan dat mensen op deze manier worden benaderd.

    Groet,

    Opmerking


    • #17
      papegaai dood

      Een aantal jaren terug hebben we onze papegaai die al 30 jaar in ons bezit was naar nop gebracht.
      Door omstandigheden wat ons erg aan het hard ging en dachten hij krijgt het daar ook goed.
      We hadden met nop afgesproken dat we als het niet ging en hij zou heimwee krijgen we hem terug zouden halen.
      Enige dagen later gebelt en zeiden van hij eet niet zo goed,maar was niet verontrustend.
      Enige weken later nog eens gebelt en wat zeiden ze hij is dood.
      Niet eens een telefoontje of niets.

      Schande die stichting moet worden op gedoekt,of mensen erin zetten die er bekwaam voor zijn.

      Opmerking


      • #18
        Sterftecijfer

        Echt een belachelijk hoog sterftecijfer ongeloofelijk.
        De AID die het onderzoekt, maar daar zelf vogels heen brengt, lijkt mij niet echt onafhankelijk.
        Ik vind het nogal schokkend dat er zoveel vogels zijn gebracht en er inmiddels 8000 missen of overleden zijn.
        Een slechte zaak dit.
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • #19
          Voor wie de uitzending nog niet gezien heeft.

          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #20
            Diep en diep triest hoe daar met dieren omgegaan wordt.
            Direct sluiten en de dieren elders onderbrengen lijkt me de enige goede oplossing.

            Erg jammer ook voor de vele mensen daar die wel van goede wil zijn.

            Ik heb helaas ook geen enkel vertrouwen meer in de AID en de politiek in het algemeen, er zal niets gebeuren en het lijden gaat gewoon door.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #21
              Geen reactie's

              Hallo

              Is er dan niemand die een mening heeft over de uitzending van radar, over de NOP.
              Niemand geschokt over de toestand daar???
              Niemand geschokt over de staat hoe de vogels daar verkeren???
              Niemand geschokt over het sterftecijfer???

              Nou ik vond het wel schokkend. Opdoeken die NOP.
              Dit is toch een zeer slechte reclame.
              mvg Gerard 6

              Opmerking


              • #22
                Tja,

                Wat moet je er van zeggen. De beelden en de uitspraken van die mevrouw uit Engeland en die Meneer uit Nederland, (Die denk ik echt wel kennis van zaken hebben), spreken wel voor zich.

                Misschien een nieuwe direkteur aanstellen en toezicht van bekwame mensen.
                Zodat de vrijwilligers onder vakbekwame leiding de verzorging van de dieren op zich kunnen nemen.

                Maar goed het "onderzoek" loopt. We zullen het af moeten wachten met zijn allen.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #23
                  Het is hartverscheurend als je de beelden ziet en hoort hoe er met de beesten omgegaan wordt.
                  Zelf had ik verwacht dat de vogels goed verzorgd zouden worden en zo doorverkocht, want de vogels dood laten gaan / elkaar af laten maken heeft toch niemand iets aan (behalve dat het geen onderhoud meer kost en de mensen die de vogel er naar toe gebracht hebben blijven wel doneren).
                  Ik kan er gewoon niet bij: hoe krijg je het voor elkaar om zoveel dode vogels te hebben en zo laks (zo kwam het op mij over) hier mee om te gaan.
                  Zelf probeer ik een japanse meeuw nog beter te krijgen!

                  Het is op meerdere manieren natuurlijk te triest voor woorden:
                  - mensen die denken dat hun vogel de rest van zijn leven goed zit terwijl die allang dood is;
                  - vogels waar kwekers misschien jaren naar op zoek zijn die dan in zo'n park even kastje 6 geholpen worden;
                  - een AID die bij andere mensen beesten inbeslag neemt omdat ze slecht verzorgd worden en ze daarna zelf nog slechter laat verzorgen;

                  Wat ik schokkend vond:
                  - De reactie over dat de populatie vol is en dat elke vogel die je er bij doet ook weer dood gaat;
                  - Hoe makkelijk erover gesproken wordt dat er apen doodgaan omdat de wc overgelopen is;
                  - Dat er al onderzoek gedaan is en hij niet vervolgd is (moeten wij eens proberen!).

                  Ik kan er niet bij dat dit mogelijk is en dat de overheid hieraan meewerkt.
                  Zelf ben ik benieuwd hoe het nu verder gaat, het zal wel net als bij alle andere zaken zo zijn:
                  ".......... stelt een onderzoek in en gedurende het onderzoek worden er geen mededelingen gedaan. Eind 2010 worden de resultaten van het onderzoek verwacht."
                  Even in mijn woorden:
                  "Onder het mom van een onderzoek wordt iedereen zijn mond gesnoerd en neemt niemand zijn verantwoordelijkheid. Tegen de tijd dat we de resultaten naar buiten brengen zijn de gemoederen weer al wat gesust en kraait er geen haan meer naar."

                  Opmerking


                  • #24
                    Ik heb eigenlijk niet toe toe voegen, ik houd de topics over nop op verschillende fora sinds gister 10 over 9 in de gaten ...
                    Ik ben ook geschokt. Ik betwijfel alleen of er iets gaat gebeuren :-(
                    Met vriendelijke groet, Jeroen

                    www.jeroenhubert.nl

                    Opmerking


                    • #25
                      Wat ik nu zo heel erg raar vind is de reacties hier. Voor de uitzending heel veel lovende woorden en naar de uitzending wordt het NOP afgemaakt!!!! Ik vind dat wel heel erg! Vooral omdat het hier over een televisie programma gaat, die dus alles voor de kijkcijfers over hebben en alles maar heel eenzijdig laat zien.
                      Is Hooijmeier ( of hoe die dierenarts ook mag heten) wel een echte deskundige? Heeft hij echt wel alle papieren daarvoor in huis?? Wie hier heeft die papieren gezien dan??? Wie is ook alweer de man achter de papegaaien wandelingen, die landelijks, georganiseerd worden??? Is dat goed omgaan met papegaaien dan of mag ik het daar niet over hebben!!!! Dus hoe deskundig is zo iemand dan.
                      Ja ik heb ook die beelden gezien van die dode papegaaien, en echt mijn hart bloed als ik zulke beelden zie, maar waar was een sectie rapport van die vogels??? Wie kan mij vertellen hoe ze zijn overleden??? Misschien waren die papegaaien wel echt ziek of dus danig verwaarloosd dat ze niet meer te redden waren.
                      Waarom mocht de minister niet uitpraten toen die het had over hoe eigenaren met hun papegaaien omgaan! Waarom werd dat afgedaan alsof dat niet belangrijk was!
                      Het NOP heeft een onafhankelijk onderzoek aangekondigt. Uit gevoerd door de direkteur van "Diergaarde Blijdorp" Misschien kunnen we beter eerst dat onderzoek afwachten voordat we allemaal gelijk met de wijzende vinger zitten.
                      Groetjes Elhidia.

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door elhidia
                        Wat ik nu zo heel erg raar vind is de reacties hier. Voor de uitzending heel veel lovende woorden en naar de uitzending wordt het NOP afgemaakt!!!! Ik vind dat wel heel erg! Vooral omdat het hier over een televisie programma gaat, die dus alles voor de kijkcijfers over hebben en alles maar heel eenzijdig laat zien.
                        Zo gaat dat toch altijd in het grote mensenbos!
                        Als ik bij mijn hypotheekadviseur een hypotheek afsluit waar ik een goed gevoel bij heb is die man een geweldige kerel. Hoor ik een tijd later dat hij een paar duizend euro van mijn geld heeft gekregen omdat hij me die hypotheek aangesmeerd heeft die achteraf helemaal niet zo goed blijkt te zijn dan is die adviseur in mijn ogen gelijk de grootste ...... die er bestaat.
                        Tja feiten/nieuws doen meningen veranderen.

                        Is Hooijmeier ( of hoe die dierenarts ook mag heten) wel een echte deskundige? Heeft hij echt wel alle papieren daarvoor in huis?? Wie hier heeft die papieren gezien dan??? Wie is ook alweer de man achter de papegaaien wandelingen, die landelijks, georganiseerd worden??? Is dat goed omgaan met papegaaien dan of mag ik het daar niet over hebben!!!! Dus hoe deskundig is zo iemand dan.
                        Ja ik heb ook die beelden gezien van die dode papegaaien, en echt mijn hart bloed als ik zulke beelden zie, maar waar was een sectie rapport van die vogels??? Wie kan mij vertellen hoe ze zijn overleden??? Misschien waren die papegaaien wel echt ziek of dus danig verwaarloosd dat ze niet meer te redden waren. .
                        Ik denk dat als je wat ervaring heb met vogels dat je voldoende weet en je dan helemaal geen deskundige (volgens papieren) hoeft te zijn. Die grootste voliere kan natuurlijk niet, probeer zelf maar eens meerdere soorten bij elkaar te houden (de grootte van de kooi maakt voor zulke vogels niet veel meer uit, als ze 2 keer met de vleugels slaan zijn ze al aan de andere kant).
                        Het gaat er bij mij niet in dat er zoveel vogels dood gaan door ziekte (dus dat ze ziek binnengebracht zijn). Als je die aantallen hoort dat het er meer dan 10.000 zijn die gebracht zijn en dat er maar een kleine 2.000 van over zijn dan moeten de vogels in mijn ogen allemaal doodziek zijn binnengebracht (en zelfs dan moet je er in mijn ogen nog veel meer overhouden door een goede behandeling).

                        Waarom mocht de minister niet uitpraten toen die het had over hoe eigenaren met hun papegaaien omgaan! Waarom werd dat afgedaan alsof dat niet belangrijk was! .
                        Van mij had die man zijn mond helemaal mogen houden. Heb je iemand uit de politiek al eens een harde uitspraak horen doen (buitenom wilders, verdonk e.d.)? Ze komen altijd met: maar dit, en maar dat. Hij had een tijd terug door moeten pakken en het niet op zn beloop moeten laten gaan.

                        Het NOP heeft een onafhankelijk onderzoek aangekondigt. Uit gevoerd door de direkteur van "Diergaarde Blijdorp" Misschien kunnen we beter eerst dat onderzoek afwachten voordat we allemaal gelijk met de wijzende vinger zitten.
                        Ja natuurlijk, lekker afwachten en lekker verder slapen. Slaap lekker!

                        Opmerking


                        • #27
                          J-T helemaal mee eens

                          Hallo

                          Ik ben het helemaal met J-T eens.
                          Het is toch onvoorstelbaar dat het zo gaat, 10000 vogels binnen gebracht en nog maar net 2000 over.
                          En dan over dat ze wel allemaal zeer slecht binnen gebracht zijn daar geloof ik niet zo in aangezien er duidelijk op de papieren van de overdrachten toch te zien was dat het merendeel niets mankeerde.
                          En dan nu het aan het licht komt dat er iets niet deugt waren de vogels allemaal ziek.
                          Er werd toch ook duidelijk bij vermeld dat heel veel vogels daar dood gaan door onderlinge gevechten?.

                          elhidia schreef:
                          Wat ik nu zo heel erg raar vind is de reacties hier. Voor de uitzending heel veel lovende woorden en naar de uitzending wordt het NOP afgemaakt!!!! Ik vind dat wel heel erg! Vooral omdat het hier over een televisie programma gaat, die dus alles voor de kijkcijfers over hebben en alles maar heel eenzijdig laat zien.

                          Daarom heb ik mij bewust stil gehouden tot na de uitzending.
                          Ik heb hier in Groningen een blauwe maandag gewerkt als vrijwilliger bij de papegaaien opvang hier.
                          Ook daar gaan dingen niet zoals het hoort.(maar beter dan bij het NOP)
                          Jonge vogels een week dood in het blok eer het gezien wordt, lekker hoor.
                          Veel te laat met het voeren beginnen en nog maar te zwijgen over de overbevolking in de voliere's en hoe schoon het (niet) is.
                          Tuurlijk gebrek aan persooneel kan allemaal, maar dan neem je domweg geen vogels meer aan.
                          Ik denk niet dat het een eenzijdig beeld geeft want de eigenaar kreeg toch ook de kans om een weerwoord te geven.
                          En die bagataliseerd alles maar weg als zijnde slechte kwaliteit vogels en toont ook helemaal geen enkel berouw over het aantal wat dood gaat.
                          [B]Sterker nog dat was heel normaal. 600 komen er binnen en 500 gaan er dood is dat normaal.[/B]Als je zoiets normaal vind dan deugt er toch zeker iets niet in je instelling over de vogels.

                          Tja en wat te zeggen over de AID en LID.
                          Ik moet eens proberen een vogel te ringen met een te kleine ring of zo iets dergelijks, ze nemen je alles in beslag en als je pech hebt slopen ze ook nog de helft van je beplanting van je voliere.
                          En dan gaan deze lui onze vogels opslaan op zo'n plek neeeeeee ik snap hier helemaal niets van maar het is wel een zeer kwalijke zaak.

                          elhidia ik denk niet dat je het moet weg bagataliseren dat is te typisch Nederlands.
                          mvg Gerard 6

                          Opmerking


                          • #28

                            Opmerking


                            • #29
                              Dit stukje vond ik nog op het internet over de uitzending van gisteravond. http://www.ed.nl/regio/veldhoven/433...papegaaien.ece
                              Met name het feit dat er zo in het onderwerp is geknipt en geplakt, om een goed scorend programma te maken, en het alleen maar laten zien van iemand die radar naar de mond spreekt, sorrie hoor maar mijn vertrouwen in dat stuk wordt daardoor steeds minder.
                              Groetjes Elhidia.

                              Opmerking


                              • #30
                                Met een beetje zoeken vind je ook de vele reacties van de "pro's", ik heb er een aantal gelezen.
                                Wat echter niemand ontkent, is dat er ongelooflijk veel vogels doodgaan.
                                Dat heeft niets met het al of niet betruwbaar vinden van een TV-programma te maken.

                                Wie vindt 60 tot 80 procent uitval normaal?
                                Groet Ton,
                                www.allevogels.nl

                                Opmerking

                                Working...
                                X