Pagina 2 van de 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 75

Onderwerp: NOP ter discussie

M.Kuijper
    Guest
    goei morgen allemaal
    ik ben zelf vrijwilliger geweest bij NOP
    en vogels worden soms in zeeeeeeeeer slechte omstandige heden gebracht
    toch probeer de arts er alles aan tedoen om deze vogels teredden
    met helaas soms tegen slagen dat het niet lukt
    eigelijk zou je zelf is een keer vrijwilliger moeten zijn bij NOP
    dan zie je hoe het er aan toegaad
    zeer verzorgd en hyginis

mvg michael

Stamgast Tori no Hime's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.Kuijper Bekijk Bericht
    Ik denk dat dit een belangrijke opmerking is. We moeten niet vergeten dat het een opvang betreft. Vogels kunnen in de tijd voordat ze in het NOP kwamen slecht verzorgd zijn (verkeerd dieet, veel stress, etc.) en dat lijkt mij wel een mogelijke reden waarom er grote sterfte gevonden wordt in het park.

Ik kan maandagavond helaas niet kijken, maar ik neem aan dat het later wel op 'uitzendinggemist' te vinden is

Senior lid
    Thanks
    1
    Over de verzorging van de papegaaien bij NOP kan ik weinig melden. Ik ben geen papegaaienliefhebber/kweker. Wel kan ik iets melden over de 'verzorging' van een grote groep geďnteresseerde vogelliefhebbers in het park een jaar of wat geleden...

Ik kan mij nog goed herinneren dat we destijds een landelijke clubdag hadden van de Speciaalclub voor Vruchten & Insecten etende vogels bij NOP en dat de ontvangst daar zeer slecht was. De ontvangstzaal bleek dubbel geboekt en ook van een beloofde rondleiding, kijkje achter de schermen cq. informatie, op voorhand afgesproken met NOP bleek geen sprake. Het bestuur van de speciaalclub had het schaamrood op de kaken staan en nam zich voor nooit meer een clubdag aldaar te organiseren...

Senior lid alexd's Avatar
    Thanks
    0

Ik ben er een aantal jaren geleden geweest en ik vond het park zeeer de moeite waard om te bezoeken. Alles zag er op het eerste gezicht keurig verzorgd uit. Misschien ben ik om de tuin geleid, maar misstanden zoals ze hier genoemd worden kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vogel2 Bekijk Bericht
    het kweken van vogels terwijl ze een ''opvang'' zijn nou ja opvang noem het maar een pretpark/dierentuin
    Ik ga zeker kijken, (met vogels van CITES I zijn ze verplicht deel te nemen aan fokprogramma's)

Ik trek maar nog niet te veel conclusies,

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.Kuijper Bekijk Bericht
    Ze hebben o.a. gekeken naar sterfte, ik hoop dat ze heer idd rekening mee hebben gehouden.

Gr.
    Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Stamgast
    Thanks
    8

Exclamation Even nog

Zoals ik in bericht 9 al aangaf:

Verder zou ik de deelnemers aan deze discussie willen verzoeken om uiterst terughoudend te zijn waar het namen en specifieke personen betreft. Een vergissing (zie boven) is snel gemaakt en personen zijn sneller beschadigd dan weer in ere hersteld.
    Inmiddels heb ik een bericht van een nieuwe deelnemer ( 1 bericht totaal geplaatst) mede vanwege het noemen van 'n naam verwijderd. We kunnen op dit openbaar podium niet toestaan dat mensen op deze manier worden benaderd.

Groet,

RobK, moderator VogelCafé.

Junior lid
    Thanks
    0

Thumbs up papegaai dood

Een aantal jaren terug hebben we onze papegaai die al 30 jaar in ons bezit was naar nop gebracht.
    Door omstandigheden wat ons erg aan het hard ging en dachten hij krijgt het daar ook goed.
    We hadden met nop afgesproken dat we als het niet ging en hij zou heimwee krijgen we hem terug zouden halen.
    Enige dagen later gebelt en zeiden van hij eet niet zo goed,maar was niet verontrustend.
    Enige weken later nog eens gebelt en wat zeiden ze hij is dood.
    Niet eens een telefoontje of niets.

Schande die stichting moet worden op gedoekt,of mensen erin zetten die er bekwaam voor zijn.

Stamgast gerard 6's Avatar
    Thanks
    0

Unhappy Sterftecijfer

Echt een belachelijk hoog sterftecijfer ongeloofelijk.
    De AID die het onderzoekt, maar daar zelf vogels heen brengt, lijkt mij niet echt onafhankelijk.
    Ik vind het nogal schokkend dat er zoveel vogels zijn gebracht en er inmiddels 8000 missen of overleden zijn.
    Een slechte zaak dit.
    mvg Gerard 6

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

Post Voor wie de uitzending nog niet gezien heeft.

Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Diep en diep triest hoe daar met dieren omgegaan wordt.
    Direct sluiten en de dieren elders onderbrengen lijkt me de enige goede oplossing.

Erg jammer ook voor de vele mensen daar die wel van goede wil zijn.

Ik heb helaas ook geen enkel vertrouwen meer in de AID en de politiek in het algemeen, er zal niets gebeuren en het lijden gaat gewoon door.

Pagina 2 van de 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten