Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Re vererving

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Re vererving

    Ik zou graag willen weten wat de vererving is van agaat barmsijs x een kobalt barmsijs ik heb dit nog nooiet geprobeerd en zou dit graag willen weten.
    Gratis Website Maken: De Beste Alternatieven voor Webklik Webklik was pionier in Nederland als het gaat om het aanbieden van tools voor het gratis website maken. Sinds onze start in 2006 zijn er meer dan 500.000 websites gecreëerd met Webklik. De Webklik Webbuilder is helaas niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten. Hoewel de originele versie… Lees verder »Gratis Website Maken in 2023

  • #2
    oeps..

    Oorspronkelijk geplaatst door mozkan
    Ik zou graag willen weten wat de vererving is van agaat barmsijs x een kobalt barmsijs ik heb dit nog nooiet geprobeerd en zou dit graag willen weten.
    http://barmsijzen.webklik.nl/page/vogels

    Opmerking


    • #3
      Ik zou geen agaat in je lijn van de donkerfactorige kweken omdat deze mutatie het beste uitkomt bij de kleine barmsijs
      De reden is dat kleine barmsijs een hoger bruinfactor heeft.
      Plus als we weer van alles er doorheen kruizen dan is het weer snel gebeurdt met deze mooie vogel.
      Je kunt veel beter de bruine met de donkerfactorige kweken.

      Bruin x Donkerfactorige: Mannen
      25% Donkerfactorige split voor bruin
      25% Wildkleur split voor bruin
      Poppen
      25% DonkerfactorigeBruin
      25% Bruin


      Donkerfactorige x Bruin: Mannen
      25% Donkerfactorige split voor bruin
      25% Wildkleur split voor bruin
      Poppen
      25% Donkerfactorige
      25% Wildkleur



      Groeten Geert

      Opmerking


      • #4
        Ik zou deze combinatsie nooiet maken

        Ik heb alle mutatsie barmsijzen gekweekt maar nooiet agaat x kobalt gekruisd en daarom vraag ik hier nu de vererving van.Het is voor mijn site.
        Zelf wil ik alleen wildkleur en kobalt nog maar want door elke mutant die je er inkruist behalve donkerfactorig of goeie bruine verlies je de echte kleur van je barmsijzen.Het gaat er maar over dat mensen die dat willen dat ze ook de vererving van agaat x kobalt kunnen vinden voor mensen die zo wel willen kweken.Allemaal bedankt voor de reacties.

        Opmerking


        • #5
          Agaat x Donkerfactor=

          Zonen:
          25% Donkerfactor/Agaat
          25% Wildkleur/Agaat

          Dochters:
          25% Donkerfactor Agaat
          25% Agaat

          Opmerking


          • #6
            Als je het voor een informatieve site wil gebruiken zou ik ook eens nagaan of de benaming "kobalt" nog gebruikt wordt. Ik dacht dat het tegenwoordig de donkerfactor noemde, maar 'k kan het mis hebben.

            Heb vorig jaar een cabaret donkerfactorig agaat barmsijsje gekweekt. De combinatie was inderdaad niet echt geslaagd te noemen. De grondkleur van de barmsijs lijkt dan op een witte poes die door wat houtskool heeft liggen rollen, een vuilgrijze kleur dus met daarop de wat donkerder grijze streepjes van de agaatfactor.

            Opmerking


            • #7
              zwarte barmsijs

              Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
              Als je het voor een informatieve site wil gebruiken zou ik ook eens nagaan of de benaming "kobalt" nog gebruikt wordt. Ik dacht dat het tegenwoordig de donkerfactor noemde, maar 'k kan het mis hebben.

              Heb vorig jaar een cabaret donkerfactorig agaat barmsijsje gekweekt. De combinatie was inderdaad niet echt geslaagd te noemen. De grondkleur van de barmsijs lijkt dan op een witte poes die door wat houtskool heeft liggen rollen, een vuilgrijze kleur dus met daarop de wat donkerder grijze streepjes van de agaatfactor.
              De kobalt barmsijs, gezien in gottem, is zeker 8.jaar geleden was van wolfcarius denk ik. wel was blauw van kleur en zeer mooi . maar nu zijn die zo zwart en niet meer ???? zie ze niet graag. Het mooie blauw is weg.

              Opmerking


              • #8
                De "kobalt" factor heet tegenwoordig Donkerfactor.

                Medaar, deze vogels zijn nooit blauw geweest.

                Opmerking


                • #9
                  Waarom worden de kleurbenaming tog iedere keer veranderd ( kobalt nu donker faktor) izabel.bruin agaat . eumo aganet ga zo maar door laat het tog zo als het was GR jan

                  Opmerking


                  • #10
                    2001

                    Oorspronkelijk geplaatst door Willie Kuijpens
                    De "kobalt" factor heet tegenwoordig Donkerfactor.

                    Medaar, deze vogels zijn nooit blauw geweest.
                    ben je ook in gottem bij deinze dan geweest.???? Waren blauw,kobalt is dat niet , blauwzwart. ( kleuren van de club). Of ben ik kleuren blindt. Heb ze daar voor de eerste maal gezien. Is me geen leugen waardt ze. Maar kweek die in de bruine natuurlijke kleur. zo mooie en dankbare vogeltjes. Waarom de natuur geweld aandoen.???? Den medaar.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik word er moe van Gr Jan

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door grijskop
                        Ik word er moe van Gr Jan
                        Da's een fijne opbeurende mededeling voor iemand die informatie probeert te geven.
                        mvrgr

                        Piet

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                          beste grijskop (jan),
                          ik ben het niet met je eens ,die veranderingen komen door andere inzichten en bv gestaaft door stichtingen als mutavi.
                          de naam isabel bv is gewoonweg een combinatie kleur van twee kleuren en onder het mom what you see is what you get dit heel goed verdedigbaar.
                          anderzijds word de vogelsport steeds mondialer (ik haal tegenwoordig net zo gemakkelijk een vogel uit den vreemde ) dus is een universele com standaard wenselijk.
                          het liefst zou ik nog zelfs een stap veder willen gaan en alleen nog maar latijnse namen er ook nog bij bezigen.(voor vogelsoort aanduiding ,kan men helemaal niet meer de boot ingaan).


                          mvg
                          Hierin kan ik me hellemaal in vinden, naast de nederlandse naam ook de latijnse naam noemen, dit doen ze trouwens al bij de Algemene Bond, bij hun in het vraagprogramma noemen ze ook de latijnse namen, een goede zaak, moet de NBvV maar eens overnemen, maar dit is mijn mening.

                          Opmerking

                          Working...
                          X