Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veranderen van licht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Zelf heb ik geen Tl's aan het plafon, maar gewoon in elke vlucht of broedkooi.

    Je heb dus overal gelijkmatig licht.

    Meestal bij een lamp aan het plafon heeft de bovenste broedkooi licht en de onderste kooi is meestal donker.

    Als je toch licht verspreid wilt hebben in de kooien kan je ook een Tl tegenover de broedkooien plaatsen op de muur.
    Bijgevoegde Bestanden
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #32
      melkwit plexy glas

      Hoi,Michael.


      Ik heb even zitten brainstormen.
      Ik kwam op het idee, om de achterwanden van de broedkooien melkwit plexy glas te maken.
      en achter tegen de muur op elke hoogte van de broedklooien 1 tl buis te hangen van 18 of 36 watt. met melkwit plexy glas krijg je een goede verstrooiing van het licht.dus achter elke broedkooi 1 tl buis
      ja.. ik weet het het is geen goedkoop grapje. maar wel fuctioneel.denk ik.

      als je er mening over het,laat maar weten.

      Opmerking


      • #33
        Dat ziet er waarschijnlijk niet uit.
        De vogels worden dan langs achter belicht ,en je ziet ze zelf bijna niet.
        Gewoon in iedere kooi aan de voor/bovenkant een mini tl is een veel betere oplossing.

        36 watt in een broedkooi is ook veel te veel ,,zelfs 18 watt is te veel.

        Opmerking


        • #34
          oke, afketsen dus.het was maar een idee.
          en dat je de vogels niet meer goed ziet, kan ik me voorstellen. komt door het tegenlicht,He?
          een beetje te inpulsief geweest.
          ik maak mijn broedkooien 80x50x40
          hoeveel watt Tl Buis per broedkooi voldoet?

          Opmerking


          • #35
            nou populier mijn complimente hoor ziet er netjes uit
            ook ik ga het allemaal veranderen hier hihihih

            oke al zag me kweek ruimte aardig netjes uit maar goed wil wat anders maar oke het komt in zicht

            Opmerking


            • #36
              Dank je natuurkweker, maar de vluchten op foto 1 gaan ook al weer weg.

              Ik heb veel bloedluis in deze vluchten, te veel kieren en naden.
              En ook het elke keer week in de kooien te moeten kruipen is erg onhandig.

              En door verandering van vogelsoort komt er hiervoor in de plaats een Braziliaanse kweekopstelling.
              Dat betekent 4 planken van 2 meter boven elkaar, hierop 4 draadbroedkooien van 200 x 40 x 40. met boven iederen kooi ledstrips van 180 cm lang.

              Peter: zoals Animal al aangaf heb je denk ik van plexiglas te veel weerspiegeling.
              Ik heb in de vuchten op foto 1 brede plastic schroten, die naadloos in elkaar vallen. wat ik heb gebruikt als achterwant van de broedkooien is dat mdf plaat met al een witte coating.

              18 of 36 watt per broed kooi is veel te veel, ik heb in die vluchten op foto 1, 4x 18 watt tl's en dat is genoeg, in de broedkooien op foto 2 heb ik 2 pl's van 5 watt per kooi, de kooien zijn 180 cm langen en dat is ook genoeg.
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #37
                zijn die pl,s geschikt voor de rimo 250 of 400?

                Opmerking


                • #38
                  Peter heb je goed de advertentie gelezen van RIMO?

                  Daar staat dimt gloeilampen, maar ook dimbaar halogeen en dimbaar LED.

                  Daar staan geen PL's tussen, een pl is een mini tl en is dus niet te dimmen.

                  Groeten Michael.
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking

                  Working...
                  X