Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verwarmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door sterkeroy
    Dat is helemaal mooi als je cv hebt!

    Maar ik heb eigenlijk nog een vraagje over infrarood licht. Merken de vogels dat licht eigenlijk?

    mvg Roy
    Zulke lampen geven warmte op een bepaalde plaats ,maar zijn ongeschikt om een grotere ruimte te verwarmen ,en ze zijn veel duurder in stroom verbruik dan ander soort verwarming.

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Animal
      ze zijn veel duurder in stroom verbruik dan ander soort verwarming.
      Deze lampen zijn 150 watt, Als je dan kijkt naar een verwarming of een vorstbeschermer. Deze zijn 400 tot 800 watt. Of moet je dit anders bekijken?

      gr roy

      Opmerking


      • #18
        Dat moet je zeker anders bekijken .
        Een vorstbeschermer van 500 watt gebruikt dan wel meer stroom als hij aan staat ,maar geeft dan ook veel meer warmte ,,en die dingen hebben ook een regelbare thermostaat ,dus het ding slaat af als het warm genoeg is ,en dan gebruikt hij niks meer ,,daalt de themperatuur weer te ver ,dan slaat hij weer aan.

        Opmerking


        • #19
          Bedankt voor je reactie,

          Ik zit eigenlijk een beetje te reken. als ik een lamp heb van 150 watt. Is de formule 150x24 uur,

          maar wat zou ik dan voor zo vorstbeschermer moeten reken? Het is nu aardig koud dus zou die wel vaak aan staan?

          Gr Roy

          Opmerking


          • #20

            Opmerking


            • #21
              Dus eigenlijk valt het wel mee hoe snel die afkoelt. En hoe zit het bij jou met de elektra rekening? Is die veel omhoog gaan na het aanschaffen van de vorstbeschermer?

              gr roy

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door sterkeroy
                Dus eigenlijk valt het wel mee hoe snel die afkoelt. En hoe zit het bij jou met de elektra rekening? Is die veel omhoog gaan na het aanschaffen van de vorstbeschermer?

                gr roy
                veel omhoog dat niet nee
                aangezien ik het verwarmertje enkel gebruik wanneer het vriest
                zo'n 25dagen hier maximum

                Opmerking


                • #23
                  Bedankt voor je reacties, dat was ik eigenlijk ook van plan als de vorst straks is afgelopen dan gaat tie weer weg

                  Hebben mischien nog meer mensen ervaring met zo vorstbeschermer?

                  Gr Roy

                  Opmerking


                  • #24

                    Opmerking


                    • #25
                      Bedankt voor al jullie reacties,

                      Ik heb vanochtend een vorstbeschermer gehaalt.

                      Gr Roy

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                        Ik gebruik een electrische, oliegevulde radiator met termostaat.
                        De temperatuur is tussen de 12 en 15 graden, dit omdat ik nu ook aan het kweken ben.

                        Henk
                        Als je niet de luxe hebt van Hans de Vries : Centrale Verwarming,dan is er m.i. maar 1 oplossing: zoals hierboven vermeld door Henk.
                        Je hebt ze zelfs in mini - uitvoering ter grootte van een attache-koffer.

                        Natuurlijk heb ik ook zo'n oliegevulde radiator met thermostaat.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #27
                          hallo,
                          als je een olie gevulde kachel met thermostaat hebt dan moet je er een gradenthermostaat stopkontakt bij kopen dan verdoe je veel minder energie
                          want een standen thermostaat houd de olie op de temperatuur wat bij die stand hoort heb je zo'n gradenstopcontakt dan slaat hij af op de ingestelde temperatuur,is mijn ervaring uit het verleden tegenwoordig heb ik een gevelkachel en dat bevalt prima.
                          m.vr.gr. Harry
                          m.vr.gr. Harry

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
                            hallo,
                            als je een olie gevulde kachel met thermostaat hebt dan moet je er een gradenthermostaat stopkontakt bij kopen dan verdoe je veel minder energie
                            want een standen thermostaat houd de olie op de temperatuur wat bij die stand hoort heb je zo'n gradenstopcontakt dan slaat hij af op de ingestelde temperatuur,is mijn ervaring uit het verleden tegenwoordig heb ik een gevelkachel en dat bevalt prima.
                            m.vr.gr. Harry
                            Hallo harry,

                            Jah ik vond het ook zo raar ik heb nu wel dat kacheltje, maar hij gaat niet uit hij blijft constant branden. Maar als ik nu dan zo graden stopcontact zou kopen moet die zeker wel zeker in dezelfde ruimte zitten?

                            Want nu heb ik namelijk de stekker naar de schuur getrokken.

                            Gr Roy

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Barend
                              Nou ,ik weet niet hoe je dit moet zien ,maar de termostaat van de kachel doet het zelfde als de termostaat van de stopcontact-termostaat, namelijk de olie op temperatuur houden anders word het toch niet warm ,en ze slaan alle twee af als je hem afgesteld heb, ik denk dat je er hier even naast zit met je gedachten??

                              Barend
                              Nee hoor , hij zit er niet naast.
                              De termostaat van de kachel werk niet zoals een normale termostaat, deze heeft standen, en moet je gokken welke stand er bij jou hok past.
                              Wordt het kouder , moet je hem ook hoger zetten.
                              Met een stopcontact termometer draai je je kachel voluit en stel de temperatuur van de stopcontact temo is op de graden die je wilt, bv 15 graden blijft 15 graden.

                              Henk
                              vriendelijke groet
                              Henk

                              Opmerking


                              • #30
                                Op een oliegevulde radiator zit een ruimtethermostaat die de temperatuur in de buurt van de kachel meet de kachel blijft branden tot de temperatuur is bereikt als je een nieuwe kachel koopt zit er een boekje bij waar in staat welke temperatuur bij welke stand hoort,net als een thermostaatkraan op je cv .Om de olie niet te warm laten worden zit er in de radiator een maximaalthermostaat.Een extra thermostaat op het aansluitsnoer is niet nodig omdat de kachel wel doet wat hij moet doen.
                                groeten eddie

                                Opmerking

                                Working...
                                X