Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bonte kanaries .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bonte kanaries .



    Beste vogel liefhebbers,

    Wat denken jullie er van om een groep op terichten om de bonte kanarie te promoten?
    De bond heeft al een voorlopige standaard er voor opgesteld en gaat over 3jaar bekijken wat er mee moet gebeuren.
    Maar dan moeten ze wel ingestuurd worden op shows zodat keurmeesterrs en publiek er een oordeel over kunnen vellen .
    Mij lijkt het een welkomen aanvulling voor onze sport en een mooie uitbreiding van de shows, nu worden shows in de kanaries afdeling veelal over heerst door gele en rode allebij natuurlijk flink opgevoerd .
    Waarbij het in de loop van de jaren opvoeren van de rood intensieve zover is door gevoerd dat het wel geschilderde lijken ( af schuwelijk vind ik ) maar iedereen zijn eigen smaak in deze hoor.
    Maar een afdeling bonte zou volgens mij meer publiek en deelnemers na de shows lokken van wegen hun bonte uit straling en kleur variatie !
    En dat is nu juist wat wij allemaal willen veel publiek meer deelnemerers en ook meer leden voor bond en clubs toch. ?
    Geef eens u mening hier over op deze en ander web sites en vraag ook eens de standaard eisen voor bont op bij de bond of keurmeesters vereeniging.
    Zelf hoor ik graag hoe u er over denkt , mijn E-mail adres is
    r.termeer5@upcmail.nl


    Allemaal fijne feestdagen en eengezond 2009 toegewenst Roel Termeer

  • #2
    sorry

    Termeer zei;

    Wat denken jullie er van om een groep op terichten om de bonte kanarie te promoten?
    Waarbij het in de loop van de jaren opvoeren van de rood intensieve zover is door gevoerd dat het wel geschilderde lijken ( af schuwelijk vind ik ) maar iedereen zijn eigen smaak in deze hoor.
    Uhnee, hartelijk bedankt voor de invitatie. Toevallig was ik net van plan om volgend jaar wat koppeltjes geschilderde lijken te zetten.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Lijken



      Vind je dit een leuke manier van antwoorden ?
      Nou ik niet hoor ik ben waarschijnlijk anders opgevoed als jij !!!!!!!!

      Roel

      Opmerking


      • #4
        Ik denk dat dit idee op zich niet verkeerd is, zeker niet voor startende liefhebbers. Iemand die begint heeft vaak vanalles en nog wat aan kleuren kanaries zitten.

        Als je die naar een TT zou krijgen denk ik dat ook die mensen zich op een gegeven moment op een specifiek soort zouden toeleggen. Waar ik mijn twijfels bij heb is hoeveel er dit via internet etc zullen lezen en er dus gehoor aan gaan geven. Is dit niet al eens eerder geprobeerd ook?

        gr
        Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

        Opmerking


        • #5
          Is allemaal allangbesproken ,en zelfs nog niet zo lang geleden .
          Ook naar aanleiding van Temeer ,,

          Misschien handig als hij zijn eige post's/topic's ook eens zouw lezen.

          Opmerking


          • #6
            Alsjeblieft niet nog meer kanaries op een tentoonstelling. Er zijn nu al honderden zoniet duizenden kleuren, als er dan ook nog eens van al die kleuren een bont variatie op een tt komt dan denk ik dat er meer mensen wegblijven als dat er naar toe komen.
            Want wat hoor je vaak als je zegt dat er 1000 vogels op een tt zitten: Oh dat zijn dan zeker 800 kanaries!
            Ik denk niet, ik weet het wel zeker, dat het een toegevoegde waarde heeft.

            Eventueel zou je het kunnen doen bij de jeugd maar dan geef je die ook een valse start en leren ze niets op te bouwen (het is dan althans na hun 17e niets meer waard voor een tt).

            Opmerking


            • #7
              Hallo J-T.

              honderden,zoniet duizenden kleuren?

              je doet nu toch wel de postuur- en zangkanarieliefhebbers te kort
              daar telt de kleur niet zo.
              misschien kunnen we daar wel een bont programma op los laten

              groeten John

              Opmerking


              • #8
                ...dat het wel geschilderde lijken
                Hiermee wordt volgens mij bedoeld, "ze lijken wel geschilderd". Niet dat het geschilderde lijken zouden zijn.

                Ik denk dat bonte kanaries het best als conditievogels gekeurd zouden moeten worden. Nu zijn er toch alweer regeltjes voor, zoveel bont, symetrisch, enzovoorts. Dat was volgens mij de bedoeling niet.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  ton ik denk (weet wel zeker)dat je helemaal gelijk hebt al vond ik de uitleg van rob ook wel aardig.
                  En zo zie je maar wat er allemaal kan gebeuren als je iets niet helemaal goed leest!
                  En vanaf hier wens ik een ieder toe wat hij zij mij toewenst deze dagen
                  Garoeten theo

                  Opmerking


                  • #10
                    Uhm. Ik vat het niet meer. Gaat het hier nu over een overleden emblema picta? Dan moet dit topic verplaatst worden naar tropische vogels, toch??

                    Vr. gr.

                    Wim

                    Opmerking

                    Working...
                    X