Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bevriezen van water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bevriezen van water

    wat kun je in deze tijd doen om te voorkomen dat het water gaat bevriezen. heeft iemand een tip..
    mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

  • #2
    Hoi Sann,
    een verwarmingsplaatje onder je waterbak doen of een verwarmingselement.
    er zijn er diverse in de handel.
    Moet je natuurlijk wel electra in je hok hebben maar dan kun je net zo goed een vorstbeschermer plaatsen dan ben je helemaal van dat bevroren waterverhaal af.
    Bij mij is het een graad of 5-6 in het nachthok en dat is zat en er zitten een insecteneters in maar die slapen in principe buiten,ook al vriest het -10.
    mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      hallo sann,

      als je in het drinkwater een beetje (mespuntje) druivensuiker doet, bevriest het ook niet.
      dat kun je bij elke dierenwinkel wel kopen.

      groetjes marco

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door engelsgrasparkietje
        hallo sann,

        als je in het drinkwater een beetje (mespuntje) druivensuiker doet, bevriest het ook niet.
        dat kun je bij elke dierenwinkel wel kopen.

        groetjes marco
        Het bevriest wel ,maar minder snel.

        Opmerking


        • #5
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Bij mij staat het wel buiten en ik ververs het een paar keer dag.
            Kennelijk is ijswater niet koud, want er wordt elke keer direct gebadderd, brrr.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Bij mij staat het wel buiten en ik ververs het een paar keer dag.
              Kennelijk is ijswater niet koud, want er wordt elke keer direct gebadderd, brrr.

              Drinkwater een paar keer per dag verversen,dat is de beste manier.Helaas niet iedereen heeft daar de tijd voor.
              Maar badwater verstrekken tijdens een vorstperiode. Daar ben ik nooit
              aan begonnen. Overdrijven is ook een vak zeggen we wel eens. Aan de andere
              kant nemen ook stoere mensen een duik in het koude water.Desnoods hakken ze een wak in het ijs. Idd. brrrrrrrr.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                water buiten bevriest.

                Beste vogel liefhebbers. Ik zal jullie eens een ervaring van mij zelf vertellen zoals mijn opa het deed.
                Mijn Opa Marinus woonde op het ruime platte land, ver buiten de bebouwde kom. Hij had een grote voliere met alerlij soorten vogels.
                Als het winter werd dan nam hij 4 grote bakstenen, zette deze vast in een 4 kant. Hierin had hij een sjam potje waar hij een kousje van katoen in had gemaakt. Gaatje in de deksel boren een ventiel van een binnen band los draaien aan de binnen kant. daar gaat een katoenen kousje door en petroleum in het potje. Hij stak dat aan en plaatste op het vierkant een ijzeren bord , hier spande hij wat gaas over. Zo konden ze tijdens vorst niet baden maar wel drinken. Hij gaf altijd drinkwater buiten. En Echt het vlammetje waaide niet uit, toch woonde hij in het open veld. Anno 1950. en het water bevroor niet.
                Groetjes van een Vogel liefhebber.

                Opmerking


                • #9
                  Dat was de "goede oude tijd" Jacob ! Toen was ook het koken en sudderen
                  op een petroleumstel heel gewoon. In die tijd ging je experimenteren o.a. ook met waxine-lichtjes,korte dikke kaarsen enz.
                  Zelf heb ik ook wel eens wat geprutst .Ging helemaal goed. Wel een gedoe
                  allemaal. Maar ja je moet wat over hebben voor je liefhebberij.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    mooi verhaal

                    mooi verhaal Jacob, leuk om te lezen, hoe ze dat vroeger deden. tegenwoordig hebben we heel wat meer hulpmiddelen om het bevriezen tegen te gaan. ik ververs nu 3, 4 keer per dag het water, tegen het bevriezen. en ook doe ik er wat druivensuiker in, maar dat helpt niet echt. volgende week echter weer werken, en dan kan ik niet overdags het water verversen, dan zal ik weer de fles met een verwarmings element moeten gebruiken. nadeel daarvan vind ik dat de vogels zich er in gaan badderen. en met deze temperatuur, vind ik dat niks. misschien dat ik er wat gaas over heen kan doen. daar ga ik nog eens naar kijken.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking

                    Working...
                    X