Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwarte goudvink modificatie en andere goudvink mutaties

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zwarte goudvink modificatie en andere goudvink mutaties

    ik heb eventjes gewacht met deze tread te openen.
    ik had namelijk wel verwacht dat er iets meer gereageerd zou worden op deze post namelijk.
    ik zal de foto hier neer zetten want ik vind het toch weer de moeite waard, kan je er misschien wat meer over vertellen goudvink1?
    ben toch weer benieuwd er naar, ik denk zo'n ???(bent ff kwijt) jaar terug als eens een soort gelijke gezien,blijft het wat aparts vinden.
    deze kleurslag heeft ook eens een keertje tig jaar geleden in de Onze vogels gestaan.


    gefeliciteerd met deze rariteit,maar mooie speling der natuur.
    mvg

  • #2
    zwarte goudvink

    ik zou bijna zegen welke spuitbus gebruik. toeval of bewust gekweek
    aad.

    p.s foutje van moeder natuur. vogel blijven altijd verrassen met de kleuren

    Opmerking


    • #3
      Als curiositeit wel interessant, maar als ik mag kiezen tussen de prachtige wildkleur goudvink en deze dan zal me dat weinig moeite kosten.


      Kwestie van smaak en smaken verschillen.
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #4
        tja ik heb al diverse zwarte goudvinken putters en groenvinken gezien.
        maar helaas na de rui kwamen al hun normale kleuren terug.
        wie weet blijft deze nu eens zwart

        frank4

        Opmerking


        • #5
          Bij wevers is het zo dat bij veel stress ze meer melanine aanmaken en dus zwart worden (met name quelea's zijn hier gevoelig voor). Geldt dit ook voor wildzang?

          Opmerking


          • #6
            Dit toch gewoon een vorm van melanisme? Dus erfelijk een "gewone" goudvink.
            @Daniel ik heb ook wel eens gehoord dat melanisme kwam door het vochtige zee klimaat bij bepaalde vogels. Waarom dan de ene vogel het wel vertoonde en de andere niet, geen idee.

            Opmerking


            • #7
              Hallo WK, mooie modificatie geen mutatie maar dat weet jij ook wel. Hoewel ik deze nog nooit bij gewone goudvinken heb gezien. Wel bij maskergoudvinken.
              Bij maskergoudvinken treed of moet ik zeggen trad deze modificatie geregeld op. Heb ze zelf bij mijn maskers nooit gehad maar twee van mijn collega-kwekers wel. Bij deze kwekers heb ik ze dan ook zelf gezien. Tevens weet ik van twee andere gevallen. Waren alle poppen. Toeval? Na de tweede rui waren deze vogels weer allemaal normaal van kleur. Maar het blijft iets aparts.

              Greetings Lucky

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  btj off topic maar ook mooi geelbruinpastel

                  Was vandaag op de sec show en zag daar de gele bruinpastel goudvink

                  nu ben ik niet zo van de mutaties maar moet zeggen dat deze er wel mocht zijn echt helder geel en licht grijs dek erg mooi

                  groeten

                  Opmerking


                  • #10
                    van mij mag robk die aanhef/titel best veranderen hoor in bv zwarte goudvink modificatie en andere goudvink mutaties
                    ofzoiets
                    hij kijkt maar wat tie doet ,mij allemaal best.
                    tjuus

                    uw wens is mij een bevel.............
                    Groet,

                    Rob.

                    Opmerking


                    • #11
                      kleine goudvink wildkleur dan nog mooier

                      Als ik dan de grote goudvinken met de kleine goudvinken vergelijk dan vind ik
                      de kleine nog meer contrast hebben dan de grote

                      naar mijn idee is het rood roder en het grijs meer blauw als we het hebben over de wildkleur dan.

                      er zijn ook kwekers bezig om wit met geel te combineren en ben erg benieuwd hoe deze er gaan zien!

                      mvg

                      Opmerking


                      • #12
                        super moderator

                        van mij mag robk die aanhef/titel best veranderen hoor in bv zwarte goudvink modificatie en andere goudvink mutaties
                        ofzoiets
                        hij kijkt maar wat tie doet ,mij allemaal best.
                        tjuus

                        uw wens is mij een bevel.............
                        Groet,

                        Rob.


                        hahahahaha en mijn dank is weer oneindig groot
                        groeten en prettig weekend.

                        ohja hj degraaf,ik ben het met je eens hoor,mijn voorkeur gaat als het om contrast/natuurlijke kleurdiepte gaat ,ook naar de kleine goudvink.

                        Opmerking


                        • #13
                          Geest uit de fles?

                          Robk
                          uw wens is mij een bevel.............
                          Groet,

                          Rob.
                          Ik zou gewoon nog maar eens een mooie wens uitspreken winterkoning!!!!
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Niet duwen!

                            Henk3 zei;

                            Ik zou gewoon nog maar eens een mooie wens uitspreken winterkoning!!!!
                            De Oostenrijkers zeggen; don't push your luck! (Of zijn het de Engelsen?)

                            Groet,

                            Rob.

                            Opmerking


                            • #15
                              Zoals ik al gehoord heb denk ik ook dat deze vogel na de rui terug zijn normale kleuren terug krijgt. Maar het rare hieraan is dat ik de vader vorig jaar gehouden heb omdat deze een zwarte waas over zich had, soort gepareld zwart. Ga dit jaar de vader tegen de dochter zetten om zeker uit te sluiten dat het erfelijk is. Het is mooi als rariteit maar er gaat toch niets boven een mooie wildkleur.

                              Opmerking

                              Working...
                              X