Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwarte goudvink modificatie en andere goudvink mutaties

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #46
    om toch maar weer eens terug te komen op na de rui worden ze weer wildkleur nou deze dus niet heb er 4 jongen uit gehad in 2009 maar waren alle wildk de jongen daarvan ook dus wat denken julie er nu van (kijk ook ff naar de snavel en de poten ) fotos zijn niet zo heel erg scherp



    Opmerking


    • #47
      We moeten voorzichtig zijn met bepaalde uitspraken, er wordt gemakkelijk gezegd het is een modificatie en geen mutatie, het beste is zo'n vogel als hij een jaar oud is wat veertjes uit trekken en kijken wat er terug komt.
      Vaak lijken modificaties op mutaties, niet te snel een oordeel vellen.
      Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

      http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

      Opmerking


      • #48
        Hoi Spieky,

        Klopt inderdaad, men moet eerst proefparingen opzetten om toch zeker te weten dat het geen modificatie is.
        Zoals de eerste witte goudvinken waren modificatie tot er dan plots een opduikt die wel vererfd.

        Groeten
        Bart

        Opmerking


        • #49
          ga het dit jaar nog 1 keer proberen met een wildkleur pop split voor wit
          kijken of dat wat word

          Opmerking


          • #50
            leuke kleur

            Hallo,

            Als het een mutatie is is het een leuke.
            Ik heb zelf ook 1 keer zo,n goudvink gekweekt.
            Wel iets minder zwart.
            Het jaat erop was alles weg en had hij de gewone kleur.
            Als een goudvink die wildkleur is na de rui witte plekken krijgt kan het een gebrek aan iets zijn.
            Tropen hebben dit ook wel eens
            Wel leuk al die apparte kleuren.

            Opmerking


            • #51

              Opmerking


              • #52
                deze goudvink is 3 jaar en na de rui komt ie steeds witter terug zelfs d snavel en poten nagels zijn wit (blank) geworden dus en wat het voer betreft hij krijgt hetzelfde als de andere dus zal het ook niet aan liggen denk ik

                Opmerking


                • #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door teetje
                  deze goudvink is 3 jaar en na de rui komt ie steeds witter terug zelfs d snavel en poten nagels zijn wit (blank) geworden dus en wat het voer betreft hij krijgt hetzelfde als de andere dus zal het ook niet aan liggen denk ik
                  Bij de Splendid parkieten hebben we ook zo'n mutatie, die wordt als wildkleur geboren, en wordt ieder jaar bonter, en die mutatie noemen we Mottle, hoe ze hem bij de Wildzang noemen weet ik niet.
                  Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

                  http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

                  Opmerking


                  • #54
                    witter en nog .

                    teetje: ik daar geen enkele verklaring voor. de reden ? weet het ook niet, dat die vogel alle jaar witter word. en er mee kweken, na zo vele jaren kweek met deze vogel moet je wel , jongen hebben dan. ook zoon kleur . ik vraag maar ze. gr medaar.

                    Opmerking


                    • #55
                      zwart

                      Hebben we ooit nog iets vernomen van de zwarte goudvink. Mutatie of modificatie?

                      Groet,

                      Rob.

                      Opmerking


                      • #56
                        Hoi RobK,

                        Bij mij ging het over een modificatie.
                        Is na de tweede rui een gewone pop geworden.

                        Had ze wel uit een man verkregen die een zwarte stuit had ipv een witte.
                        Wou deze terug koppelen aan de dochter, maar is juist voor de kweek uitgevallen.
                        Waardoor de kans om terug zwart te kweken heel klein was geworden.
                        Heb er nog een hele reeks wildkleuren uitgekregen maar zwart was er niet meer bij.

                        Tot hier het verhaal van de zwarte pop bij mij.

                        Opmerking


                        • #57
                          toch nog een paar fotootjes,

                          Groeten
                          Bart
                          Bijgevoegde Bestanden

                          Opmerking


                          • #58
                            persoonlijk vind ik dit wel een ramp dat dit gebeurt is...
                            Zeer jammer dat je geen geslaagde kweek kon of mocht behalen...

                            Ik zou echt trg opzoek gaan naar een vogel met zwarte stuit, wie weet
                            http://dewittn17.skyrock.com/

                            Opmerking


                            • #59
                              Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                              ik heb eventjes gewacht met deze tread te openen.
                              ik had namelijk wel verwacht dat er iets meer gereageerd zou worden op deze post namelijk.
                              ik zal de foto hier neer zetten want ik vind het toch weer de moeite waard, kan je er misschien wat meer over vertellen goudvink1?
                              ben toch weer benieuwd er naar, ik denk zo'n ???(bent ff kwijt) jaar terug als eens een soort gelijke gezien,blijft het wat aparts vinden.
                              deze kleurslag heeft ook eens een keertje tig jaar geleden in de Onze vogels gestaan.


                              gefeliciteerd met deze rariteit,maar mooie speling der natuur.
                              mvg
                              Dat is zo op gelost gewoon een paar veren uittrekken, na een paar weken weet je het komen de veren normaal terug dan is het een modificatie komen ze donker gekleurd terug is het een melanistic.
                              Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

                              http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

                              Opmerking

                              Working...
                              X