Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Rui of schurft bij Braziliaanse Blauwe Bisschop man?

Junior lid
    Thanks
    0

Rui of schurft bij Braziliaanse Blauwe Bisschop man?

Hallo,

Ik zit hier met een probleem. Mijn man van de B.B. (Blauwe bisschop) is in 2 à 3 dagen een groot deel van zijn verenpakket kwijt. Alleen, het zijn niet hier of daar wat veertjes die weg zijn, echt hele grote open plekken. Vorig jaar hadden wij precies hetzelfde meegemaakt met een Rode Kardinaal man. Hij bleek dus later schurft te hebben. Alleen, bij deze man gebeurde dit bij de kop, en nergens anders dan daar. Die is echter dood gegaan, en bleek schurft te hebben. Dit hebben we trouwens wel geprobeerd te behandelen gedurende 3 à 4 maanden, maar tevergeefs. Toevallig was de R.K. een jong van 2007, en is dan ook rond deze tijd vorig jaar 'kaal' geworden. Nu is die B.B. een jong van 2008, en toevallig weer rond dezelfde periode, alleen op andere plekken.
    Ik kan eventueel foto`s posten. Hij heeft nog geen volwassen verenpak.

Groetjes Martijn

Senior lid
    Thanks
    0
    Eén drupje ivermectine in de nek ,tussen de schouders op de huid , en alles is opgelost.
    Na 10 dagen herhalen.

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    6
    Als het schurft is wordt dit veroorzaakt door een beestje de schurftmijt dus alle vogels behandelen en het hok heel goed ontsmetten.
    groeten eddie

Senior lid
    Thanks
    0
    Sommige( Amerikaanse) soorten durven wel eens heeeeel snel door de rui gaan. Ik heb dit ook ondervonden met enkele passerina's.
    Op enkele dagen, zo goed als kaal op de kop en de borstflanken. Echt zielig!!
    De vogels komen wel snel terug in de pluimen.
    Met dit gure weer is het wel aangeraden de vogel warm te zetten, want hij geraakt anders onderkoeld.

Groeten André

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik heb een middel tegen diverse huidziekten(ook voor mensen) is nog in expirimentele fase met goede resultaten,
    ontwikkeld door een bevriende micro bioloog=stimuleert de zg goede bacterien,geef regelmatig 1 a 2 cc op 1 liter water en vogels varen er wel bij.
    Wie durft ?

ps:

Aan- en verkooppraatjes in het algemeen niet via dit forum. Eventueel kunt u dat eens via een persoonlijk bericht proberen.

Groet,

RobK, Moderator VogelCafé.

Senior lid
    Thanks
    0
    Sorry,verkoop praatjes ?,als je het even aan me vraagt en sorry dat ik het er niet bij heb gezet: GRATIS

Senior lid
    Thanks
    0
    Ieder die het wil proberen krijgt een kuur mee,helemaal voor niks noppes,zelfs opsturen doe ik voor niks.

groet,Michael

Junior lid
    Thanks
    0
    Hey.

Oke, bedankt allemaal voor jullie antwoorden
    En ik ben toch benieuwd hoe dat middel van je/u zal werken Micheal. Houd me op de hoogte . Ik hoef het niet, want ik experimenteer liever niet op mijn vogels, maar als er echt grote resultaten geboekt worden....

De vogels zaten al toen ze gekocht werden binnen. Zo rond kamertemperatuur, 20-22 graden. Als het echt schurft zou zijn, dan zouden de andere vogels ook mee moeten 'schurften', niet? Nu ik er dus eigenlijk ook bij na denk.. zal het geen schurft zijn. Dus ik hoop allemaal dat het hetzelfde is als bij jou André. Ik ben benieuwd!

Vandaag heb ik in ieder geval weer een nieuwe man van de B.B. bij gekocht (Dit om onverwant te maken). Ik hoop dat deze wat langzamer en gecontroleerder in de rui gaat dan de andere man....

Groetjes Martijn

Senior lid
    Thanks
    0
    Toch moet je zorgen dat je een quarantaine plek hebt,
    niet iedereen is gezond en schoon bezig,zeker als je met eventuele mijten etc. te maken kan hebben,sorry hoofdluis komt ook in de zg hogere(schone) kringen voor.
    Bij nieuwe vogels zou ik daar zeker op letten om je bestaande collectie niet te besmetten.

groet,Michael

ps: voor mijn gratis spul heb ik al reacties en zoals gezegd heb ik het op mijn eigen(kostbare) vogels uitgeprobeert.

Junior lid
    Thanks
    0
    Owja, dat was waar

Maar ik wacht toch nog even de reacties van anderen af als je dat niet erg vind .

Tja, eigenlijk zaten de eerste B.B.`s nog in quarantaine, dus ja, toen heb ik ze maar meteen omgewisseld. De 'ruiende' B.B Zit nu wel alleen.

Ik houd jullie op de hoogte

Mvg Martijn

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten