Mededeling

Collapse
No announcement yet.

timor rijstvogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #46
    yep je hebt gelijk,maar als ik jouw nu zegt dat die vogels daar niet beter kunnen zitten en dat de vogels de vrije keuze hebben om wel of geen jongen groot te brengen aldaar.

    welke toegevoegde waarde (welzijns redenen) heeft het voor het ouderkoppel ( de aangekochte vogels dus waar het hier om draait) dan om de jongen weg te halen en onder bv meeuwen te leggen????????
    oh ja de reden dat we moeten "redden"( maar is ook niet echt in het belang van de aangekochte vogels) ,nou misschien laat hij dit wel aan andere over,die kunnen het toch beter.

    maw jij hebt het over natuurlijk gedrag,nou dat is dus precies wat hij doet die lanius,hij laat het de vogels zelf uitzoeken.
    en als het de vogels dus gelukt om natuurbroed jongen groot te trekken en hij zegt dat deze jongen dan van de hand gedaan worden aan ander dan staan ze te stijgeren hier???????????(waarom ? hij mag toch zelf weten wat hij doet ermee de 1 vraagt zoveel voor een vogel en de ander niks of minder, een ander brengt zijn vogels naar de opkoper en god mag weten wat daar allemaal mee gebeurt).
    praat toch niet over onnatuurlijk en vanuit het welzijn van de vogels gezien te praten, nee in een hok van een meter lang zetten dat is natuurlijk?????????? en dan gelukt de kweek wel altijd????????????
    daar wel eens over nagedacht???????????

    ps: als jij een koppeltje aanschaft heb jij dan er altijd garantie bij of zo dat je er mee kweekt??????? ik niet .

    Opmerking


    • #47
      Aan WK, waarom sugereer jij telkens weer dat ik met jap meeuwen kweek,als je goed leest ,ikheb ze allemaal verkocht aan 2.5 euro.
      Ik heb er dus geen meer!!!
      Ik vind het heel leerzaam om uw reakties telezen en heb zo het gevoel dat jij de prijs zowat nog wil opdrijven.
      Misschien ben jij wel beter als persoon dan mijzelf ,maar ik heb ook recht op een mening,trouwens ben ik het die deze topic heb gestart.
      Enkel en alleen met de vraag of er iemand ervaring had met deze vogels.

      Opmerking


      • #48
        Mag ik vragen waarom je meeuwen in je verhaal betrekt?
        Denk niet dat de mensen het hier over hebben(bovendien lijkt me de gewone rijstvogel dan een logischere keuze als pleegouder).

        Wat ik bedoel met het gedrag is dat ik van mening ben dat het voortplanten een wezenlijk deel van "de zin" van een vogel is.
        Daarom heb ik ook niets met kooivogels (kanaries, papagaaien etc), vooral voor papagaaien vind ik het een crime ze alleen te zetten.
        Daarom erger ik me ook wel eens als ik hier weer eens lees "het zijn zijn dieren dus hij mag er mee doen wat hij wil".
        In mijn beleving kunnen we dieren kopen, echter daarmee krijg je ook een verantwoordelijkheid en mag je dus wat mij betreft(en grotendeels ook via de wet) er niet "alles mee doen".

        Bij lanius en vergelijkbare mensen vind ik het jammer dat niet alles gedaan wordt om "normaal" te kweken.
        Maar misschien heb ik dan lanius verkeerd begrepen.
        (ik ken echter iemand via, via, die veel geld heeft, wat koopt omdat het mooi/bijzonder is en daar niet mee kweekt maar ze heeft voor de mooi )

        Opmerking


        • #49
          @ zwartkopje (berichtje nr 4 lezen),ik betrek die meeuwen erbij omdat die in deze tread werden aangehaald alszijnde de verlosser voor het probleem bij de timors,verlaten van eieren,jongen etc.en dan ( hier volgt een eigen aanname dus)deze verkopen alszijnde natuurbroed ( en zo dus het "probleem"in leven houden) ik weet dit ( alszijnde het erbij vertellen natuurbroed of niet) niet dus kan dit niet hard maken maar het zal ook in deze groep niet echt anders gaan dan bij andere vogelsoorten als er geld mee te verdienen valt. ( er wat "natuurlijk" ook weer ,gebeurt in de "natuur "ook het onder leggen van........).
          en ja als het dan toch moet i.d.d. lijkt ook mij de keuze voor de "gewone"padda de meest logische ,maargoed ik heb er geen verstand van,echt niet het is een groep die ver van mijn bed show is

          mvg winterkoning

          Opmerking


          • #50
            Aan WK :Waarom pas jij om de haverklap uw antwoorden aan?
            Twijfels misschien??

            Opmerking


            • #51
              ok wk, had ik overheen gelezen

              Opmerking


              • #52
                gekweekte vogels/jongenenne benny goed gezien inmiddels ook al weer 3 aanpassingen in dit bericht,och ik denk dat ik ongesteld moet worden ofzo ben zo onzeker in mijn antwoorden,twijfels allom

                Opmerking


                • #53
                  Ik hoop echt dat lanius ermee kan kweken;dan zullen er weer enkele minder bedeelden gelukkig mee zijn.

                  Opmerking


                  • #54
                    Nog even een klein opmerking aan WK; dat lanius trots is dat hij een koppel timors bezit daar kan ik heel goed inkomen,maar dat hij met dezelfde adem moet pochen over zijn rijkdom ,dat vind ik jammer .
                    Spijtig dat ik nu enkele vijanden heb op dit forum.
                    Ik zal in het vervolg niet meer zo luid denken!

                    Opmerking


                    • #55

                      Opmerking


                      • #56
                        nee nou moet je doorzetten ook benny, jij was toch zo zeker van je zaak,jij wist toch alles qua achtergrond van lanius i.i.g. goed genoeg om het af te branden.......................
                        ik weet 1 ding zeker die lanius zie je niet meer terug hier hoor als hij wat zegt dan doet hij dit ook.
                        en ja ik hoop ook dat hij er mee kweekt en dan kunnen andere hier weer profeit van trekken ,die mensen hoeven geen 300 euro te betalen voor een koppeltje hoor ,dat kan ik je verzekeren, dus wie zorgt nu voor wie in de vogelsport???????????????? de TOP-Kweker met hun prijzen of een iemand die geen moeite heeft met iets te kopen wat hij mooi vind en vervolgens een gebaar doet vanwege het feit dat hij het niet voor het geld hoeft te doen,danwel dit nodig vind om het ervoor te vragen??????

                        @ zwartkopje ,nou ik heb ze ook gelezen en het stond er wel hoor ,in die trent zoals jij dit zegt.maargoed het gaat nergens meer over( zoals ele dit ook aangeeft) ,tja iemand is weer weg en dat is het manco van een forum.
                        kijk ik vlieg erin omdat ik namelijk iets meer weet van die lanius en men hem onterecht hier dus afschilder als opkoper,niet serieus,verpatser,poche met het geld wat hij heeft etc. etc. en dat stuit mij dus zeer tegen de borst, heeft men een uitgesproken mening ................prima maar probeer dit dan wel altijd met bewijzen te staven.

                        hier het bewuste stukje vanuit het berichtje van hans de vries die hem citeerde:
                        Ik ben er blij mee,het geld intresseerd mij niet,ik heb een mooi koppel.
                        Ik ga er mee proberen te kweken en dan zien we wel weer,het zal misschien zo gaan als met de andere jongen die ik in het verleden heb gekweekt,dan geef ik ze gewoon weg, nooit geen last van gehad dat ik mijn vogels niet kwijt kon.
                        Het is maar hobby hoor.

                        Opmerking


                        • #57
                          heeft u er nog zitten timor padda's en hoeveel kosten ze

                          Opmerking


                          • #58
                            heeft u er nog timor padda's

                            Opmerking


                            • #59
                              Timor Rijstvogels zijn schaars, heel schaars. De prijs voor een jong koppel (geringd, 2018 en dna) is rond de 600 euro. De eigenaren van deze vogelsoort zijn vrij schuw, omdat ze niet op ongewenst bezoek zitten wachten.
                              Bekijk mijn vogels op:

                              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                              Opmerking

                              Working...
                              X