Mededeling

Collapse
No announcement yet.

timor rijstvogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    oke bedankt,

    mvg

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Adrie Jonkers
      Beste Benny, vandaag, omstreeks sluitingstijd waren op de verkoopklasse in Apeldoorn nog enkele koppels aanwezig. Maar om met jouw woorden te spreken: "niet aan een democratische prijs ". ( euro 400,- ) Groet. Adrie Jonkers.
      400 euro is idd. een te hoge prijs, maar iedereen beslist daar zelf over!
      Als iedereen te hoge prijzen vraagt zal later als hij zelf vers bloed nodig geeft nog hogere prijzen betalen!! Ik denk als iedereen iets gematigder zou zijn ,het alleen meer ten goede zou komen voor onze hobby.
      Bijvoorbeeld: ik heb dit seizoen driekleur-en roodkop pap.gaai amandines
      verkocht aan 20 euro stuk, jap .meeuwtjes aan 2.5 euro stuk ,..

      Opmerking


      • #33
        Ik heb zo'n koppel aangeschaft vanaf de vogel2009
        Ik ben er blij mee,het geld intresseerd mij niet,ik heb een mooi koppel.
        Ik ga er mee proberen te kweken en dan zien we wel weer,het zal misschien zo gaan als met de andere jongen die ik in het verleden heb gekweekt,dan geef ik ze gewoon weg, nooit geen last van gehad dat ik mijn vogels niet kwijt kon.
        Het is maar hobby hoor.

        Mag ik een vraag stellen ?
        Er word hier gesproken dat ze van 200 naar 300 gingen in een jaar,waarom is het dan zo "gek" dat ze nu op 400 staan?
        Welke vogelsoort is nu niet onderhevig aan de prijsstijgingen??
        5 jaar geleden kocht ik een koppel japanse nachtegalen voor 125 euro en wat kosten deze nu ???
        Het is misschien jammer dat bepaalde mensen dit soort prijzen niet meer willen of kunnen betalen,tja ik kan daar niet mee zitten.
        Laat mij dan maar lekker te veel betaald hebben voor die vogels ,ik heb ze ,ze zijn goed geringd en met dna en ik geniet met volle teugen van de vogels en dat is met geen geld te betalen.

        Mvg Barry

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door lanius
          Ik heb zo'n koppel aangeschaft vanaf de vogel2009
          Ik ben er blij mee,het geld intresseerd mij niet,ik heb een mooi koppel.
          Ik ga er mee proberen te kweken en dan zien we wel weer,het zal misschien zo gaan als met de andere jongen die ik in het verleden heb gekweekt,dan geef ik ze gewoon weg, nooit geen last van gehad dat ik mijn vogels niet kwijt kon.
          Het is maar hobby hoor.
          Mvg Barry
          Als ik het goed begrijp heb je een span vogels gekocht voor 400 euro.... en als ze het niet doen dan geef je ze gewoon weg..... Nou, dan mag je mij wel een mailtje sturen! Ik heb er vrijdag voor gestaan en vind het erg mooie vogels. Maar zoals heel veel vogelliefhebbers schud ik niet een, twee, drie 400 piek uit de mouw van m'n jasje....
          Tja, op zo'n manier snap ik ook wel dan je nooit met je vogels blijft zitten.
          Maar ik hoop voor jou dat je er mooie jongen uit kweekt.

          Hans.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #35
            Tja Hans de Vries ,ga maar vast in de rij staan zou ik zo zeggen.
            Geld heb ik niet meer nodig, als ik geld wil verdienen dan zou ik als eerste de vogelhobby op moeten geven,dat is dan al een flinke besparing.

            Ik hoop ook dat ik ermee zal kweken ,doen ze het niet dan is dit mij ook best.

            Gekweekte vogels weggeven dat heb ik al vaker gedaan hoor,het maakt mij niet zo veel uit als de vogels maar goed terecht komen, er is maar 1 maar aan ,ik kweek niet zo heel vaak,het gaat mij niet om het kweken ,het gaat mij om te genieten van de vogels ,meer niet.
            Als ik iets moois ziet dan koop ik dit gewoon,maakt mij niet uit wat een ander daarvan zegt.
            Mvg Barry

            Opmerking


            • #36
              Ik vind het leuk dat je er zo van kan genieten, veel mensen met geld potten het alleen maar op.

              Ik zie vogels ook niet als handel, een hobby kost geld en dat mag ook. Ieder naar draagkracht en laten we daar allemaal lekker van genieten.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door lanius
                Tja Hans de Vries ,ga maar vast in de rij staan zou ik zo zeggen.
                Geld heb ik niet meer nodig, als ik geld wil verdienen dan zou ik als eerste de vogelhobby op moeten geven,dat is dan al een flinke besparing.

                Ik hoop ook dat ik ermee zal kweken ,doen ze het niet dan is dit mij ook best.

                Gekweekte vogels weggeven dat heb ik al vaker gedaan hoor,het maakt mij niet zo veel uit als de vogels maar goed terecht komen, er is maar 1 maar aan ,ik kweek niet zo heel vaak,het gaat mij niet om het kweken ,het gaat mij om te genieten van de vogels ,meer niet.
                Als ik iets moois ziet dan koop ik dit gewoon,maakt mij niet uit wat een ander daarvan zegt.
                Mvg Barry
                t'ja moet leuk zijn als je zich geen zorgen meer moet maken om geld,maar ik denk dat de meesten onder ons wel deze luxe niet hebben,
                Ik vind het spijtig dat het dan uitgerekend deze personen zijn die zich dan zeldzame soorten aanschaffen 'om er dan toch niet echt mee te kweken' en als ze deze dan niet meer interesseren ze dan maar weggeven aan de eerste de beste.
                Dat moest me toch even van het hart ,sorry.

                Opmerking


                • #38
                  lucht jij je hart maar hoor,dat heb je met kortzichtige mensen

                  Ten eerste kan het mij niet zo heel veel schelen wat jij ervan denkt want jij weet niet hoe of wat als het gaat om de vogels,ik denk wel dat ik kan zeggen dat het bij mijn vogels niks aan ontbreekt,en volgens mij is dit het allerbelangrijkste.( dit in tegenstelling wat ik weleens aan situaties aantreft bij "goede kwekers").
                  Dat ik misschien dan wel geen Top-kweker ben zegt mij niet zo heel veel,ben jij dit dan wel ? ,volgens mij is dit maar weggelegd voor sommige onder ons en dan neem ik als voorbeeldje maar winterkoning.

                  Ten tweede wil ik ook duidelijk maken dat ik de vogels vanaf vogel2009 ben bekomen maar niet vanuit de verkoopafdeling aldaar.

                  Leuk zulke berichten.Hoe kan je het in je hoofd halen om te oordelen over iets/iemand waarvan je de situatie geheel niet ken.

                  Ik ben klaar met dit forum dit was het laatste berichtje wat ik hier plaatst, ik heb inmiddels de info die ik heb en laat nu dit forum wel over aan topkwekers als benny mij zie je hier nooit meer.
                  Veel plezier met jouw erg kortzichtige leven benny.
                  aan alle andere bedankt voor het mogen mee genieten van jullie expertise.
                  mvg Barry van opheusden

                  Opmerking


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door lanius
                    Ik ben klaar met dit forum dit was het laatste berichtje wat ik hier plaatst, ik heb inmiddels de info die ik heb en laat nu dit forum wel over aan topkwekers als benny mij zie je hier nooit meer.
                    Veel plezier met jouw erg kortzichtige leven benny.
                    aan alle andere bedankt voor het mogen mee genieten van jullie expertise.
                    mvg Barry van opheusden
                    Ik vraag me nu even af wie er kortzichtig is. Jammer dat je het zelf niet ziet.
                    Verder zeg je dat je vogels aan niets ontbreekt, dan vraag ik me dus af of je het begrijpt. Vogels hebben meer nodig dan een natje en droogje en een mooi hok.

                    Opmerking


                    • #40
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #41
                        T'ja ,dan heb ik maar een kortzichtig leven zeker,,,ik heb alleen maar getracht
                        uw opmerking over 'geld speelt geen rol en ik koop er maar op los'te begrypen.
                        Gelukkig zijn er niet te veel rijke luizen die al onze mooie en zeldzame vogels opkopen en ze dan verpatsen!!!!
                        Gelukkig leef ik nog altijd met de gedachte ' na hoogmoed komt de val '.

                        Opmerking


                        • #42
                          Benny , maak je niet druk kerel , we zijn toch een beetje verlost van die zotte praat ,er zijn altijd mensen die slimmer en rijker zijn dan wij , maar wij leven ook

                          Opmerking


                          • #43
                            Hallo Pytilus, je hebt gelijk,ik heb me een beetje laten gaan.
                            T'zal in de aard van het beestje zijn zeker?,

                            Opmerking


                            • #44

                              Opmerking


                              • #45
                                Beste WK, misschien moet jij eens nadenken. Ik weet het ik mag natuurlijks niets zeggen want ik ben maar dom.

                                Er zijn zat mensen die anders denken dan jij steeds suggereert, hoewel je inderdaad wel veel mensen tegenkomt die zo zijn.

                                Ik mag dan in jouw ogen dom zijn, ik denk wel verder dan mijn neus lang is en denk wel aan de avicultuur alhier en het algemeen.
                                Jij mag dan denken dat jij niets te maken hebt met de Nederlandse avicultuur maar als die bodem wegvalt zou het wel eens heel snel gedaan zijn met jouw persoonlijke hobby.

                                Ik reageerde overigens vanuit de vogel gezien, het natuurlijke gedrag en niet vanuit het financieel optiek.
                                Maar goed zoals je zegt ik ben dom.

                                Opmerking

                                Working...
                                X