Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mutanten duiven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mutanten duiven

    na afloop broedseizoen,11 zebraduiven en 8 vredesduiven en 28 diamantduiven gekweekt.
    bij de vredesduiven zitten 4 mutanten ze lijken op een phaeo maar ze vererven dominat heb namelijk gelijk jonge mutanten gekweekt in dezelfde kleur als de duivin.
    de doffer is niet verwant aan de duivin.
    wie weet hier wat van enfo heeft een foto voor mij.
    bij het laatste nest van de diamantduiven zat ook een buitenbeentje wat de kleur betreft tenminste.
    hij of zij lijkt veel op een overgoten vogel het is een bruine heel licht van kleur en met vrij rode ogen bijna als een albino.
    in denk zelf dat het geen overgoten is omdat er nog steeds een hoewel heel licht roodbruin in de vleugel zit.
    groet wim

  • #2
    Mutanten

    Hallo,

    Mocht je ooit in Thailand komen op de Chatuchak weekend market vindt je daar 1 kweker van mutatie zebraduiven in wit,isabel en bijna zwart prijs omgerekend in Euro,s ongeveer 50 euro per stuk.
    Is me niet gelukt om mee te nemen doordat de KLM geen vogels toelaat in het vliegtuig(gingen fladderen bij incheck),heb alle 5 gekochte mutaties ter plekke weg moeten geven.Probeer het komend nieuwe jaar weer.

    groet,Michael J

    ps: heb 4 doffers zebraduiven geerfd van mijn vader nu allen tussen de 30 en 40 jr.oud en nog fit

    Opmerking


    • #3
      Ik heb musduifjes gekocht, 1 van de ouders is zilverkleurig, ga daar volgend jaar eens mee proberen, het is een overjarig onverwant koppel, hebben dit jaar 5 jongen gehad en die waren allen zilverkleurig, misschien ook een dominante vererving.

      Heb er veel zin in om eens met deze duifjes te proberen.

      Opmerking


      • #4
        Wim,

        Laat eens wat foto's zien van het diamantduifje, ik weet dat er ook een satinet mutant is, misschien heb jij er 1 gekweekt.

        Opmerking


        • #5
          Gisteren m'n duifjes gehaald, een pracht koppel, hoop er volgend jaar een paar te kweken, wie heeft er nog tips?

          Opmerking


          • #6
            mutant vredesduif

            hier een foto van een mutant vredesduif en een wildkleur,en wat vinden jullie van deze lichtere variant van een diamantduif.
            de kleur in de vleugel is nog steeds roodbruin wel lichter van kleur,dus geen pastel.
            er werd ook geopperd dat het een enkelfactorigege briljant was/is.
            dus dit jaar heb ik een vogel gepaard aan een gezoomde en er kwamen wildkleur gezoomde uit die niet op de oudervogel lijkt.
            groet wim
            Bijgevoegde Bestanden

            Opmerking


            • #7
              Die muntant vredesduif vind ik een mooie vogel, ben wel gecharmeerd van deze kleur, heb al Pheao Mex.Roodmussen, Pheao Barmsijzen staan op m'n verlanglijstje, maar zo'n duifje zou ik ook wel in m'n hok willen hebben.

              Opmerking


              • #8
                mutant

                willie,wat vind je van de diamantduif,uw mus duifjes kon ik een paar weken geleden op marktplaats kopen maar de verkoper wou niks ruilen of iet dergelijks
                groet wim

                Opmerking

                Working...
                X