Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gezocht recept voor showvogel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gezocht recept voor showvogel

    hoi ben benieuwd of er iemand is die mij aan een show voedingrecept zou kunnen helpen .
    soort vogel blauw gele ara.
    animal4you

  • #2
    Daar zijn geen recepten voor.

    Je begint met goede vogels om te kweken.
    Zorgt voor de beste huisvesting . Dat is buiten in een ruime volliere.en kweek in het voorjaar.
    En geeft ze de beste voeding ,veelzijdig en afwissellend.(zonder allerlei dingen uit potjes en flesjes)

    Als je dat er niet voor over hebt ,en alleen maar een showvogel wilt hebben ,zoek je beter een andere hoby.

    Opmerking


    • #3
      Krachtvoer: http://www.eigenwijs-dierenparadijs....=alle%20merken

      Voor meer reklame: http://www.vogelmarktplaats.nl/

      Opmerking


      • #4
        eigenwijs-dierenparadijs is animal4you

        hoi daar inderdaad je hebt gelijk afwissleing is een vereiste maar ik wou eigenlijk eens zien of er nog daadwerkelijk iets gedaan wordt om een mooie vogel te houden ik heb er zelf geen problemen mee want mijn vogels krijgen alleeen het beste dus ja wat voor hobby heb ik dan ,ik vraag me af of er ook nog serieuse reacties zullen komen .
        maar ook voor commentaar sta ik open.
        ik ben niet voor niets gedragsdeskundge voor papagaaien dus ja je moet wel tegen een stootje kunnen.

        Opmerking


        • #5
          Hoi daar.

          Een paar opmerkingen:


          Je berichtje, vind ik, een beetje op een advertentie lijken. (door de term "show voedingrecept" en de woorden "soort vogel blauw gele ara")
          Advertenties en daarop gelijkend, van particulier en bedrijf, worden op dit forum meestal verwijderd.

          Wat bedoel je met "show voedingrecept" ?

          afwissleing is een vereiste
          Bedoel je afwisseling in de voeding voor de vogel of in het maken van reklame?


          ik wou eigenlijk eens zien of er nog daadwerkelijk iets gedaan wordt om een mooie vogel te houden
          Men koopt een verblijf, voeding en sommigen speeltjes e.d.


          ik heb er zelf geen problemen mee want mijn vogels krijgen alleeen het beste
          Je vogels krijgen wat volgens de jouw beschikbare kennis (niet persoonlijk/negatief/aanvallend bedoeld)en gegevens het beste is.


          ik vraag me af of er ook nog serieuse reacties zullen komen
          Ik ben echt wel serieus.


          maar ook voor commentaar sta ik open.ik ben niet voor niets gedragsdeskundge voor papagaaien dus ja je moet wel tegen een stootje kunnen.
          Van een pratende papegaai? (grapje hoor)

          Opmerking


          • #6
            Deze Ara?

            Die ziet er toch prima uit?
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              reactie

              inderdaad dat is mijn vogel ook zal ik wat andere foto,s plaatsen het zal mij benieuwen of er dan ook nog echte reacties zullen komen.
              de mensen waarover ik het heb hanteren al jaren een bepaald schema voor hun eigen vogels,en doen daar zo nodig enige toevoegingen bij .
              ikzelf geef mijn vogels een zeer uitgebreid dieet en ik bedoel niet dat hij met de standaard producten die verkrijgbaar zijn gevoerd wordt ik heb zelf al enige jaren goed onderzoek gedaan en hou me dan ook aan zo natuurlijk mogelijk dieet .waaronder ook palmnoten enzv.
              mijn vraag was daarom ook .
              of er nog mensen met een seriuese aanvulling zouden kunnen komen.
              ik hoef geen reclame te maken hier .dat doen de mensen zelf wel.
              en over het gebeuren gedragsdeskundige ,tja daar zullen de meneingen verdeeld over zijn .
              maar de leerprincipes vvoor een papagaai gaan dan ook o.a terug naar de studies van pavlov en zo ook de skinnerbox zal hier enige kennis vergen .hoe leer je een papagaai iets aan .
              daar bestaan vele menieren voor maar de enige is een positiefe insteeling daar begint het mee.
              en natuurlijk kan hij praten maar daar praten we dan gewoon over imitatiegedrag en niet specifieks iets aanleren.......
              grtjes nogmaals
              eric.
              animal4you
              Bijgevoegde Bestanden

              Opmerking


              • #8
                Gedragsdeskundige

                ik zie
                de term gedragsdeskundige ooit langskomen,vraag mezelf af wat dit inhoud

                Volgens mij zijn er alleen maar mensen die zich gedragsdeskundige noemen die zich bezighouden met huiskamervogels die veelal solitair gehouden worden.

                Die zouden zich dan eigenlijk ,,afwijkend,,gedagsdeskundige moeten noemen.

                Om een papagaai voor langere tijd in goede conditie te houden is goede voeding zeker van belang,wat nog meer van belang is is een partnervogel,veel ruimte en buitenhuisvesting

                Groeten Rene

                Opmerking


                • #9
                  Gedrag Bij Papagaaien

                  Het is dan ook niet makkelijkdit aan iedereen duidelijk te maken maar dat het gedrag bij papagaaien een nogal weidt verbereide discusie betreft .
                  wat kan een papagaai en wat wil hij .
                  hoe ver ligt het leervermogen bij deze vogels en ga zo maar verder .
                  het is dan ook verstandig om als je papgaai hebt hier eens wat meet over te leren .
                  een papagaai kan immers het verstand van een kleine peuter bereiken dus vergis je niet ,,,,,,,
                  en over dat een papagaai altyd een maatje zou moeten hebben ben ik het niet helemaal mee eens maarja zo hebben we alleemaal verschillende meningen en dat is ook goed.
                  het is mischien wel beter als je niet erg veel met je vogels wilt doen maar als je dagelijks dingen met hem wilt doen moet een keuze maken .wij denken er mischien nog wel eens over maar ook dan moet je je realiseren dat al je aangeleerde gedrag ook mischien niet meer werkt want dan heeft hij geen aaandacht meer voor jullie .
                  mischien denken jullie nu wat een ge... .
                  maar ga maar eens wat meer lezen of leren hierover .
                  vooral de leerprincipes zijn erg intresant om te leren vooral de stukjes studie die gaan over pavlov en de skinnerbox zoal....
                  grtjes maar weer .
                  animal4you

                  Opmerking


                  • #10
                    klopt

                    mischien denken jullie nu wat een gelul .
                    In mijn geval

                    groeten rene

                    Opmerking


                    • #11
                      zijn er nog serieuse mensen dan

                      hopend op een echte discusie maarja inmiddels is wel gebleken dat veel mensen vast geroest zitten in hun eigen wereld en niet openstaan voor nieuwe dingen en vooral nieuwe onderzoeken naar het gedrag in de papagaaien wereld.

                      Opmerking


                      • #12
                        Gedragsdeskundige ???
                        Je kunt beter het gedrag van papagaaien in het wild gaan bestuderen ,,dan het gedrag van zo'n vogel die op een erg onnatuurlijke wijze wordt gehouden proberen te veranderen.

                        Het is eerder nodig om het gedrag van de (aspirant) eigenaar van een papagaai te veranderen.

                        Opmerking


                        • #13
                          serieus

                          Diverse onderzoeken hebben uitgewezen dat het slecht is een papagaai solitair te houden,en ook dat handopfok(zeker vanuit het ei)schadelijk is voor het welzijn(vogelsociale gedrag) van de vogel.

                          Deze onderzoeken worden niet (graag) gelezen door mensen die papagaaien ,,verbambiseren,,

                          Lijkt mij serieus genoeg

                          Groeten Rene

                          Opmerking


                          • #14
                            Sluit me bij Animal aan. Als je gedrag wilt bestuderen doe dat in de vrije natuur. Wat hebben we aan allerlei vormen van conditionering zoals onderzocht door Pavlov en Skinner. Natuurlijk kan een dier zo eenvoudig bepaald (soms onnatuurlijk) gedrag aangeleerd worden. Het beestje wil immers in leven blijven? Maar om daarvoor een ara in een skinnerbox te proppen? Ieder z'n hobby.

                            Vr. gr.

                            Wim

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door animal4you
                              hopend op een echte discusie maarja inmiddels is wel gebleken dat veel mensen vast geroest zitten in hun eigen wereld en niet openstaan voor nieuwe dingen en vooral nieuwe onderzoeken naar het gedrag in de papagaaien wereld.
                              Als gedragdeskundige heb je maar weinig verstand van het gedrag bij mensen.
                              de manier hoe je je zelf hier op het forum gooit roept uiteraard al de nodige argwaan op .

                              Zo komt er bij de vraag naar boven en ook bij andere heb ik gelezen.
                              hoe ben je aan die titel gedragdeskundige gekomen.????
                              Heb je die met een studie mee gekregen of heb je ,jezelf die titel gegeven.

                              Jij schreef ,dat een papegaai geen maatje nodig heeft.
                              Ik mag toch hopen dat je bedoelt in de vorm van een soortgenoot.
                              dan ben ik het deels met je eens.
                              Alleen dan zal de eigenaar zich toch heel goed in de vogel moeten kunnen verplaatsen om deze te kunnen vervangen.
                              Want ja twee papegaaien begrijpen elkaar natuurlijk velemalen beter als dat de vogel ons begrijpt.

                              Het gedrag van onze vogels kan je uiteraard ook niet meer volledig vergelijken met die van in het wild.
                              Ieder wezen krijgen namelijk aangeboren gedrag met zicht mee ,waar onderweg aangeleerd gedrag bij komt.

                              het aangeleerde gedrag in de natuur is ff net anders dan bij ons.
                              In de natuur hoeft ie namelijk niet te praten voor wat lekker.
                              Daar moet ie leren hoe aan voedsel te komen.

                              Open staan voor nieuwe dingen doe ik zeker,maar ik laat me niets door de strot wringen.
                              sigpic

                              Opmerking

                              Working...
                              X