Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: gezocht recept voor showvogel

zijn er nog serieuse mensen dan

hopend op een echte discusie maarja inmiddels is wel gebleken dat veel mensen vast geroest zitten in hun eigen wereld en niet openstaan voor nieuwe dingen en vooral nieuwe onderzoeken naar het gedrag in de papagaaien wereld.

Stamgast
    Thanks
    0
    Gedragsdeskundige ???
    Je kunt beter het gedrag van papagaaien in het wild gaan bestuderen ,,dan het gedrag van zo'n vogel die op een erg onnatuurlijke wijze wordt gehouden proberen te veranderen.

Het is eerder nodig om het gedrag van de (aspirant) eigenaar van een papagaai te veranderen.

Senior lid
    Thanks
    0

serieus

Diverse onderzoeken hebben uitgewezen dat het slecht is een papagaai solitair te houden,en ook dat handopfok(zeker vanuit het ei)schadelijk is voor het welzijn(vogelsociale gedrag) van de vogel.

Deze onderzoeken worden niet (graag) gelezen door mensen die papagaaien ,,verbambiseren,,

Lijkt mij serieus genoeg

Groeten Rene

Senior lid
    Thanks
    0
    Sluit me bij Animal aan. Als je gedrag wilt bestuderen doe dat in de vrije natuur. Wat hebben we aan allerlei vormen van conditionering zoals onderzocht door Pavlov en Skinner. Natuurlijk kan een dier zo eenvoudig bepaald (soms onnatuurlijk) gedrag aangeleerd worden. Het beestje wil immers in leven blijven? Maar om daarvoor een ara in een skinnerbox te proppen? Ieder z'n hobby.

Vr. gr.

Wim

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door animal4you Bekijk Bericht
    hopend op een echte discusie maarja inmiddels is wel gebleken dat veel mensen vast geroest zitten in hun eigen wereld en niet openstaan voor nieuwe dingen en vooral nieuwe onderzoeken naar het gedrag in de papagaaien wereld.
    Als gedragdeskundige heb je maar weinig verstand van het gedrag bij mensen.
    de manier hoe je je zelf hier op het forum gooit roept uiteraard al de nodige argwaan op .

Zo komt er bij de vraag naar boven en ook bij andere heb ik gelezen.
    hoe ben je aan die titel gedragdeskundige gekomen.????
    Heb je die met een studie mee gekregen of heb je ,jezelf die titel gegeven.

Jij schreef ,dat een papegaai geen maatje nodig heeft.
    Ik mag toch hopen dat je bedoelt in de vorm van een soortgenoot.
    dan ben ik het deels met je eens.
    Alleen dan zal de eigenaar zich toch heel goed in de vogel moeten kunnen verplaatsen om deze te kunnen vervangen.
    Want ja twee papegaaien begrijpen elkaar natuurlijk velemalen beter als dat de vogel ons begrijpt.

Het gedrag van onze vogels kan je uiteraard ook niet meer volledig vergelijken met die van in het wild.
    Ieder wezen krijgen namelijk aangeboren gedrag met zicht mee ,waar onderweg aangeleerd gedrag bij komt.

het aangeleerde gedrag in de natuur is ff net anders dan bij ons.
    In de natuur hoeft ie namelijk niet te praten voor wat lekker.
    Daar moet ie leren hoe aan voedsel te komen.

Open staan voor nieuwe dingen doe ik zeker,maar ik laat me niets door de strot wringen.

Stamgast
    Thanks
    8

Exclamation Voer voor showvogels

Het topic begon met een vraag over een voedingrecept voor showvogels (ara's).

Langzamerhand gaat het daar helemaal niet meer over. Mochten we een onderwerp starten over het gedrag van een kromsnavel en wat al dan niet zelfbenoemde gedragsdeskundigen daar over te melden hebben is er wat mij betreft geen probleem. In een ander topic dan.
    Graag zou de starter van dit onderwerp (en misschien wel vele anderen) willen weten of een showvogel anders gevoerd moet worden.

Groet,

RobK, moderator VogelCafé.

Bijna alle vogels ontwikkelen hun kleuren beter als ze ook algen in de voeding aangeboden krijgen. Ik gebruik daarvoor spirulina, maar er zijn vast ook vergelijkbare producten.
    Daarnaast kun je je een beetje verdiepen in de natuurlijke kleurstoffen die in groenten en fruit (verschillende bessen bijvoorbeeld) zitten. Papegaaiachtigen hebben ook bouwstoffen nodig voor hun kleuren, ik weet zelf alleen niet welke stoffen.

Verder is badderen of besproeien erg belangrijk voor het verenpak en het poetsen daarna is tevens een goede bezigheid.
    Met wat (ongeparfurmeerd) badzout in het water komen de veren er prima uit te zien, klaar voor de show.

Senior lid
    Thanks
    0

antwoord op vraag 1

maar ik wou eigenlijk eens zien of er nog daadwerkelijk iets gedaan wordt om een mooie vogel te houden ik heb er zelf geen problemen mee wantmijn vogels krijgen alleeen het beste dus ja wat voor hobby heb ik dan ,ikvraag me af of er ook nog serieuse reacties zullen komen .
    maar ook voor commentaar sta ik open.
    ik ben niet voor niets gedragsdeskundige voor papagaaien dus ja je moet wel tegen een stootje kunnen
    Als er geen problemen zijn en men alles zo goed doet en weet ,waarom dan zoveel retorische vragen.

Ik ken de pappenheimers in de papagaaienwereld een beetje ,op hun eigen fluffie achtige sites komt bijna niemand en zit ,,bijna,,(of helemaal) niemand met kennis,en daarom hier maar iets vragen

Sorry voor mijn reactie,maar wordt hier zo moe van

Groeten Rene

Stamgast
    Thanks
    8

Exclamation Ja René,

Tsja, ik begrijp waar je zo moe van wordt. Hopelijk doe je dat ook bij mij. Ik vraag heel duidelijk om bij het onderwerp te blijven en mocht je daar van af willen wijken een nieuw onderwerp te starten. Het komt nu bij mij over als het gejengel van een dreinerig kind.

Groet,

Rob.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Forum Rechten