Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat vragen over nachtegalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat vragen over nachtegalen

    Ik heb inmiddels 2 Jap. nachtegalen. Of het een koppel is weet ik niet zeker. 1 zingt en deze reageert op het geluid van een nachtegaal via mijn pc door korte zang. De andere reageert niet met een roep. Ik weet dat de contactroep de manier van sexen is. Helaas, slechts 1 contactroep.
    Ik heb de vogels voor een appel en een ei overgenomen en ze zien er perfect uit en zijn supergezond en mak, helemaal strak in de veren. Vandaar dat ik onzeker ben over of het een koppel is. Kon ze domweg niet laten zitten en evt omkoppelen kan later wel.

    Nu het volgende. Ik wil er nog een koppel bij als dit twee mannen zijn door 2 poppen te kopen en die in elkaars zicht te huisvesten. Kan dat? Dus in aangrenzende vluchten. Of vraag ik dan om problemen omdat ik de vogels stress?

    Ik heb bij de nachtegalen tevens een Mozambiquesijs gekregen, denk pop hoewel de roep op zang lijkt maar het vogeltje heeft een grijze tekening op de keel.

    Ik heb deze vogels overgenomen van iemand die helaas ging stoppen maar mij wel erg blij heeft gemaakt met deze vogels haast voor niets

    Kan een koppel Mozambiquen ongestraft bij de nachtegalen broeden in dezelfde vlucht? 2x2x2,5 m zonder andere vogels? Ze zaten al samen waar ik ze opgehaald heb. Hij deed niet aan broeden en er stonden geen struiken en nestmogelijkheden. Nachtegalen hebben vorig jaar dus niets gedaan.

  • #2
    Hoi Winterkoning, bedankt voor je antwoord. De Mozambique gaat eruit want ik zie nu al najagen door de nachtegalen Zij stressed dus gaat weg.
    Ik zal indien 2 mannen kijken naar 2 poppen en de vogels apart huisvesten en uit elkaars zicht. Ik kan me goed voorstellen dat 2 mannen met pop in elkaars zicht inderdaad stress hebben en niet aan goed kweken toekomen.

    Opmerking


    • #3
      zeker weten

      als je zeker wil weten wat je in huis hebt, kan je ze voor 15 euro per vogel, laten sexen, door middel van een veertje te laten onderzoeken. er zijn er genoeg die dit aan bieden. de goede staan vaak in het bondsblad van de nbvv. zou je er 2 bij willen kopen, praat je toch al gauw over 300 tot 350 euro, voor een koppel. terwijl je die misschien al hebt.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
        als je zeker wil weten wat je in huis hebt, kan je ze voor 15 euro per vogel, laten sexen, door middel van een veertje te laten onderzoeken. er zijn er genoeg die dit aan bieden. de goede staan vaak in het bondsblad van de nbvv. zou je er 2 bij willen kopen, praat je toch al gauw over 300 tot 350 euro, voor een koppel. terwijl je die misschien al hebt.
        Klopt, ik koop ook alleen bij als ik geen koppel blijk te hebben. Ik heb slechts 50 euro voor de nachtegalen betaald Zoals ik zei, koopje en ze zijn echt in uitmuntende conditie.

        Opmerking


        • #5
          mooi prijsje

          als die man er nog meer heeft voor die prijs, is die ze zo kwijt denk ik. mazzeltje voor je Marx. het is wel een soort waar je veel plezier van kan hebben. geluk ermee.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton
            als die man er nog meer heeft voor die prijs, is die ze zo kwijt denk ik. mazzeltje voor je Marx. het is wel een soort waar je veel plezier van kan hebben. geluk ermee.
            Helaas, ik heb wel nog een mozambiquesijs popje meegenomen voor een tientje. Het was een aardige man die mij gewoon heel erg blij heeft gemaakt met 3 prachtige betaalbare vogels

            Opmerking


            • #7
              sexen

              Marx, ga je ze nu laten sexen, om het zeker te weten ? of laat je het voorlopig op zijn beloop ?
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                Marx, ga je ze nu laten sexen, om het zeker te weten ? of laat je het voorlopig op zijn beloop ?

                Ik laat ze een maandje lekker hun gang gaan en dan kijk ik of ik ze gevangen krijg en wat veren uit kan trekken. Ik ga geen kweekseizoen in zonder zekerheid bij deze vogels in ieder geval.
                1 zingt de hele dag dus die hoeft niet gesext. De vogels zitten veel samen en krabbelen elkaar veel in de nekjes met de snavel. Maargoed, het kunnen nog steeds twee mannen zijn en ik ga niet een kweekseizoen in vol hoop zonder dat dat zin heeft. December uiterlijk wil ik zekerheid zodat ik nog om kan koppelen ruim voor het broedseizoen

                Opmerking

                Working...
                X