Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meelworm-vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Meelworm-vraagjes

    Hoe lang kan een meelworm leven zonder voer?
    En waar bewaren jullie levende meelwormen in?
    En hoe snel gaan ze dood als je ze invriest??

    Jullie zullen me wel uitlachen, maar ik had in de huiskamer een zakje meelwormen staan.. (vanmiddag gekocht maar wegens haast nog niet weggezet) op een of andere manier is er een gaatje in het zakje gekomen (misschien hebben ze het er zelf wel in gebeten, of kunnen ze dat niet?) dus net kropen er een paar gore wormen door mijn huiskamer!!
    Ik weet niet of ik ze allemaal gevonden heb, maar ik vind het dus niet echt een prettig idee dat ze hier nog dagen/weken kunnen rondkruipen..bah!

  • #2
    Die blijven nog heeeel lang rondkruipen ,en veranderen ook nog een keer in zwarte torren ,,dus het is te hopen dat je ze allemaal hebt gevangen.

    Ik bewaar de meelwormen gewoon in een plastic voorraad bus met glade binnenwanden ,en half open deksel.
    Vroeger deed ik er wat kranten snippers bij ,maar ook zonder kranten snippers blijven ze wel een maandje goed.

    Opmerking


    • #3
      meelwormen

      ik bewaar mijn meelwormen en kweek er mee in een doos waar de hengelaar zijn vismaden in bewaart dat zijn plastik dozen met deksel en gaatjes in en dat gaat prima voor te kweken geef ik ze haverzemelen en een schijfje aardappel en als de temperatuur niet te hoog is blijven ze lang leven,invriezen doe ik niet omdat ik mijn vogels de witte meelwormen geef deze zijn beter verteerbaar voor de vogels.

      Opmerking


      • #4
        meelwormen

        ei - meelworm - pop - tor en dan begint de cycles gewoon weer opnieuw. Zet gewoon wat zemelen voor ze neer met af en toe een blaadje sla en een temperatuurtje rond de 20 graden. Dan krijg je er vanzelf meer. Hoef je niet meer bij te kopen. Ha, ha.



        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Voedseldieren?

          Ze kunnen zeer zeker een gaatje in het zakje knagen,zonder voedsel zullen ze niet groeien en op den duur verpoppen,denk dat ze best wel iets eetbaars vinden.Als je ze als voedseldier gebruikt kun je ze het beste gewoon in het hok zetten in een plastic bak en ze zemelen,brood,rouwe aardappel soms een groen blaadje geven.Wil je ze invriezen als voedseldier zul je ze heel even moeten koken en dan in een doek drogen en daarna pas invriezen,als ze goed droog zijn kun je elke keer kleine porties eruit halen en voeren vrg Rob.

          Opmerking


          • #6
            Bedankt voor alle tips!

            Ik heb ze nu in de schuur staan, in een dubbele plastic zak, in een emmer, met daarboven op een boodschappenkratje.. knappe worm die daar nu nog uit komt
            En de huiskamer krijgt morgen een extra grote schoonmaak!

            Opmerking


            • #7
              Gewoon in een glaze pot is voldoende ,,daar hoeft zelfs geen deksel op ,,door de glade wanden kunnen ze er toch niet uit.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                Die blijven nog heeeel lang rondkruipen ,en veranderen ook nog een keer in zwarte torren ,,dus het is te hopen dat je ze allemaal hebt gevangen.

                Ik bewaar de meelwormen gewoon in een plastic voorraad bus met glade binnenwanden ,en half open deksel.
                Vroeger deed ik er wat kranten snippers bij ,maar ook zonder kranten snippers blijven ze wel een maandje goed.
                meelwormen zijn geen madden, sterker nog je kunt ze zelfs eten , veel eiwitten , gezond dus.

                Opmerking


                • #9
                  Een lang leven

                  Hallo Tori no Hime

                  Tja onsnapte meelwormen hahahahaha
                  Helaas die mormels leven een behoorlijke tijd door zoals een ieder al heeft gezegdt, dus ik hoop voor je dat je ze allemaal te pakken hebt gekregen.
                  En anders zie je straks wel zwarte torren lopen van ongeveer een cm groot.

                  Degene die je in de bak hebt gestopt moet je wel eten geven anders krijg je van die harde half uitgedroogde meelwormen die te taai zijn voor de vogels.
                  Welke voeding zie bericht nr:3 van Gloster 48.
                  Het beste kun je de meelwormen voeding van Kreca geven zit alles in wat goed is en je kunt het vrij lang gebruiken als je het af en toe even uitzeeft.

                  Linkje kijken bij Vitaminepreparaten en dan aanklikken Aves meelwormenvoer.
                  Ik gebruik het zelf ook naar volle tevredenheid en geef overwegend de witte meelwormen.
                  Die zijn namelijk zeer goed te verteren en hebben niet de harde schil/huid.

                  mvg Gerard 6

                  Opmerking


                  • #10
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                    Opmerking

                    Working...
                    X