Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grijze roodstaart solitair houden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Je vraag was in eerste instantie al duidelijk Kevin, de antwoorden eveneens lijkt me.
    De "deskundigen" die je noemt, hebben wel antwoorden die je aanstaan, waarom vraag je het hen niet?

    Hier doorgaan kan alleen bedoeld zijn om je gelijk te halen, dat levert je aleen irritatie op.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #17

      Opmerking


      • #18
        Overal heen

        Dan moet je het beestje overal mee naar toe nemen maar dan ook echt overal.
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • #19
          Zinniger zou dan zelfs een antwoord zijn die verwijst naar een cursus van Jan Hooimeijer, Martin Gaus of boekjes van Talsma of van Heidenreich. Deze zijn tenminste bereikbaar. Maar je zult begrijpen dat ik op zulke antwoorden niet zit te wachten.
          Inderdaad hebben hun tijd om te helpen, want wees nou eens eerlijk, zij verdienen goed aan papegaaien met gedragsproblemen. ( Dit is helemaal mijn mening)

          Gedragsproblemen bij alleen levende papegaaien zijn heel moeilijk te voorkomen, en eenmaal vertoont gedrag is heel moeilijk te doorbreken. Hoe goed je het ook probeert. De kooi helemaal vol hangen met speeltjes en veel tijd geven aan je papegaai, hem betrekken bij wat je op dat moment doet, veel buiten de kooi laten. Het klinkt allemaal heel mooi maar................. papegaaien kunnen heel oud worden en kun je dat opbrengen. Heb jij er de tijd voor om hem/haar dat te geven? Kan jij hem/haar dat geven wat een soortgenoot hem/haar kan geven? (of eventueel een andere papegaaiensoort)
          Ik weet dat het heel leuk is een grijze roodstaart in een kooi in de huiskamer. Ik weet ook hoe gezellig dat is en wat voor leuke papegaaien het zijn, echt waar. Maar ik weet ook, uit ervaring in mijn nabije omgeving, wat het te weeg kan brengen aan gedragsproblemen. En die problemen zijn niet alleen erg voor de papegaai maar ook een lijdensweg voor de eigenaar!

          Ik ben heel blij dat je die vraag hebt gesteld, maar als je een vraag steld zal je wel open moeten staan voor antwoorden en ik hoop dat je dat ook kunt. Al deze mensen, die tot nu toe hebben gereageerd, houden van vogels en willen alleen het beste voor hun vogels en niet alleen voor hun vogels maar ook voor vogels van anderen! En van uit die liefde geven ze antwoord. En inderdaad soms kunnen dat antwoorden zijn die je helemaal niet wil horen, soms zijn het antwoorden die je diep in je hart al wist, en ja soms zijn het antwoorden die je helemaal niet had verwacht, en zo kan ik nog wel tig redenen verzinnen waarom antwoorden tegen vallen maar neem in ieder geval tijd om na te denken over de antwoorden die op je vraag gegeven worden. Wijs antwoorden niet zomaar als alsof het geen antwoord zou zijn op je vraag, want mijn ervaring is dat vaak in die antwoorden wel heel veel wijsheid en liefde schuil gaat.

          Groetjes Elhidia.

          Opmerking


          • #20
            Best Elhidia,

            Bedankt voor je reactie!

            Spijtig dat onderwerpen als het solitair houden van een papegaai hier niet serieus besproken kunnen worden.

            Het valt mij op dat bepaalde mensen hier totaal onzinnige, beledigende en niet relevante opmerkingen op het forum plaatsen.
            Wanneer men hier kennelijk niet "met de wolven meehuilt" dan wordt men op een arrogante manier weggestuurd met opmerkingen als ga met je vragen maar de deskundigen die je aangehaald hebt. Bah, een reactie om van te (censuur), maar het verteld wel heel veel over de persoon die het schrijft.

            Het is veel te eenvoudig om te zeggen: Het solitair houden van een papegaai is een onmogelijke zaak.
            De mensen die dat zeggen hebben volgens mij een ontzettend kortzichtige visie.
            Deze mensen doen de tienduizenden mensen tekort die wel met succes een papegaai solitair houden.

            Onderzoeken naar probleem papegaaien zijn er wel vaker gedaan.
            Maar waarom zijn er geen onderzoeken gedaan naar de situaties waar het solitair houden van een papegaai wel goed gegaan is en goed gaat?
            Onderzoeken bij mensen die decennia lang wel een papegaai zonder noemenswaardige problemen solitair weten te houden?
            Voor de snuggeren hier op dit forum: ikzelf heb er geen geld en geen tijd voor
            Misschien zijn die onderzoeken wel gedaan maar ik heb er nog geen publicaties over gevonden.

            Eigenlijk had ik gehoopt dat dit forum er voor alle papegaaienliefhebbers is!
            Ook iemand die een papegaai solitair houdt kan een papegaaienliefhebber zijn!

            Elders op dit forum ben ik ook erg geschrokken van de onbeschofte manier hoe iemand hier behandeld werd. Ik vind het spijtig dat men hier op zo'n manier met mensen omgaat.
            zie: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=4357

            Opmerking


            • #21
              Valt wel mee toch

              Oorspronkelijk geplaatst door kevin1

              Spijtig dat onderwerpen als het solitair houden van een papegaai hier niet serieus besproken kunnen worden.

              Antw:
              Dat kan heel goed maar als de antwoorden niet zijn zoals je wilt ga dan in discussie en versterk je mening hierover. En met de wolven meehuilen dat hoeft echt niet misschien zitten hier gewoon veel gelijk gestemde mensen, kan ook toch.

              Het is veel te eenvoudig om te zeggen: Het solitair houden van een papegaai is een onmogelijke zaak.
              De mensen die dat zeggen hebben volgens mij een ontzettend kortzichtige visie.
              Deze mensen doen de tienduizenden mensen tekort die wel met succes een papegaai solitair houden.

              Antw:
              Een goede kennis van mij heeft bijna 60 jaar een papegaai gehad en dat ging geweldig. Maar ondanks dat het bij hem altijd goed is gegaan raade hij het mij wel af om een grijze roodstaart te nemen. De tijd en energie die je erin moet steken is ongeloofelijk. Deze man heeft nooit gewerkt (kunstschilder van de Groninger ploeg dus hoefde ook niet te werken) en was altijd thuis met zijn papegaai bezig. 4 handen (2 handen 2 vleugels) op 1 buik echt waar. Toch heeft het beestje een aantal keren een inzinking gehad en ging zichzelf plukken. Ondanks alle aandacht die hij kreeg. Wat veel mensen vergeten is dat je een papegaai voor het leven neemt.
              Ik heb bij de papegaaien opvang gewerkt in Haren en heb je enig idee hoeveel mensen die beestjes tekort doen of domweg niet weten hoe ervoor te zorgen. Vooral sollitair gehouden papegaaien komen erin de meest verschrikkelijke toestanden binnen.


              Eigenlijk had ik gehoopt dat dit forum er voor alle papegaaienliefhebbers is!
              Ook iemand die een papegaai solitair houdt kan een papegaaienliefhebber zijn!

              Antw:
              Dat is ook zo maar sta dan wel open voor commetaar en onthoud dat hier mensen zitten die erg veel van vogels houden en het soms gewoon niet eens zijn met sommige dingen.

              Elders op dit forum ben ik ook erg geschrokken van de onbeschofte manier hoe iemand hier behandeld werd. Ik vind het spijtig dat men hier op zo'n manier met mensen omgaat.
              zie: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=4357
              Antw:
              Die krijg je de hele tijd al maar je staat er nioet voor open heb ik het idee alleen maar voor positiefe berichten denk ik.
              mvg Gerard 6

              Opmerking

              Working...
              X