Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44

Onderwerp: waterpartij

Stamgast
    Thanks
    0

waterpartij

Hoi, Vogelfreaks
    wie heeft er ervaring met een waterpartij in de voliere
    soortgelijk als

als dit problemen kan geven , hoor of zie het graag

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    7
    Oppassen dat ze er niet in verdrinken en heel vaak water verversen.
    groeten eddie

Stamgast
    Thanks
    0

Bedankt voor de informatie

tja...als het problemen kan geven moet ik er eerst maar eens goed over nadenken
    mischien een waterparij met schalen waar het water niet zo diep is , kunnen ze lekker badderen,en met dat regelmatig water verversen heb ik eigenlijk geen probleem, ik heb er dat wel voor over.en daarbij het water beweegt dus volgens mij bederfd het dan minder vlug.
    ik ben namelijk op redelijk kort termijn een vlucht te bouwen aan de linker kant van mijn andere voliere, ongeveer 2,5 meter bij 1 meter diep(zie foto)en die moet natuurlijk mooi ingericht worden
    met planten nestkasten en evt een waterpartij.
    en dingen wat een natuurlijke uitstraling heeft.het moet wel een plaatje worden
    ik kan bijna niet wachten om er aan te beginnen

Bedankt voor de informatie

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328

waterpartij

die afbeeldingen van de waterpartijen is leuk voor in de tuin, maar niet geschikt voor vogels. een vogel baddert in water van maar een paar centimeter diep, verder word het badwater maar een korte tijd aangeboden, daar het water gauw vervuilt, dus een risico voor de vogels word.

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
    die afbeeldingen van de waterpartijen is leuk voor in de tuin, maar niet geschikt voor vogels. een vogel baddert in water van maar een paar centimeter diep, verder word het badwater maar een korte tijd aangeboden, daar het water gauw vervuilt, dus een risico voor de vogels word.

In de meeste volliere's staat het badwater gewoon dag en nacht ,en wordt het een maal per dag ververst.,doet ook gewoon dienst als drinkwater.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk Bericht
    In de meeste volliere's staat het badwater gewoon dag en nacht ,en wordt het een maal per dag ververst.,doet ook gewoon dienst als drinkwater.
    Dat is dus wat Ton bedoelt en je dus niet moet doen mits je een stromend watertje hebt wat je kunt verversen /filteren.
    Badwater in een stilstaande situatie na een uurtje weghalen,vogels hebben gauw genoeg door wanneer er gebaddert kan worden en gaan er dan meteen in en na een uurtje is iedereen geweest en kun je het weghalen.
    Water wat de hele dag open en bloot staat ,en misschien ook nog in de zon, is een bron van bacteriën wat dus niet nodig is of zo veel mogelijk beperkt moet worden.
    mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Stamgast
    Thanks
    0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
    Dat is dus wat Ton bedoelt en je dus niet moet doen mits je een stromend watertje hebt wat je kunt verversen /filteren.
    Badwater in een stilstaande situatie na een uurtje weghalen,vogels hebben gauw genoeg door wanneer er gebaddert kan worden en gaan er dan meteen in en na een uurtje is iedereen geweest en kun je het weghalen.
    Water wat de hele dag open en bloot staat ,en misschien ook nog in de zon, is een bron van bacteriën wat dus niet nodig is of zo veel mogelijk beperkt moet worden.
    mvg,
    Kingfisher
    Kan natuurlijk ook gaas over het water spannen,
    zodat ze er niet bij kunnen.
    Voor mijn hoeft een waterpartij niet functioneel te zijn, het gaat mij alleen om de inrichting van de voliere.Het oog wil ook wat,toch?
    ik vindt dit voor mij belangrijk in ivm mijn fotografie

Hallo,
    je kunt ook een vijverlamp voor de pomp (11watt is voldoende)zetten en die ontsmet het water,zodat er voor de vogels geen problemen zijn ik gebruik bij de vijver 2 lampen en het water ong.5000 liter is kraak helder.
    m.vr.gr. Harry

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes Bekijk Bericht
    Hallo,
    je kunt ook een vijverlamp voor de pomp (11watt is voldoende)zetten en die ontsmet het water,zodat er voor de vogels geen problemen zijn ik gebruik bij de vijver 2 lampen en het water ong.5000 liter is kraak helder.
    m.vr.gr. Harry
    Harstike goed idee, bedankt voor de tip.
    Ik wist het wel ,er is overal eens oplossing voor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes Bekijk Bericht
    Hallo,
    m.vr.gr. Harry
    En de ontlasting die de vogels er in laten vallen al dan niet overvliegend?
    Je maakt mij niet wijs dat je die ook met die lamp of gaas tegen houdt.
    Kijk Harry,ik begrijp dat je ook een filter hebt(lijkt me) dus dat wordt dan weer een ander verhaal samen met die lamp.
    Kijk helemaal steriel hoeft ook niet maar heb je wel eens een trio kwartels door je water heen zien lopen dan weet je wat ik bedoel of een badje na een wasbeurt van bijvb kanaries gezien daar wil jij niet nog een keer in en je vogels moeten daar dan een hele dag meedoen?
    Begrijp ook dat het belangrijk is voor je fotografie want het is een prachtig gezicht om je vogels te zien genieten dus je zult een gulden middenweg moeten zoeken.
    mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten