Nee, geen zebravinkje bijzetten. Die willen echt heel erg graag met andere zebravinkjes en ze spreken een heel andere taal. Voor je kanarie is dat wel gezelliger dan alleen zitten maar voor de zebravink vind ik dat wel een beetje zielig. Zebravinkjes kruipen lekker samen in een nestje en keuvelen gezellig. Dat gaat een kanarie niet doen en dus is je zebravinkje eenzaam bij de kanarie.
Ik heb mannetjes en vrouwtjes samen en de mannetjes zingen gewoon door. Wel wat minder maar je moet weten dat ze zo hard en veel zingen om juist een vrouwtje te lokken. Ik vind het zingen dan minder leuk en een beetje zielig dus ik heb liever dat ze elke dag 2 keer een uurtje zingen voor hun vrouwtje en om te laten weten dat het hun vrouwtje en kooitje is![]()
Wat ook wel kan is nog een mannetje als je een grotere kooi hebt. In deze kooi zou ik er gewoon een vrouwtje bijzetten. Als je bv een gloster neemt is die vaak erg snel tam en dan heb je dus twee tamme vogels. (ik zag dat je deze al goed tam had in je andere topic)
Ook zou ik hoe leuk deze neptak er ook uitziet er 3 takken in doen uit een boom. 2 tegenover elkaar iets verschillend van hoogte bovenin en een in het midden onderin. Een kanarie wil vooral springen en fladderen en dan heeft hij de meeste ruimte en de beste stokjes om zijn pootjes gezond te houden. Nu vind ik je kooi wat druk en vol waardoor hij wat mij betreft te weinig ruimte heeft.
Succes met de vogel.![]()