Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Provinciaalse kruiden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Provinciaalse kruiden

    Vanmorgen deed ik een keukenkastje open en toen viel mijn oog op een grote pot met provinciaalse kruiden, zie bewerkte foto:



    Ik vroeg mij af of die kruiden ook zonder gevaar voor de vogels door het vogelvoer kunnen. En natuurlijk of het een gewenste toevoeging is.

    Of kan ik het beter als kooktoevoeginsproduct blijven gebruiken?

    Wie kan er wat meer over vertellen?
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

  • #2
    Hallo Henk !
    Als ik het goed lees op het etiket zijn het geen Provinciaalse kruiden,maar Provencaalse kruiden oftewel Herbes de Provence.

    Deze kruiden worden normaal in de keuken gebruikt.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      En ik heb nog wel een bril op.

      Heb het ff nagezien Antoni en warempel je hebt helemaal gelijk. Overheen gezien al die tijd dat ik het gebruikt heb in de keuken.
      De eerste foto is door mij een beetje opgepimt, het is dezelfde afbeelding als die er naast. De tekst heb ik er ook zelf opgetypt. (Kunst?)
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        Heb het ff nagezien Antoni en warempel je hebt helemaal gelijk. Overheen gezien al die tijd dat ik het gebruikt heb in de keuken.
        De eerste foto is door mij een beetje opgepimt, het is dezelfde afbeelding als die er naast. De tekst heb ik er ook zelf opgetypt. (Kunst?)
        Henk,die kruiden zijn heel lekker om het vlees er mee in te wrijven.Dan in de pan of onder de gril. Tomaat doormidden en wat van die kruiden erop en bakken of grillen.
        Niet voor de vogels bestemd,maar je kan het natuurlijk wel gebruiken
        voor de consumptie van kwartels en duiven. Als je die hebt kan je
        een feestelijk maal bereiden
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          nou misschiens wat om in de nesten te strooien.
          en wie weet houden de vampiertjes daar niet van.

          frank4

          Opmerking


          • #6
            In dergeljke kruidenmengsels wordt heel vaak ook zout gedaan, dat zou ik zeker ook controleren.
            Dan gewoon een beetje proberen, al of niet wat geweld in water (leuk woord zo, geweld).
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Alle vier gezonde voor vogels ook.
                Ik zou het proberen. Als ze het lusten heb je een leuke aanvulling voor af en toe.

                Ik geef zelf ook diverse theesoorten af en toe. pepermunt, brandnetel, kamille etc.
                Sommige vogels eten er graag wat van. Ik roer er wat van door het eivoer.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Als de vogels het ueberhaupt eten,komt het in ieder geval ten goede aan het
                  eindprodukt.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    bij mij in de kooi staan de volgende kruiden:mint rosemarijn bieslook peterselie
                    selderij thijm citronmelise citroenthijm oregano.
                    De niet winterharde kruiden zaai ik zelf in het voorjaar en plant ze dan in de kooi.
                    Zie ook dat er gebruik van gemaakt wordt.
                    Klinkt misschien vreemd maar heb dit overgenomen van apenheul,daar zijn ze er in de jaren 70 van de vorige eeuw er achter gekomen dat als de apen beschikking hadden over verse kruiden ze minder last van ziektes en kwaaltjes hadden,
                    Dus ik dacht baat het niet schaden doet het zeker niet en de verenballen doen het tot nu toe uitstekend.
                    Dus waarom niet in gedroogde vorm.
                    Garoeten THEO

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                      Vanmorgen deed ik een keukenkastje open en toen viel mijn oog op een grote pot met provinciaalse kruiden, zie bewerkte foto:

                      Ik vroeg mij af of die kruiden ook zonder gevaar voor de vogels door het vogelvoer kunnen. En natuurlijk of het een gewenste toevoeging is.

                      Of kan ik het beter als kooktoevoeginsproduct blijven gebruiken?

                      Wie kan er wat meer over vertellen?
                      Zoals hier en daar reeds opgemerkt eigen bedoeld voor culinair gebruik...
                      Maar ook ideaal als tegenwicht voor eventueel ongedierte in je nestkasten...
                      En verder, ik gebruik het een paar keer in de week als toevoeging in m'n ei/krachtvoer. En de vogels eten er goed van. Zowel in droge,- als gewelde vorm.
                      Of het iets aan voedingswaarde toevoegt aan je eivoer weet ik niet.
                      Een kweker van Afrikaantjes gebruikte dit en het viel me toen op dat er goed van gegeten werd.

                      Hans.
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                      Opmerking


                      • #12
                        proberen dan maar.

                        Nou ik ga er eens wat van in de week zetten en dan eens even zien of het een beetje geaccepteerd wordt, zowel droog als ("met") geweld.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                          Zoals hier en daar reeds opgemerkt eigen bedoeld voor culinair gebruik...
                          Maar ook ideaal als tegenwicht voor eventueel ongedierte in je nestkasten...
                          En verder, ik gebruik het een paar keer in de week als toevoeging in m'n ei/krachtvoer. En de vogels eten er goed van. Zowel in droge,- als gewelde vorm.
                          Of het iets aan voedingswaarde toevoegt aan je eivoer weet ik niet.
                          Een kweker van Afrikaantjes gebruikte dit en het viel me toen op dat er goed van gegeten werd.

                          Hans.
                          Ja, idd. Hans.Je kan je best afvragen of al die toevoegingen ergens toe leiden.
                          Als ik alle verhalen moet geloven worden zo'n beetje alle kruiden en toevoegingen gebruikt in voer en drinkwater.
                          Het lijkt soms wel of we olifanten aan het voeren zijn.
                          Een vogeltje ter grootte van een kanarie weegt 20-25 gram en eet per dag
                          ca. 5 gram en drinkt een paar ml.
                          Die 5 gram zal normaal toch bestaan uit een zaadmengeling met ca. 6 verschillende zaden.
                          Nou ja. De rest kan eenieder wel voor zichzelf invullen.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking

                          Working...
                          X