Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Wat voor zaden?

Nele16
    Guest

Wat voor zaden?

Hallo allemaal,

Ik zoek nog wat antwoorden op een paar vraagjes van mij.

1. Ik voer mijn lachduifjes nu met gewoon tortelduiven voer (granen, peulvruchten en zaden). Is dit genoeg?
    2. Wat is krachtvoer en hebben mijn duiven dat ook nodig?
    3. Ik geef mijn duiven nu Grit. Moet ik óók maagkiezels geven?
    4. Ik heb pas nog iets over groenvoer gelezen. Moet ik die ook geven (dat zijn boerenkool, brandnetel, wortel ect.)? Hoeveel groenvoer moet ik geven?

Ik hoop dat iemand snel antwoord kan geven!

GR. Nele

Nele16
    Guest
    Heeft niemand tips?????

Hallo,
    ik heb dan wel geen duiven maar van mijn zwager weet ik dat hij naast maagkiezel ook grit voert en af en toe een handje groenvoer niet te veel anders komen ze aan de dunnen.

m.vr.gr. harry

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Nele16
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
    Bedankt alleen er staan niks over groenvoer enz. Dus tortelduiven voer is genoeg? Geen grid of zo?

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461

Post voer

Als je goed gelezen had dan had je gezien dat grit en kiezel altijd voor handen moet zijn. Een beetje groenvoer zullen ze vast wel opeten. Altijd met mate. Tortelduivenvoer met in de broedtijd een aanvulling van parkietenvoer.

Stukje tekst uit de website:
    In goede dierenwinkels zijn uitstekende zaadmengsel (zoals tortelduivenvoer) te koop voor lachduiven. Alles wat ze nodig hebben zit hierin. De dieren moeten dan wel elke dag alles opeten, anders krijgen ze niet alle voedingsstoffen binnen. Dus niet meer voeren dan ze elke dag kunnen opnemen.

Enige tijd voordat het broedseizoen begint moet de voeding van de duiven worden aangepast. Het gewone tortelduivenvoer is dan niet meer voldoende voor de dieren. Om vooral te voldoen aan de extra eiwitbehoefte van de duiven is het verstandig parkietenkrachtvoer of duivenkorrels bij te voeren.

De lachduiven moeten altijd onbeperkt grit kunnen krijgen. Dit is nodig voor een goede spijsvertering. Goede grit bevat ook gemalen schelpen en dit is belangrijk voor de duif als kalkleverancier. Vooral voor leggende duivinnen is dit onontbeerlijk. Koop voor lachduiven het volière- of vogelgrit, omdat het echte duivengrit is bedoeld voor postduiven en daarom te grof is voor lachduiven.

Tot slot is natuurlijk schoon en fris drinkwater nodig. Een drinkflesje heeft de voorkeur omdat in een flesje het water niet snel vervuild raakt.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Nele16
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
    Als je goed gelezen had dan had je gezien dat grit en kiezel altijd voor handen moet zijn. Een beetje groenvoer zullen ze vast wel opeten. Altijd met mate. Tortelduivenvoer met in de broedtijd een aanvulling van parkietenvoer.

Stukje tekst uit de website:
    In goede dierenwinkels zijn uitstekende zaadmengsel (zoals tortelduivenvoer) te koop voor lachduiven. Alles wat ze nodig hebben zit hierin. De dieren moeten dan wel elke dag alles opeten, anders krijgen ze niet alle voedingsstoffen binnen. Dus niet meer voeren dan ze elke dag kunnen opnemen.

Enige tijd voordat het broedseizoen begint moet de voeding van de duiven worden aangepast. Het gewone tortelduivenvoer is dan niet meer voldoende voor de dieren. Om vooral te voldoen aan de extra eiwitbehoefte van de duiven is het verstandig parkietenkrachtvoer of duivenkorrels bij te voeren.

De lachduiven moeten altijd onbeperkt grit kunnen krijgen. Dit is nodig voor een goede spijsvertering. Goede grit bevat ook gemalen schelpen en dit is belangrijk voor de duif als kalkleverancier. Vooral voor leggende duivinnen is dit onontbeerlijk. Koop voor lachduiven het volière- of vogelgrit, omdat het echte duivengrit is bedoeld voor postduiven en daarom te grof is voor lachduiven.

Tot slot is natuurlijk schoon en fris drinkwater nodig. Een drinkflesje heeft de voorkeur omdat in een flesje het water niet snel vervuild raakt.
    sorry. Niet gezien

Forum Rechten