Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat kopen? Jap nachtegaal of rode kardinaal?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Ha Marx !
    Het heeft het er al met al niet duidelijker opgemaakt.
    Blijft nog steeds de vraag de grote rode Noord-Amerikaanse kardinaal of de
    Japanse Nachtegaal.
    Wat zal uiteindelijk de doorslag geven.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #32
      Nieuwe Topic Kardinalen ???

      Nou W.K een nieuwe topic Kardinalen zou ik niet verkeerd vinden.
      Wel met foto's natuurlijk.(hahaha)
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #33

        Opmerking


        • #34

          Opmerking


          • #35
            kardinalen/jap/nachtegalen

            Ik weet niets van kardinalen en iets van jap. nachtegalen.
            Maar zouden de nachtegalen de eieren roven van de grotere Kardinalen?
            Ime

            Opmerking


            • #36
              Kardinalen/jap. nachtegalen

              Ik heb kwartels en die leggen nogal wat eieren, maar ik heb nooit ontdekt dat de jap. nachtegalen ze opaten.
              Ime

              Opmerking


              • #37
                Nou... wat wil je graag? Als je voor de zang nachtegalen wilt kopen,valt echt (bij mij tenminste) tegen! Ik heb enkele koppels in de voiliere gehouden maar er was niet een zanger bij! Ik heb nu nog een koppel bij een koppel kardinalen zitten. de kardinaal maakt heeft een prachtige roep en is een prachtige vogel.De nachtegaal is ook zonder meer mooi en heel aktief! Plaats bij een rode kardinaal geen ander mannetje of rode vogel! Dan wordt hij heel agressief en bijt zelf de kop van de andere vogel helemaal kaal. wat de vorst betreft..ja daar heb ik toch ook wel bedenkingen...vooral nu tot wel min 8 graden voorspelt wordt. Maar goed....dat vroeg je niet. Als ik zou moeten kiezen welke vogels ik zou moeten wegdoen....zou ik geen keuze kunnen maken!!! Kardinaal.....schiterend!!!! Nachtegalen.....ook mooi...en heel boeiend!!!

                Gr.Wendy



                Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                Ik ben enorm aan het twijfelen, al heel lang. Ik heb een lege kweekvlucht van 2x2x1 meter. Er staan planten in, conifeer, klimop, druif en heester. Lekker dicht beplant, volledig beschermd onder afdak, droog en met houtsnippers op de bodem. De windkant maak ik in de winter dicht met plexiglas. Ik heb geen nachthok maar het geheel staat tegen het huis en dus onder mijn afdak.

                Ik weet dat Japanse nachtegalen en rode kardinalen beiden in een droge windvrije ruimte kunnen overwinteren.

                Maar laten rode kardinalen de planten bv met rust? Is de voliere groot genoeg voor ze? Ze komen alleen te zitten als koppel. Ik heb alle soorten apart en alleen gehuisvest.
                Ik wil dat de vogels rustig zijn en dus niet hysterisch zoals mijn putters. Dit worden de gezellige vogels gezien deze vlucht op mijn dakterras staat. Hij krijgt ochtendzon en wordt daarna de hele middag door de achterkant ingestraald en dus droog gehouden en door de middagzon verwarmd via de achterwand. Een halve meter heeft de hele dag zon dus de vogels kunnen daar zonnen en zitten als ze zon willen. Nergens regen en de plaatsing is op het Zuid - Oosten.

                Welke van deze twee soorten zal zich thuisvoelen, is niet bang en stressig en zal hier ook broeden? Ik ga ze optimaal verzorgen uiteraard

                Opmerking

                Working...
                X