Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn nieuwe kanarie is ziek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mijn nieuwe kanarie is ziek?

    Beste mensen,

    Ik ben nieuw op dit forum. Ben hier terecht gekomen omdat ik recentelijk twee kanaries aangeschaft heb.

    Volgens de verkoper twee bonte gloster-mannetjes.
    Nu zag de een wat mottig, maar ik dacht dat dat wel bij zou trekken.
    Hij heeft een kalige kop en ook een vuile staart.

    Ze zitten samen in de kooi en ik merk wel dat eentje vrolijk en gezellig wat deuntjes wil fluiten, maar de ander met zijn veertjes opgezet zit en voornamelijk wil 'rusten'.

    Ze eten en drinken beiden wel goed. Nu zit de gezonde de mottige regelmatig te klieren en van zn plek te jagen. Die maakt dan een soort verweergeluidje en laat zich wegjagen.

    Ik kan me voorstellen dat het nu ruitijd is en dat ie het daar wat moeilijk mee heeft. Maar nu heb ik een paar vraagjes:

    > dat ruzie maken, gaat dat nog over of wordt dat erger?
    > moet ik mijn vogel onderzoeken of gewoon met rust laten?
    > is er iets wat ik hem kan geven zodat ie zich wat beter voelt?

    Hieronder twee foto's:

    Ik moet wel zeggen dat ik ze behoorlijk aan de maat vind.

    De gezonde:


    De mottige:


    Alvast bedankt voor jullie info.

  • #2
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking


    • #3
      Helemaal mee eens, die vogel maakt het niet lang meer vrees ik.
      Terugbrengen is het beste advies.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de tips.
        Ik heb inderdaad die ene teruggebracht maar wel naar iemand die er wel verstand van heeft. Hij vond het maar niets, maar streek zn hand over zn hart en wilde wel kijken of ie er nog iets van kon maken.

        Ik ga morgen er een popje bij kopen van een kweker.

        Nog een vraag:
        Mijn vogels hebben een buitenkooi.
        Kan ik misschien iets voor ze maken waar ze in kunnen?
        Een soort hokje ofzo?

        Opmerking


        • #5
          Ik heb hier enkele informative link voor je.
          Aanschaf van een kanarie voor in huis Regelmatig komen er vragen binnen over waar moet ik nu opletten als je een kanarie gaat kopen, ofwel als ik met kanarie vogels wil gaan beginnen te kweken. Er zijn verschillende manieren om vogel te houden. Als men een kanarievogel(s) of vogels wil houden kan dit op enkele ... Lees meer


          Wist je dat een zaadmengeling alleen niet genoeg is voor de goede gezondheid van je kanarie? Om lang te leven heeft je vogel ook grit, groenten, eivoe...


          Jammer dat die eene ziek was.Ik heb zelf ook 3 glosters en vind ik toch een van de mooiste kanaries.Vooral de coronas.
          Suc6
          sigpic
          Excuses voor de tipefouten.

          Opmerking


          • #6
            Ik heb op jullie aanraden de vogel teruggebracht.
            Hij had verder niets zitten wat naar mijn zin was, dus op internet gezocht naar een goede kweker.

            En jahoor gevonden.
            Mooi popje mee naar huis genomen, het resultaat van mijn zoektocht, een groene corona pop:



            Ik ga op mijn gemak de sites doorlezen.
            Ik had al wel wat gezocht, maar veel wat ik vond was meer toegespitst op het fokken van de diertjes.

            Opmerking

            Working...
            X