Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloedende vleugel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bloedende vleugel

    Hallo,
    Nu heb ik hier een jonge man kanarie, die heeft zijn hele vleugel onder het bloed. Ik heb hem apart gezet. dit is de tweede keer dat het bij een kanarie gebeurd. De vorige een tijd geleden was een vrouwtje. die heeft het uit eindelijk niet geredt. want elke keer bij terug plaatsing ging het weer mis.
    zijn dit dan vogeltjes die onder aan de pik orde zitten of zo? En kun je het voorkomen? Alleen zie ik ze niet vechten.

  • #2
    meestal met ruien, wordt de vogel dan door andere vogels aangepikt tot deze open ligt, door het poetsen komt de hele vleugel dan onder te zitten, vaak wil het helpen een half ui aan te bieden aan je vogels, daar schijnt een stofje in te zitten, wat de vogels dan nodig hebben, wat ook bij de veerschacht zit...

    Opmerking


    • #3
      ui

      Hallo Krien,
      ui heb ik er bij, alleen doen ze er niks mee.
      Het vogeltje zit nu apart. Het vleugeltje zit nu volgens mij vastgeplakt. Hoe krijg ik dat nu weer goed.
      Ook heb ik nog 1 laat nestje. De jonge staan op uitvliegen. we waren op vakantie en toen heeft 1 popje kans gezien toch nog eitjes te leggen en deze uit te broeden. Kan ik het hele nestje naar het binnenhok halen. anders heb ik de jonge dadelijk buiten op de grond zitten. En het wordt nu toch echt kouder buten.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door gaby
        Hallo Krien,
        ui heb ik er bij, alleen doen ze er niks mee.
        Het vogeltje zit nu apart. Het vleugeltje zit nu volgens mij vastgeplakt. Hoe krijg ik dat nu weer goed.
        Ook heb ik nog 1 laat nestje. De jonge staan op uitvliegen. we waren op vakantie en toen heeft 1 popje kans gezien toch nog eitjes te leggen en deze uit te broeden. Kan ik het hele nestje naar het binnenhok halen. anders heb ik de jonge dadelijk buiten op de grond zitten. En het wordt nu toch echt kouder buten.
        Laten zitten. Kou is niet eens heel erg voor de jongen na het uitvliegen. Ik heb een nest gehad in januari en die zijn allemaal groot geworden buiten. Het vroor toen Ik heb er nog een man en een pop uit nu dus het zijn gewoon gezonde sterke vogels geworden.

        De kans dat ze ze alleen laten is er als je het nest weghaalt en verplaatst. Dan gaan ze sowieso dood als je pech hebt.

        Dat bloeden kan ook te maken hebben met het feit dat je vogel dubbel intensief is. Dan prikken de veren niet goed door de huid. Ik heb een harzer die dubbel intensief is (denk ik) en hij is elke rui wel ergens even aan het bloeden in de vleugels, ook als hij alleen zit dus ze pikken hem niet. Hij gaat zelf pikken als een veer niet goed doorprikt denk ik. Gelukkig niet zo ernstig als bij jou. Ook zijn zijn staartveren misvormt en gekruld. Hij geeft dat niet door aan de jongen en ik denk dat het dus te maken heeft met dubbel intensief. Hij is erg slank en zit heel strak in de korte veren verder.

        Hier zit hij linksboven, de gele. Hij is superslank en zijn staartje is altijd zo'n rotzooitje.

        Bij kanaries moet je dus intensief x schimmel kweken om veerproblemen te voorkomen.

        Opmerking


        • #5
          kweek euh

          dit mannetje is uit het nest van
          wit dominant. vrouwtje slank en mooie hoge vogel
          en een erg mooie slanke strakke man intensief geel waterslager korte strakke beverdering.
          Tenminste dat is wat ik denk, als je mijn uitleg nog snapt.
          Ze zijn nu in hun jeugdrui, dus het kan inderdaad goed dat de veren niet goed doorkomen.

          Opmerking

          Working...
          X