Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: sparappels/denneappels

sparappels/denneappels

Ik heb sinds kort een koppel kruisbekken erbij wat overigens zeer leuke vogels zijn,altijd bezig en actief.
    Ik zit met èèn ding,ze zijn gek op sparappels en denneappels ze eten de zaadjes graag en ze zijn ook lekker bezig maar waar ik woon is het dun gezaaid met deze boomsoorten,zeg maar niet.
    Zijn er onder jullie die wel dit soort bomen in de omgeving hebben en misschien de mogelijkheid om een flinke zak bijelkaar te sprokkelen en die dan te verzenden?
    Hoeft natuurlijk niet voor niets maar zou wel te gek zijn,ik heb nu nog een voorraadje vanuit Oostenrijk meegenomen maar daar komt ook een einde aan.
    Ik ga eens in de zoveel tijd ook wel de bossen in maar dat is toch te weinig.
    Wie kan me helpen?
    mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    7
    Als er mais in de buurt staat ,kunnen ze zich ook uren mee vermaken.Ik gaf ze ook volop takken van de gewone spar<kerstboom> waar ze dol op zijn.Van de blauwspar ,zilverspar en andere exotische soorten wordt bijna niet gegeten.Dennenappels zijn leuk als bezigheidstherapie maar moet een extraatje blijven, voor het voeren van de jongen moeten ze niet afhankelijk zijn van de aangeboden denne/sparappels maar volop de beschikking hebben over allepo en hennep omdat ze uit de kegels nooit de hoeveelheid kunnen halen om de jongen groot te brengen.Om kromme of te lange snavels te voorkomen is het knagen op dennenappels wel goed maar dit lukt ook met een ruwe panlat en desnoods met je voliere als die van hout is .
    groeten eddie

Welja, dat vind ik wel een leuk klusje.
    Mail me je gegevens even om het op te sturen.

ton@prachtvinken.nl

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door girlits Bekijk Bericht
    Als er mais in de buurt staat ,kunnen ze zich ook uren mee vermaken.Ik gaf ze ook volop takken van de gewone spar<kerstboom> waar ze dol op zijn.Van de blauwspar ,zilverspar en andere exotische soorten wordt bijna niet gegeten.Dennenappels zijn leuk als bezigheidstherapie maar moet een extraatje blijven, voor het voeren van de jongen moeten ze niet afhankelijk zijn van de aangeboden denne/sparappels maar volop de beschikking hebben over allepo en hennep omdat ze uit de kegels nooit de hoeveelheid kunnen halen om de jongen groot te brengen.Om kromme of te lange snavels te voorkomen is het knagen op dennenappels wel goed maar dit lukt ook met een ruwe panlat en desnoods met je voliere als die van hout is .
    groeten eddie
    Bedankt voor je reactie eddie,ik weet dat het een extraatje is en een beetje bezigheids therapie maar het is wel een eigenschap van die vogel dus ik wil ze wel de mogelijkheid geven en ja maisvelden in Rotterdam die heb ik nog niet gezien
    Moet ik ook buiten Rotterdam zijn maar dat lukt nog wel.
    Wat dat knagen betreft,alles is van kunststof dus dat loopt wel los.
    Weet jij trouwens een adres voor alleppo,ben al aan het rondzoeken maar nog niets gevonden moet nog wel op de site van koenings en Blattner kijken maar dat doe ik dadelijk wel.
    mvg,
    kingfisher.
    Mvg,
    Kingfisher.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek Bekijk Bericht
    Welja, dat vind ik wel een leuk klusje.
    Mail me je gegevens even om het op te sturen.

ton@prachtvinken.nl
    Te gek Ton,ik mail je.
    mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Thanks
    7
    Wij hebben het altijd bij quicko gehaald per 25kg zak voor €105,00 deze deelden we met meerdere kwekers.
    groeten eddie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door girlits Bekijk Bericht
    Wij hebben het altijd bij quicko gehaald per 25kg zak voor €105,00 deze deelden we met meerdere kwekers.
    groeten eddie
    Ok ga ik daar eens op zoeken maar koenings en Blattner hebben het niet hoewel blattner wel een kruisbekken mengeling heeft,ga eens proberen via versele laga voor at ik rechtstreeks bij blattner bestel.
    Bedankt voor de antwoorden voor zover.
    mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Senior lid
    Thanks
    0
    Mijn ervaring is dat rechtstreeks via Blattner bestellen veel goedkoper is dan via Versele Laga; ondanks de bezorgkosten.

Vr. gr.

Wim

Thanks
    7
    Mijn ervaring is dat de kant en klare kruisbekmengeling veel te duur is .Hier werd na het broedseizoen overgestapt op een mengeling van tortelduivenvoer grote parkietenvoer en een goede wildzangmengeling van alles een deel.Dit volop aangevuld met dennetakken en als het er was verse mais.Het gemiddelde aan jongen was een stuk of acht per paar en ze waren altijd goed van model en formaat dus mijns inziens voldeed mijn mengeling en mijn wijze van voeren prima.Vanaf januari werd alleen nog allepo vermengd met hennep gevoerd,ong. drie delen allepo en een deel hennep.Dit om ze door een overdadig voedselaanbod in broedstemming te brengen wat meestal eind februari begin maart was.
    groeten eddie

De man waar ik ze in oostenrijk kocht had 4 koppels en dit seizoen 36 jongen,dus niet slecht dacht ik,gem. 2 rondjes.
    Hij voerde enkelt hennep en gestreepte zonnebloempitten en spar/denne appels.
    Geen levend voer of eivoer niets anders dan dit.
    Ik vond dit zelf wat beperkt ondanks dat ze het bij hem goed doen maar ik geef nu ook gedeeltelijk zijn voer,wat ik heb meegekregen,en verder nog sparrezaad en mengeling voor putters/sijzen/goudvinken en eivoer/ lijsterbessen wat goed opgenomen wordt.
    Ik heb inderdaad gezien dat de kruisbekken mengeling van Blattner vrij duur is,misschien door het soort zaden wat erin zit,dus ik ga ook eens verder kijken maar voorlopig doen ze het goed en de man zit al redelijk te zingen en ze eten gewoon uit je hand(sparappels dan).
    mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten