Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Andere tijden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Andere tijden

    Hallo,

    Deze tijden zijn dus voorbij



    Groeten, Serinus
    The proof of the pudding is in the eating

  • #2
    Was dit de tijd dat jij nog ruim in je jonge Mozambiquen zat.....

    Ongeveer 2 maanden geleden was ik bij een handelaar die toch nog een respectvol aantal op voorraad had. Maar hij was er, ondanks de pittige prijs, vrij snel doorheen.

    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      deze tijden voorbij ?

      mooie foto van die mozambique sijzen, dat die tijden voorbij zijn is wel duidelijk, maar wat ik je nu vertel is wel wrang. een vriend van mij ging naar kenia op vakantie, en zag daar wolken blauwfazantjes vliegen, er werd hem verteld, dat de locals daar zoveel schade ondervonden van deze vogels ( het eten van de bewoners op maken) dat ze werden dood gespoten. hier is er een importstop, en wij balen daarvan. daar mogen ze niets uitvoeren, en daar balen zij van. je zou toch denken dat je elkaar daarmee goed zou kunnen helpen, maar schijnbaar kan dat in deze tijd niet meer, er word zoveel misbruik van gemaakt, dat ze alles maar hebben stil gelegd. ik heb wel sterk de indruk dat er via belgie nog genoeg binnen komt, maar bewijzen kan ik dat niet.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        zeg me is waar in Belgie, dan ga ik daar alvast kijken en kopen.

        Opmerking


        • #5
          Misschien zijn die tijden niet geheel voorbij...

          Opmerking


          • #6
            Denk ook niet dat die tijden geheel verdwenen zijn.
            Zag bij een handelaar er een 20 zitten pas geleden

            Henk
            vriendelijke groet
            Henk

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton
              ...... maar wat ik je nu vertel is wel wrang. een vriend van mij ging naar kenia op vakantie, en zag daar wolken blauwfazantjes vliegen, er werd hem verteld, dat de locals daar zoveel schade ondervonden van deze vogels ( het eten van de bewoners op maken) dat ze werden dood gespoten........
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                ik persoonlijk vind het dus niet zo erg dat die tijden voorbij zijn. Ik vraag me ook af hoeveel dode vogels er elke dag onderin die kooi liggen als dat wildvang was. Ik ben dus geen voorstander van het vangen van wilde dieren voor de hobby. Transporten, handel, quarantaine en daarna soms kooitje op de vensterbank vind ik onacceptabel voor wild geboren dieren. Ik zie ze nog liever doodgemaakt in hun eigen omgeving dan blootgesteld aan de handel over de hele wereld.

                Ik weet dat dat voor niet iedereen zo zal zijn. Echter, wildzang moet nakweek zijn en geringd. Dus als we allemaal ons best doen zijn er nog genoeg soorten die wel bewaard kunnen blijven. Officieel moet elke putter en elke andere inheemse vogel nakweek zijn. Waarom zou dat voor exoten dan anders moeten zijn? Als exoten vrij verhandeld mogen worden met alle kwelling erbij dan lijkt het mij ook geen enkel probleem om wat lijmstokken in de tuin te zetten, manmerel te vangen en deze op te kooien voor de zang. Precies hetzelfde nl.

                Als ze kaketoes vergiftigen in Australie dan denk ik dat zo'n dier beter af is dan op transport en daarna in een kooi om misschien nog wel 30 jaar daar te zitten. Toen de handel nog vrij was zaten er vogels in kooien die al meerdere broedcyclussen in het land van herkomst doorlopen hadden. Ara's van 15 jaar die weggevangen werden uit het regenwoud om dan in een kweekbox gekoppeld te worden aan een gestoorde tamme soortgenoot. Hun eigen partner weg etc. Voor mij persoonlijk pure kwellerij.

                Maargoed, wie ben ik.

                Opmerking


                • #9
                  Vogelleed,

                  Tja Marx, niet geheel onwaar denk ik wat je neergetikt hebt. Maar het zou niet zo zwart gezien hoeven te worden als het aan de wortel goed aangepakt zou worden, niet zoveel vogels in een transportkist, de helft gaat toch dood voordat het hier in de handel zit denk ik. Ik heb er ook altijd wel wat gemengde gevoelens bij gehad kan ik zeggen. Al die vogels op een vierkante meter. Maar ja, ook ik heb wel vogels uit de handel gekocht. En ik zou bijna zeggen welke vogelliefhebber niet, je moet ergens beginnen.

                  Ook ik heb wel eens een tv uitzending gezien waarin hele zwermen wevervogels vergiftigd werden. Ook al net als met de sprinkhanen. Met alle gevolgen van dien. Bespoten sprinkhanen werden gegeten door de plaatselijke bevolking en dat had dan weer vervelende gevolgen. De mens is een raar wezen in feite, ze denken voor alles wel een oplossing te hebben maar lang niet altijd is dat ook een juiste oplossing denk ik. Maar als ze ginder verderop de vogels toch doodmaken, vervoer ze dan op een juiste manier naar hier. Dan heeft de liefhebber er nog wat aan en de vogel toch nog een kans.

                  Ook ik heb mijn bedenkingen over het wegvangen van vogels in het wild, of het nu hier of daar is. Binnen of Buitenland. Maar misschien klets ik ook maar een eind uit mijn nek, en wie ik ben? Henk3, dat weet ik in iedergeval nog net.

                  Jaren geleden was ik eens in vogelpark Animali en die hadden er ook een vogelhandel bij daar. Hokken vol. Tja ruimte zat op dat park maar toch heel veel vogels in kleine hokken voor de verkoop.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door tropic
                    zeg me is waar in Belgie, dan ga ik daar alvast kijken en kopen.
                    In Nijlen zaten mooie blauwfazantjes en talloze mozambiquesijsjes.
                    In Dessel zaten roodkuifkardinalen en nog wat zeldzame soortjes (Vale woestijnvink oa.)

                    Mij hebben ze verteld (gerucht!) dat ze aan deze vogels komen via een Nederlandse handelaar en zijn Oosteuropese vrienden. Maar zo zijn er wel meer verhalen.

                    Opmerking


                    • #11
                      dat zijn zo van die verhalen die een eigen leven gaan lijden.
                      In dessel zitten de roodkuifkardinalen al weken, neen maanden,en geraken niet verkocht door de woekerprijs die ervoor gevraagd wordt.
                      Deze vogels zijn eigenkweek, dus heeft met "zogenaamde import" niets, maar dan ook niets te maken.
                      Ik weet zelfs persoonlijk van wie deze vogels in Dessel komen.

                      Opmerking


                      • #12
                        Dus jij kent die Spanjaard ook

                        Opmerking


                        • #13
                          markt in belgie

                          op de vogelmarkt in lommel, sorry, moet zijn mol,belgie

                          elke zondag ochtend van af 7 uur
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #14
                            zo zie je maar dat mensen wat aankletsen.
                            In lommel is en bestaat er geen vogelmarkt. Nog nooit bestaan of geweest.
                            Wel in Mol, maar daar zit niks.

                            Opmerking


                            • #15
                              Zoals gezegd zijn die tijden misschien niet geheel voorbij. En dan heb ik het niet over illegale zaken.
                              Er zijn hardnekkkige geruchten..

                              @marx, Ik snap je punt. Heb ook wel eens bij een importeur geweest en dacht moet ik nog verder.
                              Ik denk echter dat de omstandigheden aardig verbeterd zijn/waren en je mag je afvragen of de omstandigheden in natuur zo geweldig zijn. Zowel "menselijk"
                              als biologisch/ecologisch gezien.

                              Ik ben voor een gecontroleerde(vangst/quota/omstrandigheden) "oogst" en houden/kweken (richtlijnen/voorschriften etc).
                              Overigens wel met het doel de "oogst" op den duur te minimaliseren

                              Opmerking

                              Working...
                              X