Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

Onderwerp: Groen eivoer

Senior lid
    Thanks
    95

Lightbulb Groen eivoer

Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Beste liefhebber,

Heeft er iemand ervaring met groen eivoer? (merk onbekend) De kleur is grasgroen en ruikt naar pistachenoten ( ).
    Aan welke vogels wordt dit eivoerprodukt gevoederd? Wat is het doel van dit eivoer? Wat is de beÔnvloeding van de kleur op de kanarie?

Onlangs was ik op bezoek bij een bejaarde kleurkanariekweker (+80j - met tentoonstellingservaring). Deze gaf al jaren dit groene eivoer aan zijn kanariejongen tijdens de ruiperiode en dit om 'zijn' reden, dat de bestreping beter tot uiting komt.(agaatreeks) Wat is daarvan?

Ik moet toegeven dat mijn kanaries dit groene eivoer gulzig opnemen alhoewel ze dit niet kenden.

Graag uw mening en/of ervaring aub

Vriendelijke groeten en dank!
    Danny

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    7
    Mischien doet hij spirulina door het eivoer.
    groeten eddie

Stamgast Hans de Vries's Avatar
    Thanks
    4
    Nog nooit van gehoord..... Als je hem nu eens vraagt hoe hij dat maakt of waar hij het koopt dan zijn we al een mooi eind verder. We zijn nooit te oud om te leren, hŤ?

Hans.

Inderdaad Spirulina door het eivoer.
    Bezoek ook eens mijn website:http://www.estrildidae.nl

Senior lid
    Thanks
    95

groen eivoer

Jullie alvast bedankt voor de info.

Volgens mijn informatie dat ik tot nu toe kon bekomen, zou het een eivoer zijn op basis van "chlorophyl". Hallo ... kan er iemand mij verder helpen ???

De dame uit het verkoopcenter, weigert het merk bekend te maken uit vrees voor de buurtconcurrentie. Ze verkoop dit produkt uitgewogen in kleurloze plastieken zakjes ..... zonder etiket.

Van zodra ik meer verneem, hou ik jullie op de hoogte.
    De aanhouder wint !!

Vriendelijke groeten
    Danny

Senior lid Rissotto's Avatar
    Thanks
    0
    is spirulina niet gewoon algen?

Inleiding
    Spirulina is een oeroude soort minuscule blauwgroene algen, die van nature voorkomt in Mexicaanse meren en delen van Midden-Afrika, waar dit wier al duizenden jaren een belangrijk bestanddeel van de voeding is. Vandaag de dag wordt spirulina voor commerciŽle doeleinden gekweekt in speciale buitentanks in delen van Noord-Amerika en AziŽ.

Eigenschappen en werking
    Aan spirulina worden veel positieve werkingen toegedicht, die niet alle wetenschappelijk bewezen zijn. Spirulina bevat vele voedingsstoffen en ook een aantal fytochemicaliŽn (door planten geproduceerde stoffen die goed voor de gezondheid zouden zijn). Daarnaast bevat het algje aanzienlijke hoeveelheden bŤtacaroteen en andere carotenoÔden, chlorofyl (de groene kleurstof in planten), mineralen (waaronder calcium, ijzer, zink, magnesium en kalium), vitaminen en essentiŽle vetzuren.Zie de afzonderlijke sheets van deze stoffen. Ook is het rijk aan eiwitten: het bevat alle essentiŽle aminozuren die in onze voeding moeten voorkomen. Gedroogde spirulina bevat tot 70 procent van zijn gewicht aan eiwit.

Er wordt bovendien beweerd dat dit wier bescherming biedt tegen virusinfecties en kanker en het afweersysteem stimuleert. Verder zou spirulina de cholesterolspiegel verlagen, waardoor het risico op een hartaandoening afneemt. Er zijn ook aanwijzingen dat het de eetlust remt.

Stamgast Antoni Hopmann's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rissotto Bekijk Bericht

Inleiding
    Spirulina is een oeroude soort minuscule blauwgroene algen, die van nature voorkomt in Mexicaanse meren en delen van Midden-Afrika, waar dit wier al duizenden jaren een belangrijk bestanddeel van de voeding is. Vandaag de dag wordt spirulina voor commerciŽle doeleinden gekweekt in speciale buitentanks in delen van Noord-Amerika en AziŽ.

Eigenschappen en werking
    Aan spirulina worden veel positieve werkingen toegedicht, die niet alle wetenschappelijk bewezen zijn. Spirulina bevat vele voedingsstoffen en ook een aantal fytochemicaliŽn (door planten geproduceerde stoffen die goed voor de gezondheid zouden zijn). Daarnaast bevat het algje aanzienlijke hoeveelheden bŤtacaroteen en andere carotenoÔden, chlorofyl (de groene kleurstof in planten), mineralen (waaronder calcium, ijzer, zink, magnesium en kalium), vitaminen en essentiŽle vetzuren.Zie de afzonderlijke sheets van deze stoffen. Ook is het rijk aan eiwitten: het bevat alle essentiŽle aminozuren die in onze voeding moeten voorkomen. Gedroogde spirulina bevat tot 70 procent van zijn gewicht aan eiwit.

Er wordt bovendien beweerd dat dit wier bescherming biedt tegen virusinfecties en kanker en het afweersysteem stimuleert. Verder zou spirulina de cholesterolspiegel verlagen, waardoor het risico op een hartaandoening afneemt. Er zijn ook aanwijzingen dat het de eetlust remt.
    Prima uitleg!
    Is het ook zo,dat spirulina de kleuren van vogels verstevigt? Ik dacht dit ergens gelezen te hebben,maar heb het eigenlijk nooit bevestigd gezien.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Het een van de vele duizenden soorten algen ja. Echter niet alle algensoorten zijn gezond als voedsel of als toevoeging.

Senior lid
    Thanks
    0
    Spirulina is goed voor de algemene weerstand van de vogels en zorgt idd. voor een intensievere doorkleuring van de veren. Als ik de aangegeven hoeveelheid in mijn eivoer doe wordt dit klef en plakkerig. De vogels nemen het ook minder op; daarom geef ik het niet meer.

Vr. gr.

Wim

Ps. Chlorophyl wordt volgens mij in planten en bomen door bladgroenkorrels tijdens het fotosynthese proces o.i.v. van zonlicht geproduceerd. (Dit is wat ik me kan herinneren van de biologieles van 20 jaar geleden). Hoewel een plantaardig product kan ik me niet direct voorstellen waarom dit goed voor vogels zou zijn.

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten