Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Goudvinkpop ineens dood, nog 2 jongen in nest. Wat nu?

Senior lid
    Thanks
    1

Goudvinkpop ineens dood, nog 2 jongen in nest. Wat nu?

Vandaag zag ik al op de webcam dat ma goudvink de hele dag op haar nest zat. Ik vond dat al vreemd, maar dacht dat het door de kou kwam. Toen ik thuiskwam zat ze een beetje te suffen op een tak buiten. Ze ging wel gewoon eten van een broccoli, dus ik dacht dat het wel mee zou vallen. Ik zou na het eten wel weer even kijken en haar met haar jongen misschien apart zetten. Dat was een moeilijke beslissing, omdat ik natuurlijk wel wil dat de jongen groot worden. Na het eten ging ik nog even kijken en ineens was ik haar kwijt. Na wat gezoek vond ik haar dood terug op de bodem van de volière. Zomaar, binnen één dag van een levendige vogel naar een dode vogel. Ze was goed doorvoed en ik heb haar ontlasting ook nog gezien. Daar leek allemaal niets mee aan de hand.
    Helemaal sneu dat ze nu net 2 jongen heeft. De man voert de jongen nog wel, dus ik hoop dat hij ze nog grootbrengt. Het zou mooi zijn als dat lukt...

Iemand nog tips?

medaar
    Guest

dood

Rare pop en rare doodt??????

Stamgast Hans de Vries's Avatar
    Thanks
    4
    @devogelman,
    hoe is het afgelopen met de jongen, zijn ze nog groot geworden?

@medaar,
    inderdaad, je hebt rare vogels en rare mensen.... We leven dan ook in een rare wereld, niet?

Senior lid
    Thanks
    1
    Ja, de jongen zijn doodgegaan helaas. Je kan het hele relaas op mijn blog lezen.
    Overigens had ik afgelopen week een kerkuil bij mijn volière zitten. Ik begin te begrijpen wat er gebeurd is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door medaar Bekijk Bericht
    Rare pop en rare doodt??????
    Wat is het leuke hieraan

Gr. Wim

Stamgast naruch's Avatar
    Thanks
    4
    ik denk dat je gelijk hebt vogelman, want ze heeft ook afgebroken pennen, en zal van schrik ergens tegen aan gevlogen zijn, en daarna heeft de stress de rest gedaan, jammer

Forum Rechten