Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 kleine puttertjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 4 kleine puttertjes



  • #2
    4 kleine puttertjes

    Oorspronkelijk geplaatst door Marx

    Heb je die vandaag ff geschilderd of gewoon op de foto gezet?

    Mooi hoor, ha, ha. Zie ze groot te krijgen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Heel goed en mooi

      Oorspronkelijk geplaatst door Marx

      Hoi Marx
      Dat ziet er goed en mooi uit zeg.
      En ze worden goed gevoerd zie ik mooie volle kroppen hoor.
      Worden pa en ma al wat rustiger?
      En het ringen is ook gewoon goed gegaan zo te zien.
      mvg Gerard 6

      Opmerking


      • #4
        Ringen ging na de eerste gewoon goed. Ik was TE voorzichtig en dat gepriegel werkte niet. Ik heb nu zonnebloemolie op het pootje gedaan en dan de ring in een pincet vastgehouden. Ik zag gewoon niks met de ring tussen mijn vingers en het pootje ook. 4 vingers bij zo'n klein pootje en je ziet niks meer Die pincet was ideaal en daarna heb ik aan de tenen getrokken en met een veertje de achterteen erdoor gewurmd.

        De ouders zijn heel relaxed en gaan meteen voeren als ik ze weer terug zet. Ze eten goed en groeien heel erg hard. Ogen zijn nu open, ze zijn al minimaal 4x zo groot en de oudste zijn van 16 juli dus nu 6 daagjes oud. Volgens mij liggen ze dus op schema want ik zie de eerste pennen komen bij de twee grootste.

        Ben er wel blij mee. Liggen er nog 5 maar die zijn net uit. Komen er weer drie aan. Alle eieren zijn bevrucht en alles is uitgekomen en wordt gevoerd. Dus het lijkt best wel goed te komen met dit broedseizoen.

        Opmerking


        • #5
          Positief dus

          Oorspronkelijk geplaatst door Marx
          Ringen ging na de eerste gewoon goed. Ik was TE voorzichtig en dat gepriegel werkte niet. Ik heb nu zonnebloemolie op het pootje gedaan en dan de ring in een pincet vastgehouden. Ik zag gewoon niks met de ring tussen mijn vingers en het pootje ook. 4 vingers bij zo'n klein pootje en je ziet niks meer Die pincet was ideaal en daarna heb ik aan de tenen getrokken en met een veertje de achterteen erdoor gewurmd.

          De ouders zijn heel relaxed en gaan meteen voeren als ik ze weer terug zet. Ze eten goed en groeien heel erg hard. Ogen zijn nu open, ze zijn al minimaal 4x zo groot en de oudste zijn van 16 juli dus nu 6 daagjes oud. Volgens mij liggen ze dus op schema want ik zie de eerste pennen komen bij de twee grootste.

          Ben er wel blij mee. Liggen er nog 5 maar die zijn net uit. Komen er weer drie aan. Alle eieren zijn bevrucht en alles is uitgekomen en wordt gevoerd. Dus het lijkt best wel goed te komen met dit broedseizoen.
          Hoi Marx

          Ja ringen blijft altijd wel een beetje stressen hoor. Volgens mij is het ook een handigheidje die voor iedereen wel anders is. Een ieder heeft zo zijn methode die goed werkt.

          Zet nog maar een serie foto's erop zodat we het groei-proces van de putters kunnen volgen. Altijd leuk om te zien.
          En een vraagje heeft dit nu ook je kijk op je putters veranderd.
          Want ze zijn toch veranderd als ik het zo hoor een stuk rustiger geworden.
          En ze broeden en voeren goed. Tegen al jouw verwachtingen in.
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #6
            zien er prima uit, perfect.
            www.fretteren.eu

            Opmerking


            • #7
              hey

              leuk die jonge puttertjes ik zie ze wel eens in de natuur lekker bedelend om voer bij de ouders kan er uren naar kijken :P:P
              mvg roy (vogelfreak)
              kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

              Opmerking

              Working...
              X