Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogelzaden duur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogelzaden duur

    de afgelopen tijd zijn de zaden zeer fros gestegen

    volgens een goede kennis die in vogelzaden handel is er spraken van prijs opdrijving . mede om dat er maar twee inporteur zijn in nederland en hier alleen de grote jonngens kunnen kopen.


    wat dacht je van bijvoorbeeld witzaad witte molen dat van 15,50 naar 46,50 gaat in 1 week tijd.

    mijn kennnis zeg dan ook dat hij heeel veel moeite moet dan om de zaden voor een redelijke prijs te kunnen inkopen al vind ik 19,00 euro voor een baal witzaad een hoop geld

    hoe zijn de prijzen verder in het land of is het alleen in noord holland duur

  • #2
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Ik heb me juist altijd verbaast over hoe goedkoop het wel niet is. Ik voer mijn putters (4 stuks) voor nog geen 5 euro in de maand. Bizar goedkoop als ik het vergelijk met mijn honden die alleen rauw vlees krijgen en dus voor ongeveer 100 euro in de maand eten Mijn 3 parkieten eten misschien voor maar 2 euro in de maand en mijn 6 kanaries hooguit 5 euro. De appel ed die ze krijgen eet ik verder op dus dat tel ik niet mee. De rest zoek ik buiten en pluk ik als ik met mijn honden loop. Een zak voer voor mijn duiven kost 11 euro voor 25 kilo. Doen ze ook een maand mee. De hele vogelhobby kost me kwa voer nog geen 25 euro in de maand.

      Wel viel me de prijsstijging op en heb ik het gevraagd bij de vogelhandel. Ze zeiden dat dat al vanaf februari het geval is

      Opmerking


      • #4
        Vogelvoer duur.

        Nou of je nu je vogels voor een paar euro of voor een paar meer euro in de week moet voeren, feit blijft dat de handel je wel een beetje in je macht heeft. Het hele leven is hardstikke duur geworden. Wat er in je geldtasje komt gaat er nog sneller weer uit. Kom bij diezelfde inhalige werkgever om loonsverhoging en dan doet ie moeilijk want hij heeft het al niet al te best.
        Ik vind dat je best mag laten weten wat je vind van de steeds hoger wordende prijzen. Als je dan zoals hier boven laat weten dat je het nog niet duur genoeg vind, tja dan wordt het vanzelf nog wel duurder. Het zijn de mensen met het kleine beursje die daardoor weer het hardst getroffen worden, niet de mensen die het wel wat breed kunnen laten hangen.
        Duurder zaad heeft ook weer indirect gevolgen voor het duurder worden van vogels in het algemeen. Het geeft allemaal niks. Maar ik vind dat de inhaligheid wel eens wat getemperd mag worden. Mijn mening meer niet.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
          Nou of je nu je vogels voor een paar euro of voor een paar meer euro in de week moet voeren, feit blijft dat de handel je wel een beetje in je macht heeft. Het hele leven is hardstikke duur geworden. Wat er in je geldtasje komt gaat er nog sneller weer uit. Kom bij diezelfde inhalige werkgever om loonsverhoging en dan doet ie moeilijk want hij heeft het al niet al te best.
          Ik vind dat je best mag laten weten wat je vind van de steeds hoger wordende prijzen. Als je dan zoals hier boven laat weten dat je het nog niet duur genoeg vind, tja dan wordt het vanzelf nog wel duurder. Het zijn de mensen met het kleine beursje die daardoor weer het hardst getroffen worden, niet de mensen die het wel wat breed kunnen laten hangen.
          Duurder zaad heeft ook weer indirect gevolgen voor het duurder worden van vogels in het algemeen. Het geeft allemaal niks. Maar ik vind dat de inhaligheid wel eens wat getemperd mag worden. Mijn mening meer niet.
          Helemaal mee eens hoor, en ik vind niet dat het duurder moet worden Helemaal niet. Ik heb me alleen altijd verbaast over hoe goedkoop het was om zo'n schoon mengsel van zaden die allemaal netjes geoogst uit het buitenland komen in verschillende soorten zo goedkoop te krijgen. De kleinste zaadjes in allerlei soorten glimmend goed gescheiden en samengesteld in zakjes. Je zou denken dat dat heel duur was.

          Maar over die prijsstijgingen kan ik het niet anders dan met je eens zijn. Walgelijk vind ik dat. Je betaald je blauw aan boodschappen. Nu loop ik met 40 euro minder de supermarkt uit. Eerder deed ik nooit voor 90 gulden boodschappen dus dat zegt genoeg denk ik. Dat inclusief prijsafspraken van handelaars in vogelzaad is natuurlijk van de zotte. Het moet kosten wat het kost en daarop wat winst voor de handelaar. Niet kijken waar je mee weg komt en dan doordat je de enige bent de prijzen opdrijven als een gek.

          Opmerking


          • #6
            alles is duurder geworden.
            maar ook door die extra belasting over verpakkingen zijn dingen die in een verpakking zitten duurder geworden.
            ik merk teminste wel dat alles wat ik koop wat verpakt is flink duurder is geworden.
            alles is gewoon duurder geworden, heb niet zo veel te besteden dus daar let ik wel op.
            vooral in de supermarkt merk ik het ook, maar in de dierenwinkel ook.
            de houtsnippers zijn behoorlijk duurder geworden elke keer.
            en dan heb ik nog niks gezegt over de treinkaartjes van de ns.. die worden steeds duurder.. heb geen auto dus moet soms wel

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door dik
              de afgelopen tijd zijn de zaden zeer fros gestegen

              volgens een goede kennis die in vogelzaden handel is er spraken van prijs opdrijving . mede om dat er maar twee inporteur zijn in nederland en hier alleen de grote jonngens kunnen kopen.


              wat dacht je van bijvoorbeeld witzaad witte molen dat van 15,50 naar 46,50 gaat in 1 week tijd.

              mijn kennnis zeg dan ook dat hij heeel veel moeite moet dan om de zaden voor een redelijke prijs te kunnen inkopen al vind ik 19,00 euro voor een baal witzaad een hoop geld

              hoe zijn de prijzen verder in het land of is het alleen in noord holland duur
              Als je ook eens de boodschappen voor het huishouden zouw doen ,zouw je merken dat alle levensmiddelen schrikbarend duur worden ,vooral groente en fruit. De dier voeding /vogelzaden ,,behoren nog steeds tot erg luxe producten. En in de landen waar deze zaden vandaan komen beginnen ze ook steeds meer te beseffen dat ze het spul ook zelf als voedsel kunnen gebruiken.

              Opmerking


              • #8
                zeg een ding bioolie
                Gr Marcel Levers

                Opmerking


                • #9
                  ja het zaad wordt duur, en ook de vogels
                  ik zag vandaag een blauwkopfazantje voor 90euro
                  ik weet niet veel van prijzen voor z'on soort vogels, maar is dat niet een beetje duur?

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                      Nou of je nu je vogels voor een paar euro of voor een paar meer euro in de week moet voeren, feit blijft dat de handel je wel een beetje in je macht heeft. Het hele leven is hardstikke duur geworden. Wat er in je geldtasje komt gaat er nog sneller weer uit. Kom bij diezelfde inhalige werkgever om loonsverhoging en dan doet ie moeilijk want hij heeft het al niet al te best.
                      Ik vind dat je best mag laten weten wat je vind van de steeds hoger wordende prijzen. Als je dan zoals hier boven laat weten dat je het nog niet duur genoeg vind, tja dan wordt het vanzelf nog wel duurder. Het zijn de mensen met het kleine beursje die daardoor weer het hardst getroffen worden, niet de mensen die het wel wat breed kunnen laten hangen.
                      Duurder zaad heeft ook weer indirect gevolgen voor het duurder worden van vogels in het algemeen. Het geeft allemaal niks. Maar ik vind dat de inhaligheid wel eens wat getemperd mag worden. Mijn mening meer niet.

                      ja henk de heren hebben de macht straks kan alLeen de rijken nog vogels houden . ben er vandaag met mijn kennis heet ook dik er nog even op door gegaan en hebben de prijs lijsten eens naast elkaar gelegt een aantal dingen valen wel erg op

                      de verhoging van drie zaad bedrijven zijn in de zelfde week verhoogt
                      te weten wm terlings bos

                      gemiddeld met 1 a 2 euro per 25 kilo

                      bij alle drie wordt er geen zonnepitten witte geleverd

                      terling witte molen leverd geen enkerlvoudige zaden

                      tewijl de inporteur dsk in dordecht de prijzen van de meeste zaden licht steegt gemiddeld 3% de laaste drie maanden

                      kijken we verder blijk bijvoorbleedd beukensnippers met 2 a 3 euro duurder te zijn geworden bij de heren tewijl de fabriekant een verhogging vanb .65 cent heb door gevoerd gelijkig koop mijn kennis rechtstreeks in en houd de prijzen op een reddelijk nivo


                      bijzonderezaden zoals distelzaad is echt duur te duur als je nagaan gemiddeld 14,50 per kilo tegen een inkoop prijs van gemiddeld 8.00

                      we wachten maar op betere tijden

                      Opmerking


                      • #12
                        betere tijden

                        Oorspronkelijk geplaatst door dik
                        ja henk de heren hebben de macht straks kan alLeen de rijken nog vogels houden . ben er vandaag met mijn kennis heet ook dik er nog even op door gegaan en hebben de prijs lijsten eens naast elkaar gelegt een aantal dingen valen wel erg op

                        de verhoging van drie zaad bedrijven zijn in de zelfde week verhoogt
                        te weten wm terlings bos

                        gemiddeld met 1 a 2 euro per 25 kilo

                        bij alle drie wordt er geen zonnepitten witte geleverd

                        terling witte molen leverd geen enkerlvoudige zaden

                        tewijl de inporteur dsk in dordecht de prijzen van de meeste zaden licht steegt gemiddeld 3% de laaste drie maanden

                        kijken we verder blijk bijvoorbleedd beukensnippers met 2 a 3 euro duurder te zijn geworden bij de heren tewijl de fabriekant een verhogging vanb .65 cent heb door gevoerd gelijkig koop mijn kennis rechtstreeks in en houd de prijzen op een reddelijk nivo


                        bijzonderezaden zoals distelzaad is echt duur te duur als je nagaan gemiddeld 14,50 per kilo tegen een inkoop prijs van gemiddeld 8.00

                        we wachten maar op betere tijden
                        Hallo Dik

                        "we wachten op betere tijden"
                        Ik denk dat dat een illusie is want terug draaien van de prijzen gaat echt niet meer gebeuren.
                        Misschien blijft het op een gegeven moment hangen op een bepaald niveau.
                        Maar goedkoper word het echt niet meer hoor.
                        mvg Gerard 6

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            Vogelzaden Duur

                            Hallo Wessel,
                            Mooie staffel en berekening. Die vijgen zijn werkelijk echt duur geworden.
                            Zelf vond ik toevallig nog een bonnetje van 2006 - Euro 21,-- voor een baaltje.
                            Anders had ik het niet eens geweten.
                            Ik steek verder maar mijn kop in het zand. Doe ik ook bij de auto.
                            Ja ik kan nou eenmaal niets afschrijven. Vandaar.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X