Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geen nestjes meer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • geen nestjes meer

    mijn koppeltje chinese dwergkwartels heeft dit jaar al 1 nestje van 3 jongen grootgebracht, daarna terug eieren, maar er niet naar gekeken, zo is het al een stuk of 6 keer geweest; eieren in het nest, maar niet broeden..

    Weet iemand hier de oorzaak van?

    groetjes kevin

  • #2
    Hallo,

    Misschien raap je ze te vroeg weg? Na het hoeveelste ei haal je alles weg?

    M.v.g. Jeroen
    Met vriendelijke groet, Jeroen

    www.jeroenhubert.nl

    Opmerking


    • #3
      als ze stoppen met leggen en dag of 2 erna ze kijken toch niet naar de eitjes en soms verrollen ze de eitjes naar een andere hoekje

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kevin
        mijn koppeltje chinese dwergkwartels heeft dit jaar al 1 nestje van 3 jongen grootgebracht, daarna terug eieren, maar er niet naar gekeken, zo is het al een stuk of 6 keer geweest; eieren in het nest, maar niet broeden..

        Weet iemand hier de oorzaak van?

        groetjes kevin

        Ben blij dat je jongen hebt van je kwartels.
        Er zijn mensen waar het helemaal niet bij lukt.
        Misschien hebben de beestjes helemaal geen zin meer.
        Het zijn nog steeds geen machine's ,die als je ze bij elkaar zet en er voer in gooit ,vanzelf voor jongen zullen zorgen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
          .
          Het zijn nog steeds geen machine's ,die als je ze bij elkaar zet en er voer in gooit ,vanzelf voor jongen zullen zorgen.
          dat weet ik ook wel
          maar ik vind het dan raar dat ze niet meer om de eitjes kijken

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door kevin
            mijn koppeltje chinese dwergkwartels heeft dit jaar al 1 nestje van 3 jongen grootgebracht, daarna terug eieren, maar er niet naar gekeken, zo is het al een stuk of 6 keer geweest; eieren in het nest, maar niet broeden..

            Weet iemand hier de oorzaak van?

            groetjes kevin
            ik heb zelf ook chinese dwergkwartels deze hebben al drie nesten natuur broed gehad 1 x 3 jongen 2 x 5 jongen nu zit ze op 7 eieren.
            elke keer als er eieren zijn en er is een nestje dan gaat de haan naar de buiten voliere en blijft daar een paar dagen zodat hij het hennetje niet meer kan lastig vallen.
            we hebben op de plaats waar ze een nest heeft gemaakt een boomstronk gelegt waar ze onder zit.op dit moment zitten de pas uitgevlogen jongen zebravinken onder de vleugels van moeder kwartel.
            het kan wezen dat pa kwartel oversext is en moeder blijft lastig vallen om te paaren,ik zou zeggen zet hem een tijdje appart, een dag of drie.
            succes. aart

            Opmerking


            • #7
              je moet een dakpan in een hoekje van je volierre zetten, daar broeden ze bij mij ook altijd achter!!!!!!!!!!

              Opmerking

              Working...
              X