Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Die fantasie moet je vast houden Jan. Overigens om deze spreeuw te ontdekken moest ik eigenlijk ook wel goeie ogen hebben.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • Kikker: Als iemand weet om welke soort het gaat zou ik dat wel even willen weten.
      Ik heb overal en nergens gezocht naar blauwe heidekikkers maar geen kik waar ik gezocht heb, of ze zaten te ver weg voor een redelijke foto. Wel blauwe heidekikkers gezien.
      Bij toeval kom ik ergens en vind ik een poeltje waar het druk kikkeren was. Op een andere plek heb ik ook gezien dat kikkers aan de oppervlakte kwamen en een poosje bezig waren en opeens was alles weer verdwenen om een tijdje later weer boven te komen en weer aan de gang te gaan, dus wel weer wat bijgeleerd.
      Te laat voor de blauwe kleur van de blauwe heidekikker denk ik. (30 mrt.) Er zat ook een roodbruine tussen.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • Lastig te zeggen welke soort het is Henk. Daarvoor is de hoek waaronder de foto is genomen eigenlijk verkeerd. Voor een duidelijk verschil tussen de heikikker en de bruine kikker kun je het beste de graafknobbel (metatarsusknobbel) bekijken en daarnaast op de rug van de kikker kijken. De heikikker heeft een grotere metatarsusknobbel, een wat spitsere snuit en vaak een lichte streep op de rug die tot voorbij de ogen komt.

        Het is een beetje afhankelijk van waar in Nederland je woont of je nog blauwe heikikkers kan vinden. De heikikkers in het rivierengebied zijn net iets eerder geslachtsrijp dan de heikikkers op de hogere zandgronden (of net andersom, dat mag ik even kwijt zijn). Maar op zich zou eind maart nog wel moeten kunnen.

        Opmerking


        • Dank je Jobert. Je had een hoger standpunt willen hebben denk ik? Dat had gekund. Ik heb liever een nog lager standpunt maar daar belemmerden mij diverse stekelige braamstruiken voor. Geen pretje om daar in te gaan liggen.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • Kikkers blijven altijd moeilijk Henk,dit lijken mij bruine kikkers.
            Jan.

            Opmerking


            • Dwingelderveld.

              Van de week weer bijzondere soorten aanwezig.Beflijsters,tapuiten,bonte strandlopers en zelfs een kanoet en veel witgatten.
              Bijgevoegde Bestanden

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
                Kikkers blijven altijd moeilijk Henk,dit lijken mij bruine kikkers.
                Jan.
                Dank je.
                --
                Leuk weer daar op je Dwingelderveld. Hoeveel meter afstand had je ongeveer tot de vogels?
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
                  Dank je.
                  --
                  Leuk weer daar op je Dwingelderveld. Hoeveel meter afstand had je ongeveer tot de vogels?
                  15/30 meter Henk,beflijsters iets verder.
                  Jan.

                  Opmerking


                  • Dwingelderveld.

                    Gele kwikken en regenwulpen trekken nu door.Torenvalk vrouwtje met prooi.
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Opmerking


                    • Mooi Jan, vooral voor mij die Gele Kwikstaarten in die aantallen.

                      gr kees

                      Opmerking


                      • Rietpluim in het felle zonsonderganslicht en harde wind:
                        Last edited by Henk3; 23-04-2017, 19:08.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • Is dit alvast voor Koningsdag?

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch Bekijk Bericht
                            Is dit alvast voor Koningsdag?
                            Daar dacht ik toen ik deze foto maakte helemaal nog niet aan Kees.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

                            Mijn website:

                            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                            Opmerking


                            • mooi plaatje Henk, zeer kunstig.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking


                              • Dwingelderveld.

                                Klauwieren net terug.Paapjes aan het broeden en jonge spechten klaar om uit te vliegen.
                                Bijgevoegde Bestanden

                                Opmerking

                                Working...
                                X