Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Prachtige reportage

    Henk3
    Wat een prachtige reportage's heb je er van gemaakt Henk.
    Wel een beetje hardhandige liefde hoor van die ooievaars als ik zo kijk.
    Erg mooie foto's.

    Winterkoning.
    Kom kom Winterkoning je hebt vast wel meer mooie plaatjes.
    Hoe gaat het daar verder alles goed ik zal volgende week weer eens tijd vrijmaken (druk druk hier) voor de chat. Ik heb de eerste vlinders alweer gezien dus we gaan de goede kant op.
    mvg Gerard 6

    Opmerking


    • hoi gerard6,
      tja foto's.....................
      heb ik i.d.d. nog wel wat maarja ,ook ik krijgt het steeds drukker,ik ben aan het koppelen(sommige soorten) en heb zelfs al eieren liggen (zal ik verder niet over uitwijden,want er is een persoon hier op cafe die denkt nog steeds dat hij de enigste in nederland is met zulke vogels,dus wil deze persoon in zijn waan laten).

      gisteren weer 1 koppel succesvol gekoppeld.

      het kruid en "ongedierte"zoeken is ook inmiddels van start gegaan,dus ja druk druk druk, voor de foto's moet ik echt tijd gaan indelen,maarja levend spul gaat boven een mooie/spannende etc. tijd in het veld (lees foto),daarnaast heb ik dat bewerken van foto's.nog steeds niet in de smiezen ( henk3 ,let op je bewerkingen sommige voer je te ver door).
      verder zeer mooie ooievaar foto's.
      mvg

      Opmerking


      • Koppelling

        Hahahahahaa Winterkoning mooi in de waan laten dan, ik hoor het wel op de chat .

        Hier heb ik ook de eerste eieren liggen en toevallig 3 dagen terug ook gekoppeld. 1ste dag jagen en geruzie (ik in de stress natuurlijk maar had ergens gelezen dat het ook wel een 2 dagen duurt voordat het rustig wordt, als er een klik is ), 2de dag alles koek en ei gelukkig.
        Dus het seizoen mag hier gaan beginnen. En voor het weide plankton hoef ik niet ver gelukkig, bij de tuin kruipt en vliegt heel veel.

        En die foto's komen dan maar een andere keer.
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • ff reactie-tje.

          Gerard 6 bedankt hoor. Geniet ervan.

          Winterkoningkje, jij ook bedankt. Maar met te ver door voeren heb je het dan over de Groenlingen? Die heb ik behoorlijk gekropt want ander kon ik er helemaal niks van maken. Veel te ver weg die beestjes.

          Succes met de kweek, hier liggen de eerste eieren inmiddels ook in de nestblokken. Hopelijk gaat ie goed.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • henk3 schreef:
            Winterkoningkje, jij ook bedankt. Maar met te ver door voeren heb je het dan over de Groenlingen? Die heb ik behoorlijk gekropt want ander kon ik er helemaal niks van maken. Veel te ver weg die beestjes.


            ja dan heb ik het o.a over de groenlingen,als men een beetje ("dieper")ernaar kijkt dan ziet men dingen die niet bestaan in het "eggie".
            ergens vind ik het dan ook jammer,je maakt zulke vorderingen en dan zet je zulke foto's erop,zonde in mijn ogen (kan jij vast beter).

            verder zou ik willen pleiten dat je niet al te veel met foto's gaat strooien van vogels in de "broed".(paring,nestel,broed etc. gedrag).
            ik denk dat je een verkeerd signaal geeft daarmee aan de mensen.

            kijk ik weet dat jij wel bepaalde dingen in acht neemt,maar ik vrees dat men al snel foto's gaat plaatsen van vogels uit bv. eigen tuin,daarvoor trekt men dan een halve haag opzij om maar een "goeie"foto te maken.
            snap je wat ik bedoel??????.

            mvg

            Opmerking


            • Ik ben het met Winterkoning eens, bij deze roep ik ook iedereen op die van foto's maken houdt, laat de broedende dieren met rust, dat verdienen ze.

              Henk, dit is niet persoonlijk voor jou bedoeld, jij hebt je milimeters.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • reacties

                Winterkoning, tja die Groenlingen, ha, ha, ik ben het wel een beetje met je eens hoor, ik wil ze ook wel ff weghalen natuurlijk maar ik was al zo blij met die plaatjes, dat ik ze er eindelijk op had, snappie?

                Maar er komt ook een keer een groenling op normale afstand denk ik. En dan gaat ie er wel goed op. Vast en zeker.

                Broedgedrag en foto's, ja ik neem genoeg afstand daar kun je wel van op aan.
                Deze spreeuwen bijvoorbeeld stoorden zich in het geheel echt niet aan mij hoor, ik stond aan de overkant van de weg en dan ook nog een eindje terug. Tijdens die fotomakerij ging er ook nog een mooie gekraagde roodstaart vlak naast mij zitten, niet op de foto te krijgen natuurlijk, ha, ha, laatst had ik al een kraai op mijn motorkap zitten. Zal wel een tamme zijn geweest.

                Ton, ik snap het wel. Ik zal er wat rekening mee proberen te houden. Het is niet mijn bedoeling (wk) om de heggen uit elkaar te halen voor die ene foto, nee dat moet ook niet. Ik maak foto's die zich gewoon aan dienen. Meer niet. Geen natuur verstoren, in geen geval.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • ik zie,ik zie ,wat jij niet ziet hahahahah

                  hoi allemaal

                  tja henk3 ,ik weet en ik snap dat jij wel afstand houd etc. maar het is nu eenmaal zo dat we met "mensen"te maken hebben
                  aan de ene kant zou je kunnen verwachten dat mensen hun gezonde verstand gebruiken en de vogels met rust laten en aan de andere
                  kant .......juist omdat het mensen zijn mag en kan je daar niet van uit gaan.
                  dus daarom mijn "oproepje",meer niet,het is een soort "code"wat er rondwaard in vogelfotografieland: geen nestfoto's etc.

                  Opmerking


                  • reactie wk

                    Mooi verhaal Winterkoning hoor, ik ben het er wel ongeveer mee eens.
                    Alleen dat verhaal van die witte strepen langs de takken, kan ik niet zien hier.
                    Nu helemaal niet meer. Van mij geen foto's meer dus. (Vandaag, ha, ha.)


                    Nee ik ben je nog niet zat hoor. Waarom zou ik? Ik heb er veel meer aan dat er wat gezegd wordt met een verhaal er bij, daar kan ik en misschien ook anderen toch weer wat lering uit trekken. Blijven schieten dus, met of zonder commentaren. Als er niks reageert is er al helemaal niks aan toch?
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • Het voorjaar zit toch wel in de lucht,was een beetje aan het klooien met mijn camera,geen vogels weliswaar maar vondt ze toch wel mooi.





                      Denk alleen dat dit er eentje is die overwinterd heeft aan zijn versleten vleugeltjes te zien maar ik kan het mis hebben.
                      Mvg,
                      Kingfisher
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • ik heb het licht gezien,ben toch maar aan echtevogels begonnen:

                        Opmerking


                        • reactie wk

                          bericht 1092, tja ook geen al te beste foto's, daar ben ik het wel mee eens.
                          Erg gekropt ook weer. De derde foto, dan bedoel je denk ik het gedeelte rond de onderste duif. Anders zie ik het niet.

                          Kingfisher mooie bloempies hoor, die zitten tenminste mooi stil aan de tak.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • Quote Henk3
                            Kingfisher mooie bloempies hoor, die zitten tenminste mooi stil aan de tak.[/QUOTE]

                            Duhhh!!
                            mvg,
                            kingfisher
                            Mvg,
                            Kingfisher.

                            Opmerking


                            • WK, vergelijkbaar met imageshack is photobucket.com. Snel, erg stabiel en ik vind er weinig kwaliteitsverlies te zien als de foto's niet te groot zijn.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

                              Opmerking


                              • @WK, imageshack doet niets anders dan je foto plaatsen, je moet eerst de foto op formaat maken en eventueel bewerken dan pas uploaden..
                                Foto mag niet groter zijn dan 1Mb anders wordt die niet geplaatst.
                                Een uploadprogramma doet er verder niets met de foto, is het zelfde als je hem zelf kopieer naar een andere map.

                                Henk
                                vriendelijke groet
                                Henk

                                Opmerking

                                Working...
                                X