Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • maar toch broto.........................

    HOE KAN IK HET BEWIJZEN DAT DIT WEL ZO IS?

    ik heb dat canon programma ,ik heb die swift bewerkt als test,die up geload en ik krijg het orgineel hier te zien

    ik denk dat zulke programma's wel degelijk iets veranderen in/aan de foto.
    ik denk dat de bewerkingen/handelingen die ik kan doen met dat canonprogramma niet worden meegenomen/gepakt kunnen worden door image.

    maargoed ik ga verder met testen zal het via een andere boeg gooien
    mvg

    Opmerking




    • dit is een bewerkte van die swift,maar nu niet verkleint via die image shack.
      handelingen die ik nu heb gedaan is origineel opgepakt met canon popgramma,(ik heb gewooon die foto gepakt en niks veranderd aan die foto) ,daarvan een screenshot gemaakt ,deze weer geopend in adobe photo shop,de screenshot opgeslagen in dat programma en vervolgens ge upload via dat image shack en wel nu zonder
      die twee vakjes aan te vinken,dus niet gebruikt nu:
      []resize image? 800x600 (15-inch monitor)
      []remove size/resolution bar from thumbnail?

      moet je het verschil eens zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      zie deze foto en foto in bericht 1119(onderstaande dus)


      zelfde foto dus, iets andere aanpak van plaatsen op cafe.
      kijk en zo als het in dit bericht staat (bovenste foto)zie ik mijn foto's altijd via dat canon programma, (mooie foto's dus,"soms") en als ik dan gaat bewerken ( en dat is dan vaak alleen maar het verkleinen om te kunnen plaatsen) /plaatsen dan komen ze er slechter uit als dat ze waren omdat in mijn ogen dat image shack de bewerkingen niet mee neemt in de foto als ik het direct vanuit mijn mapje van mijn afbeeldingen doet nadat ik de foto daarin heb opgeslagen.
      heb ik het duidelijk uitgelegd nu?

      waar het mij omgaat is:MAAR WAAR?



      mvg

      Opmerking


      • Ff mee testje doen dan

        Ik heb nu je foto gekopieert en bijgesneden en ge-upload met imageshack.


        Eens kijken of het nu ook veranderd is.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • Het verlagen van de kwaliteit komt dan volgens mij door het verkleinen door imageshack.
          Vooraf de foto op de juiste maat maken zou geen verschil mogen laten zien.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • dus ligt het niet aan image shack
            dan ligt het aan het overbrengen van de gegevens van het canon programma naar mijn mapje met afbeeldingen.
            toch?
            want vanuit daar haal ik de foto's op met image shack.ik kan dit niet rechtstreeks doen vanaf dat canon programma.
            sorry hoor heren ,maar ik snap er de ballen niet van.

            ik ga nu eens die screenshot verkleinen/uitsnijden kijken wat er gebeurt.


            nou snap je dat nu,maar dat moet toch ook gewoon rechtstreeks kunnen,zonder de handelingen screenshot en adobe ertussen ?

            Opmerking


            • Nu de onscherpe foto

              opgeslagen vanaf vogelcafe en een beetje scherper gemaakt en vervolgens ge-upload met Imageshack en hier weer geplaatst.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • Nu nog even wat schaduw toegevoegd



                Nu eerst even naar een nieuwe map geschreven en van daaruit ge-upload.

                De foto moet wel opgeslagen worden dus voordat ie ge-upload wordt. Weet ff niet of dat wel gebeurt. Foto's van cafe gehaald worden bij mij opgeslagen als bmp en die zet ik weer terug naar jpg.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • foto verkleinen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                  Het verlagen van de kwaliteit komt dan volgens mij door het verkleinen door imageshack.
                  Vooraf de foto op de juiste maat maken zou geen verschil mogen laten zien.
                  Ik bewerk de foto's eerst en dan stuur ik ze naar een andere map, dan zijn ze verkleind moet ik zeggen en ik stel desondaks imageshack in op 15 inch
                  monitor.

                  Ik heb ook wel eens dat ik denk van is dat nou dezelfde foto maar goed, ik denk dan altijd wel dat het aan mijn eigen zal liggen, ha, ha.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • foto opgehaald met canon prog. opgeslagen en geplaatst in map vanuit die map ge-upload met image shack:

                    en weer hetzelfde...................gloeiende gloeiende @#$%^&&**())))_&%$$###@

                    dezelfde foto screenshot genomen in canonprogramma (dus niet opgeslagen en geplaatst in een map),adobe prog geopend ,vervolgens bestand van klembord gehaald,vervolgens bestand opslaan gedaan en van bmg (ofzoiets) naar jpeg gedaan.
                    foto is dan geplaatst naast diezelfde foto in dezelfde map.
                    moet ik hem openen en de screenshot foto uitsnijden uit het gehele beeld en dan krijg je dus dit te zien wat ik ook krijgt te zien op eigen pc:


                    is gewoon dezelfde foto zonder tussendoor bewerkingen of wat dan ook
                    zit toch wel degelijk verschil in hoor,is om gek van te worden.
                    zo ik ga een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot rondje wandelen met de hond,anders heb ik zodadelijk niks meer om naar te kijken .
                    gloeiende ,gloeiende noten.

                    Opmerking


                    • Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • Iets bewerkt

                        Wat schaduw toegevoegd en wat scherpte er in gedaan.


                        Dit is dus ook een afgeleide van de eerst geplaatste foto, het is wel zaak om de juiste map terug te vinden heb ik gemerkt. Tot 2 x toe de verkeerde geplaatst. Maar ik zie nog wel verschil met de plaat op mijn pc. Want die is toch wel duidelijker. En dat heb ik wel vaker dus.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • Vreemd probleem

                          WK ik snap niks van je probleem, ligt vast aan mij hoor. Waarom maak je een screenshot en ga je dan pas naar Photoshop? Je kunt toch na het uploaden vanaf je geheugenkaart en het opslaan op de schijf van je PC direct naar photoshop? En daarna uploaden naar imageshack of photobucket. Ik gebruik zelf photobucket want je kunt meerdere foto's tegelijkertijd uploaden vanaf je eigen harde schijf. Ik verklein ze niet eerst want dat doet photobucket voor je naar het gewenste formaat. Daarbij gaat nauwelijks kwaliteit verloren en zeker niet in de mate die je laat zien.
                          Je moet wel als je bewerkingen hebt gedaan die apart vastleggen en opslaan en dan pas uploaden.
                          In welk formaat sla je de foto's op op je geheugenkaart in de camera? Als dat toevallig RAW is o.i.d. in een speciaal Canon format dan kan imageshack die bestanden waarschijnlijk niet goed lezen.
                          Imageshack en photobucket werken m.i. alleen of in ieder geval het best met JPEG.
                          mvrgr

                          Piet

                          Opmerking


                          • werd toch een kort rondje

                            hoi die piet,
                            ik heb dus die screenshots gemaakt om te laten zien hoe de foto's er bij mij op het scherm uitzien,mijn probleem is dus:alle foto's die ik er tot nu toe op gezet heb,behoudens dan die 2 van de screenshot,zijn NIET zoals ze zijn op mijn p.c.

                            Opmerking


                            • foto up-load

                              Piet:
                              Ik gebruik zelf photobucket want je kunt meerdere foto's tegelijkertijd uploaden vanaf je eigen harde schijf.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking


                              • Verkleinen doe je niet met imageshack maar met een ander programma.
                                Je moet eerst de foto geheel gereed hebben.
                                Als je bewerk in het canon programma moet je dit opslaan met convert en save
                                Dit staat onder de rubriek file, hele maal links boven in.
                                Anders slaat hij de verandering niet op.

                                Daarna als alles gereed is verkleinen met het programma wat ik je gegeven heb WK en dan pas uploaden.
                                Het uploaden is echt niets anders,als van jou schijf op een andere schijf wegschrijven, daar gebeurd niets mee.
                                Wat jij aanlever slaan zij op, geven het een naam en verder niet.

                                Henk
                                vriendelijke groet
                                Henk

                                Opmerking

                                Working...
                                X