Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Dat laatste hoop ik ook voor jouw en voor ons natuurlijk.

    6-12 pimpelmees:
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • de vogels zijn 'm gevlogen

      vanochtend gekeken niks aan koperwieken meer
      toen beetje internet gekeken, kom ik op een waarnemingsite waaruit blijkt dat er een dotje pestvogels hier op het dorp en omgeving verblijven.

      moet ergens anders zijn dan mijn "route"die ik met hondje neem dus fiets gepakt.

      paar dingen ondervonden:

      1 geen pestvogel te zien
      2 dorp is stuk groter dan ik dacht
      3 op de fiets krijg je koude klauwen, koude voeten en koude ballen.

      ik zit nu te ontdooien

      resultaat : noppes, nada, njente aan foto's.

      maar de dag duurt nog ff dus................................you never know.


      and by the way: geen sneeuwvlok te zien hier terwijl ik op internet lees dat er natuurgebiedje is afgesloten i.v.m. veel sneeuw (gladheid maar ook zware sneeuw op boomtakken wat gevaar vormt, nou als ik situatie hier bekijk kan ik het me niet voorstellen).

      gr

      Opmerking


      • Hier ook geen sneeuw, het is 5 graden nu.

        Ik heb nog een mooie dame, een fazantachtige, maar welke weet ik even niet meer... wie wel?

        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • me happy

          niet van de (juveniele) palawan bosfazant ?

          nou ik heb de pestvogels gevonden hoor, en ik zweer het je.
          ik zit te denken pestvogels hoe en wat ook alweer, bessen met in de buurt wat hoge bomen waaruit ze kunnen dalen, waar vind ik dat?

          denk
          denk
          denk

          ping

          nee zal toch niet

          ja hoor zal toch wel

          hooguit 250m ( hemelsbreed|) bij mij vandaan ( aan achterkant van boomgaard/weiland) in mijn voorraadje bessen (waar ik wel eens in een andere topic over heb verteld)

          ik heb ongeveer 100 foto's kunnen maken in een halfuurtje tijd, ik kon niet meer,mijn vingers vallen er bijna af van de kou.

          zodra ze wat meer ontdooit zijn ( zelf typen doet me zeer) zal ik kijken wat het resultaat zal zijn, dus berg je eigen maar er zullen wel een paar pestvogelfotootjes verschijnen van mijn hand.

          maar nu niet auw auw auw , dit moet toch anders voortaan, hebben ze handschoenen voor uitgevonden geloof ik auw auw auw

          gr

          Opmerking


          • voorproefje alvast



            gr

            Opmerking


            • Nou dat is dan een mooi voorproefje. Beloofd nog wat. Ik vind deze zeker al prima hoor.

              Heb je weer mooi geluk dan. Snap alleen niet dat je het zo koud kan hebben. Het is hardstikke dooi, dat betekent boven de 0 graden celsius Jammer voor mij dat het maar 191 kilometertjes hiervandaan is.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • Toverstaf enzo gesproken

                Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                Nou dat is dan een mooi voorproefje. Beloofd nog wat. Ik vind deze zeker al prima hoor.

                Heb je weer mooi geluk dan. Snap alleen niet dat je het zo koud kan hebben. Het is hardstikke dooi, dat betekent boven de 0 graden celsius.


                mijn dank is enorm

                koude vingers ja ik weet het ook niet , heb er wel extreem last van de laatste tijd. heeft denk ik ook wel een beetje met mijn lichamelijk gezondheid te maken.

                ik hoop dat ik aan de verwachtingen kan voldoen, die bovenste foto heb ik trouwens in de prullenbak gekiepert, zit teveel witte randen omheen (heeft met achtergrond licht te maken en niets
                met verscherpen zoals men oppert bij de spreeuw, want foto is niet verscherpt namelijk).
                zal wel een andere foto plaatsen met daarin een kolom waarin men kan zien dat alles op 0 staat en toch............................................wi tte randen.

                ff uploaden hoor:



                ik zou graag van die witte randen willen afkomen in dit soort foto's maar witte/lichte achtergronden geven bij mij automatisch witte randen, iemand idee wat te doen hiermee?
                ja niet de foto maken....................................dat zijn oplossingen waar ik niet op zit te wachten.


                gr

                Opmerking


                • Ik dacht, zal je even helpen zoeken, ha, ha. Geen dank hoor.

                  Die witte randjes zie ik niet zo op het scherm waar ik nu naar kijk. Zou best kunnen zijn dat het zo lijkt door de nogal witte/lichte achtergrond en je daardoor een soort tegenlichteffect realiseeert. Maar ja als je toch foto's genoeg hebt geschoten? Geen nood dan toch?
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • wie het weet mag het zeggen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                    Ik dacht, zal je even helpen zoeken, ha, ha. Geen dank hoor.

                    Die witte randjes zie ik niet zo op het scherm waar ik nu naar kijk. Zou best kunnen zijn dat het zo lijkt door de nogal witte/lichte achtergrond en je daardoor een soort tegenlichteffect realiseeert. Maar ja als je toch foto's genoeg hebt geschoten? Geen nood dan toch?
                    hier totaal geen bessen tekort is :





                    gr

                    Opmerking


                    • Nou, het zal wel aan mij liggen, maar ik zie hier een mooie vogel in zijn element.

                      Hier is de vogel gelukkig en daar gaat het toch ook om?
                      Met vriendelijke groet:
                      Henk.

                      Opmerking


                      • Mooie foto's Yuri en ik blijf het schitterende vogels vinden.
                        En wat koude vingers betreft, ik heb er de laatste paar jaar veel meer last van, dan ooit tevoren. Zal de leeftijd wel zijn.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                          hier totaal geen bessen tekort is :





                          gr
                          Je mag je zelf gelukkig prijzen dat je zo'n fantastisch mooie vogel van zo dichtbij te zien krijgt. Die takkies horen nou eenmaal in de natuur.
                          mvrgr

                          Piet

                          Opmerking


                          • De kunst is om ze te fotograferen als ze een moment vrij zitten, doen ze wel af en toe. Aan de gemaakte foto's te zien sta je er nog een flink eind vanaf. Zo schuw zijn ze niet hoor. Hopelijk gaan ze nog iets lager zitten bessen happen. En dan mooi ondersteboven of zoiets dergelijks. Ik zou er maar mooi van profiteren nu je ze bijna aan je achterdeur kunt vinden.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

                            Mijn website:

                            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                            Opmerking


                            • hoi mannen
                              bedankt en zo voort.

                              Piet ik heb jaren met die vogels gekweekt ( weet jij) dus weet hoe ze eruit zien en op waarde geschat dienen te worden , het zijn en blijven mooie vogels maar jij als fotograaf weet ook dat je altijd meer of beter wil toch?
                              takkies horen zeker in de natuur maar als er een takkie voor zijn smoelwerk zit o.i.d. kan jij dit ook niet waarderen denk ik. ( de 1 vind een takkie voor het lichaam erg de ander vind een hele bos her en der verspreid erg).

                              @ Henk3,
                              Helaas voor mij zijn deze toch niet zo benaderbaar als er wel eens gezegd word, ik weet van vorig jaar toen kon ik op een straatbreedte ze naderen, deze bij lange na niet, afstand is behoorlijk maar goed net zoals Piet zegt ,ik ben allang blij dat ik ze weer gezien heb dit jaar met de eigen ogen, ik kan er weer een jaar tegenaan want ik ga ze niet meer opzoeken denk ik, zal wel "storm "gaan lopen en dat hoeft van mij bijvoorbaat al niet.

                              ff wat geprobeerd (flink gecropt) :



                              nope blijft het houden ( en ik krijg nog wat extra's erbij staart onscherpte en nog erger ...................korrels ...............brrrrrrrrr yak ).
                              kan niet fotograferen en ik kan niet bewerken ( moet nodig weer eens aan het handje genomen worden, hint hint hint).
                              hoe zwaar kan je het hebben hahahahahaha

                              en ja ik weet , moet blij zijn met resultaat en ze zijn goed genoeg en menigeen zou willen dat ze, ze zo konden maken en ik mag vooral niet zeuren, maar dat doe ik lekker toch.

                              zal morgen nog wel wat probeersels ( posities en takjes etc. vermijdend tijdens fotograferen) laten zien.

                              mvg

                              Opmerking


                              • Beetje minder croppen dan. Er mag best wat omgeving te zien zijn vind ik persoonlijk dus niet aan mijn mening storen a.u.b.
                                Vriendelijke groeten,
                                Henk3.

                                Mijn website:

                                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                                Opmerking

                                Working...
                                X