Pagina 501 van de 1671 EersteEerste ... 40145149149950050150250351155160110011501 ... LaatsteLaatste
Resultaten 5.001 tot 5.010 van de 16702

Onderwerp: Zomaar mooie foto

Dat ziet er leuk uit, ik heb er wel een aantal.
    Helaas geeft de site halverwege het uploaden van een foto een error.
    Morgens nog maar eens proberen.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461

Smile plaatje

Allemaal Engeltalige tekst in die linken, ben ik toch niet er goed in dus laat ik het maar links liggen. Denk eigenlijk ook niet dat ik daar wat voor heb.

Jonge Eendjes achter de muggen aan, ze kunnen er mij niet genoeg van opeten.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Stamgast
    Thanks
    0
    hé die kingfisher ( welkom at the "fotoclub") leuk dat je zelf ook meer een meer gaat participeren in deze door jouw zelf gestarte topic ( ik denk dat het de beste/leukste topic is van dit forum zo onderhand) .
    wist niet dat er in blijdorp ook sneeuwkruintjes en kwak etc zaten ?

je hebt i.i.g al een foto voor in dat boek de Blue-crowned Laughingthrush Garrulax courtoisi

hier een nog "zeldzamer plaatje dan .....1 met jong :

en dan nog zeldzamerderderder 2 jongen op 1 stokkie:

ahum sorry

1 van de "betere" adulte van mijn hand ( ahum ahum, is om te janken natuurlijk maargoed , isse voorbeeldje hé), ik krijg het maar niet voor elkaar ,er zitten meer korrels op dan dat er in de woestijn liggen zo onderhand:

maar (zoals je ziet) kingfisher ,ik heb net als jij volop probleempjes met het licht zoals het in die hal "gebroken"word. (ik krijg het maar niet voor elkaar om een perfecte plaat ervan te maken van die soort).

ik heb er ook wel een paar van dat lijstje maar ik ga ( sowieso) niks inzenden , zou me kapot schamen als ik een foto zou zien die ik gemaakt hebt in zo'n boek.( zeker niet de kwaliteit zoals ik ze "schiet") .
    nee dan kweek ik er liever mee ,met sommige soorten die op zulke lijstjes voorkomen.

@ henkie trois : ikke slapen nee hoor, ik dacht dat je dat kleine snoekje bedoelde (rechts van klein eendje) ,dat dat hetgeen was wat er te ontdekken vielt in de foto , sorry. (excuse moi).

@ broto : is een mooi bootje, wel jammer van al dat water wat zo beweegt. hahahahahaha

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461

Post reactie

Best mooi plaatje wk.

1 van de "betere" adulte van mijn hand, ik krijg het maar niet voor elkaar ,er zitten meer korrels op dan dat er in de woestijn liggen zo onderhand:
    Als je nu i.p.v. die 640 iso, nu eens met de iso omlaag ging en er een plusje in belichting in de plaats van zou doen? b.v. 0.3 of 0.7 ? Of zou je dan geen sluitertijd voldoende overhouden?

O ja, dat Snoekie is net weggeschoten zeker?
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Stamgast
    Thanks
    0
    als je die ander bekijkt dan zitten die op 400 iso en op 1/30
    en die andere in de 1/80 ,is ook al niet al te rap hé voor zulke vogels en onder zulke omstandigheden,maar ik geef gewoon grif toe hoor dat ik ernaast zat met mijn camera instellingen, heb ik geen moeite mee.
    ( mag wel niet van broto (die hoge isowaardes),maargoed dat was het enigste waarin ik ze toen kon vastleggen,dacht ik toen).
    bij lagere isowaardes kwam ik in de 0"3 uit (met het draaien naar de midden toe) of zoiets henk,
    is het te doen ,natuurlijk (?),maar dan moet ik de foto maken met camera op statief( eerst nog gaan kopen dan natuurlijk) ,knoppie indrukken ( liefst met draadloze ontspanner) , bakkie koffie gaan drinken in restaurant ( evt. een tompouce erbij nemen), en als ik dan terug komt zal de camera net gaan klikken denk ik.
    nee is niet te doen daar ( zeker niet voor mij,nu nog ) ,maar dat zeg ik nu,er gaat natuurlijk gewoon een hele goed plaat van die soort komen, kan niet bestaat niet.
    we blijven gewoon aanklooien,ooit op 1 dag...........................

groetjes

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461

Post Ha, ha,

en overdrijven is je ook wel toevertrouwd. Ha, ha.
    Nou dan ga je gewoon onderbelichten, krijg je ook een snellere sluitertijd. En dan achteraf iets bijwerken in de belichting.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
    Nou dan ga je gewoon onderbelichten, krijg je ook een snellere sluitertijd. En dan achteraf iets bijwerken in de belichting.
    ja natuurlijk henkie, moet je wat wel kunnen en willen vooral. ( we zijn niet allemaal zo bedreven in bewerkingen natuurlijk hé).
    ik blijf zeggen dat als ik die vogels gewoon ziet op een goede en heldere manier,ik het met de camera en lens ook zo moet kunnen vastleggen op de gevoelige plaat. (weet alleen ff niet hoe).
    maar komt wel hoor, komt goed echt wel
    die foto's van hierboven had ik nooit hier geplaats als deze soort nu ff niet ter sprake kwam (ze zijn te slecht maar.......................het zijn probeersels hé ,dus oefeningsfoto's met een bedoeling dat ik ervan leert ).

groetjes

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461

Post Heb je één geluk

Je hebt in iedergeval een camera waar het wel mee kan. Enne zo bedreven ben ik niet hoor, anders moet ik niet zo vaak weer foto's weghalen toch? Ha, ha.
    Het hele leven bestaat uit leerprocessen, fotografie dus ook. Mijn dochter vroeg mij gisteren wat ik nou eigenlijk met die foto's deed. ha, ha. Hobby natuurlijk. Snapt ze niks van. Hoeft ook niet hé. Ieder zijn meug of hoe zoiets ook heten mag. (Intussen heb ik al 3 statieven en nog een heel oudje.)
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Stamgast
    Thanks
    0

zoals ik het ziet / mijn gedachtengang

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
    Enne zo bedreven ben ik niet hoor, anders moet ik niet zo vaak weer foto's weghalen toch? Ha, ha.
    klopt misschien ook wel maar je ben ook lerende hé, je ben er tenminste beter in dan ik.
    ( en weghalen van foto's hoeft niet van mij hoor, maar ook jijzelf ziet heus wel in welke wel en welke niet goed zijn,toch? als er dan niet goed zijn dan mag ik daar toch een eerlijke mening over geven?).
    en vooral als je dan een hele serie heb van die vogelsoort dan vind ik het heel mooi als je dan de wat mindere eruit zou laten (niet plaatsen) om zo een fantastische serie te zien. ( zo bedoel ik dat ongeveer, kijk als het foto's zijn van extreem zeldzame of je heb er maar 10 gemaakt tja dan is de spoeling /aanbod van foto's minder natuurlijk,dus dan kijk ik "iets"minder kritisch naar foto's, maar jij heb keuze zat uit die series dus .................maar goed zal het wel verkeerd zien).

in mijn ogen dan:
    je "moet" de "oude"mapjes wegdonderen ( oude bewerkingen heb ik het dan over hé ) en alleen de recent bewerkte neer kwakken hier, er is dag en nacht verschil tussen die twee bewerkingen ( zoals je het toen deed en nu doet).
    in het begin werd je nogal een "pissig " ( althans die gedachtes bekropen me dan ff) als ik zei van de "helderheid/matheid/donkerte "etc. maar nu zie je het zelf toch ook gelukkig ,dat het wel zo was. ja toch niet dan?
    in mijn ogen heb je nu wel weer de helderheid te pakken. mijn mening.
    groetjes

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461

Smile reactie

Ha, ha, ja kritieken accepteren is me ook wat. Dat moet je ook leren hé.

Dat lukt af en toe ook wel hoor.

Maar die oude mapjes gooi ik lekker niet weg ha, ha.

Bekritiseer er maar flink op los zou ik zeggen want ik weet dat ik daar ook weer van kan leren.

Hier nog één van 21 mei j.l.

Zwaluwen in de oever:
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Forum Rechten