Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • reaktie

    Zojuist even 2 sd kaartjes geformatteerd via de camera, had ik misschien dan ook moeten doen met die nieuwe kaartjes.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • maar nou heb ik ook een vraagje over dat foto's overhevelen.
      doen jullie dit nu altijd via een kaartlezer?

      is er ook "iets" waarmee je "mobiel" je foto's kan downloaden om zo je kaartje weer te kunnen gebruiken?
      ik bedoel ik ga bv naar walsrode en overnacht daar in de buurt..........kan ik dan "iets"op mijn camera aansluiten die de foto's eraf haalt zonder dat er een p.c. aan te pas komt?
      en het kaartje dus weer leeg heb voor de volgende dag/dagen.

      ik bedoel zoiets als bv een externe harde schijf waarop je de camera direct aansluit,zonder tussenkomst van p.c. want het zijn toch flinke bestanden natuurlijk ...wat is het 14,5 mb per foto ofzo?

      of is allemaal veel te moeilijk denken en is /of is dan gewoon de simpelste oplossing een andere flashkaart erbij kopen?(evt. meerdere).

      gr

      Opmerking


      • reaktie

        Is dit iets voor je? http://nl.hardware.info/nieuws/2503/...der-usb-20-hub

        Je kan ook rustig aan doen met foto's maken.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • na ff een (verplicht) tukkie te hebben gedaan weer scherp

          De verkoopadviesprijs voor Media Center 250 GB bedraagt 382 euro

          humm kan je dus ook veel flashkaarten voor kopen voor dat geld
          of een laptop .......................heb je toch ook een "externe" harde schijf ?

          ik koop wel een kaartje extra ,kan ik naar hartelust foto's maken( scheelt ook voor de rug,hoef ik niet zo te sjouwen)
          maargoed en hoe dan ook ,ook nog.

          bedankt dat je dit ff voor me wilde opzoeken.

          groetjes

          Opmerking


          • Ik ga met dat 64-bits-verhaal aan de gang, ik heb zowaar gimp al werkend met plaatjes die ik per mail ontvang, al weer een stapje verder dus.

            Dank voor het meedenken. Dank voor de link Henk.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • Voor al deze off-topic berichten verwachten we van de posters natuurlijk wel een mooi plaatje terug he!
              Haal ze maar uit de prullenbak.

              Opmerking


              • Beste Henk,
                als je een paar dagen in Walsrode bent is rustig aan doen met foto's maken natuurlijk geen optie. Ik heb al een aantal jaren zo'n kastje(een Nikon Coolwalker) waar ik de foto's kan opslaan, er zit zelfs een schermpje op waar je de resultaten op kunt bekijken. Dat blijft trouwens de laatste tijd gewoon thuis. Ik had toen nog geen laptop maar als ik nu een paar dagen op pad ben dan neem ik die mee. 's Avonds evende cardreader aansluiten en hoppa.

                Als je niet al die zooi mee wilt sjouwen is een exra geheugenkaartje de beste optie. Ik heb inmiddels een paar kaartjes van 16Gb en daarmee kan ik me wel even redden zeker als je tussendoor de mindere foto's op de camera al wist.

                Op naar Walsrode!
                mvrgr

                Piet

                Opmerking


                • Ik gebruik overigens geen kaartlezer, ik heb gewoon een usb-kabeltje van de computer dat ik ik in de camera stop en via de windows verkenner zet ik alles over. Zo doe ik het al jaren.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                    Ik gebruik overigens geen kaartlezer, ik heb gewoon een usb-kabeltje van de computer dat ik ik in de camera stop en via de windows verkenner zet ik alles over. Zo doe ik het al jaren.
                    Ik gebruik alleen de kaartlezer, zo'n kabeltje is weer iets extra's om mee te nemen. Ik heb vroeger wel problemen gehad met de windows verkenner die RAW bestanden niet herkende en dus niet overhaalde naar de PC. Sinds die tijd gebruik ik andere software.
                    mvrgr

                    Piet

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Piet
                      Beste Henk,
                      als je een paar dagen in Walsrode bent is rustig aan doen met foto's maken natuurlijk geen optie. Ik heb al een aantal jaren zo'n kastje(een Nikon Coolwalker) waar ik de foto's kan opslaan, er zit zelfs een schermpje op waar je de resultaten op kunt bekijken. Dat blijft trouwens de laatste tijd gewoon thuis. Ik had toen nog geen laptop maar als ik nu een paar dagen op pad ben dan neem ik die mee. 's Avonds evende cardreader aansluiten en hoppa.

                      Als je niet al die zooi mee wilt sjouwen is een exra geheugenkaartje de beste optie. Ik heb inmiddels een paar kaartjes van 16Gb en daarmee kan ik me wel even redden zeker als je tussendoor de mindere foto's op de camera al wist.

                      Op naar Walsrode!
                      hahahaha nog zo 1 die niet kan wachten, sorry mannen maar ik kan nog ff niet maar als het kan gaan we deze maand juli of anders begin augustus hoor (dat is het doel tenminste).

                      groeten

                      @ Broto, weet jij nog hoe het ook alweer zat met die kaartjes?
                      8 gb versie en 16 gb versie ( en andere versies) , had toch met snelheden te maken of zo iets naarmate de kaart voller word of zoiets. ik heb nu de 8 gb versie scandisk extreme compactflash 60mb/s UDMA, ik zal wel gewoon 1 of 2 kaartjes erbij kopen (kaartje is namelijk zo vol natuurlijk) , maar ik denk dan ook is dat niet "zonde" zovaak zal het niet voorkomen dat ik meerdere kaartjes vol gaat schieten.( en zie hier de achterliggende gedachte van voorgaande vraag aangaande het kunnen opslaan zonder tussenkomst van p.c./ laptop)
                      is hier misschien een oplossing voor?
                      kaartje lenen ......is dat een optie of is dat een "gevaarlijke optie"?

                      Opmerking


                      • Reaktie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Piet
                        Beste Henk,
                        als je een paar dagen in Walsrode bent is rustig aan doen met foto's maken natuurlijk geen optie. Ik heb al een aantal jaren zo'n kastje(een Nikon Coolwalker) waar ik de foto's kan opslaan, er zit zelfs een schermpje op waar je de resultaten op kunt bekijken. Dat blijft trouwens de laatste tijd gewoon thuis. Ik had toen nog geen laptop maar als ik nu een paar dagen op pad ben dan neem ik die mee. 's Avonds evende cardreader aansluiten en hoppa.

                        Als je niet al die zooi mee wilt sjouwen is een exra geheugenkaartje de beste optie. Ik heb inmiddels een paar kaartjes van 16Gb en daarmee kan ik me wel even redden zeker als je tussendoor de mindere foto's op de camera al wist.

                        Op naar Walsrode!
                        Beste Piet, ha, ha, ik snap het. Ben er zelf jaren geleden ook al enkele keren geweest. 1 x op eigen gelegenheid en 1 x met de vereniging. Mooi park.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • Plaatje

                          Ele heeft wel een punt, dus kom maar met jullie foto's.

                          14 mei 2011.
                          Roodborsttapuit man op Toesebol/Lisdodde.


                          Toegift: Jong komt hier net precies het nest uit.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • Wat een moment, prachtig, het jong!
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                              dus kom maar met jullie foto's.
                              vind ik nu ook

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                                vind ik nu ook
                                Ben het met je eens WK
                                mvrgr

                                Piet

                                Opmerking

                                Working...
                                X