Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Plaatje

    Waterhoentje - vrouwtje.


    Torenvalk, deze had net een mislukte aanval uitgevoerd. Het gras heeft ze nog aan de poten hangen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • thanks Piet

      dank je wel piet voor de info, we zullen eens kijken of ik een expeditie ernaar toe kan ondernemen op korte termijn.


      @ Henk3 ,jij hoeft op mijn helderheid echt niet "jalours"te zijn hoor, en ja jouw scherpheid laat de laatste tijd wat te wensen over, de vogelsoorten .........die vind je wel , daar ligt het niet aan.

      gewoon volhouden en blijven oefenen (moet ik toch ook, ben er ook nog lang niet).
      neem nu jouw T-valk is gewoon een mooie foto maar is "mat" in mijn ogen en kan dus veel beter , maar goed ik moet er nog maar eens zo zien te schieten ,lukt mij nog niet hoor (sorry maar je weet ik ben altijd direct en eerlijk,dus neem me het maar niet kwalijk a.u.b.).

      het is net zoals Ton K. zegt beetje blij/trots mag ik( en ook zeker jij ) er mee zijn ,maar tevreden nog zeker niet. (althans ik vind voor mezelf ook dat het nog beter moet/kan).

      ik kan je maar 1 ding aanraden (en nu voor de laatste keer) ga eens in chat met broto,dat is de snelste en directste manier van communiceren ( e-mailen werkt niet, echt geloof me maar ,is te passief en duurt te lang) en je kan "probleem"voor "probleem" aanpakken. (zo doe ik het ook).

      dan zegt hij probeer het eens zo of zo(stel ik direct in, tijdens de chat ),dat doe ik dan en ondertussen leer ik mijn camera + lens te gebruiken in de verschillende situaties........want vanuit een boekje .........( m.a.w. Henk ik zie het als een soort van opdrachten/huiswerk die ik meekrijgt,klinkt misschien kinderachtig maar ik geloof dat het wel zo zijn vruchten af begint te werpen als ik zo naar mijn foto's kijkt) .

      en ja er gaan er nog 101 de prullebak in maar degene die in mijn ogen redelijk zijn dat worden er per probeersel steeds meer,kan zelfs nog kritischer op mezelf worden, en dit alleen maar om mijzelf op een hoger plan te trekken.(want ik ben ervan overtuigd dat camera + lens nog beter kunnen dan wat ikzelf er op het moment mee kan).

      ik kan je echter zelf niet helpen( zou het wel graag willen dat weet je wel en ten tweede dan zou dat ook betekenen dat ik er verstand van zou hebben) ,ben ook maar een aantobber en ben ook nog steeds afhankelijk van een leermeester.

      groetjes

      Opmerking


      • Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • Gaan jullie maar lekker door sneeuw en ijs rollen, ik heb nog wel een plaatje van toen het lekker warm was.

          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • ja gooi ik er toch wat "winters"tegenaan hoor,het is per slot van rekening.......



            blijft moeilijk dat wit,wit in vleugel is goed,sneeuw wit (voorgrond) is redelijk maar "cloaca "wit is weer "vervlakt".
            moeilijk,moeilijk,moeilijk.


            je kan het dus al raden Henkie,heb vandaag ff geoefend op het "wit" ( de rest deed er voor mij niet toe vandaag) ,tjonge wist niet dat er zoveel verschillende "wit"waren in de natuur.

            mvg een tobber.

            Opmerking


            • tja

              Ton mooi binnenblijven, erg leuke plaat van die Blauwfazant vind ik.

              WK, ik geniet. (En dat is zeer belangrijk.) En ja wit is er in vele kleuren volgens mij. Zeggen ze ook nog dat wit helemaal geen kleur is.

              Hier een plaatje wat ik zelf wel leuk vind. Ik loop een dag of wat achter met mijn plaatjes, dat zal wel duidelijk zijn.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • Die is leuk Henk!

                WK, ik denk dat het door de reflectie van de sneeuw komt, wat onderbelichten maar precies zo dat je het zwart "heel houdt" zal de truc zijn.
                Erg lastig inderdaad. De vogel staat er verder erg fraai op en de sneeuw is wel erg mooi.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • plaatje maar weer

                  Aalscholver: Gaat snel hoor.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • wit ,witter,witst

                    om gek van te worden van al dat "wit"
                    je raad het al Henkie3 geoefend op "wit" en "beweging":




                    denk dat ik maar voetballers gaat fotograferen,kom ik ook eens in het AD.......................


                    @ Piet,ik ga graag op je voorstel in ,dat weet je,misschien kunnen we de "rest"ook mobiliseren voor zo'n uitstapje??????????????????????? (of wil je gewoon lekker 1 op 1?).

                    Opmerking


                    • plaatje

                      wk, niet zo snel tevreden is een prima instelling, die moet je in je camera zetten. Ik kan er prima van genieten. Het is, "hier tenminste" niet echt prachtig fotomaak weer. Veel korrels in de foto, grote krop? Vandaag aan huis gekluisterd, dus niet van het erf afgeweest.

                      Woerd:


                      Eigenlijk helemaal niet toonbaar maar ja ik bak er op het moment geen peer meer van, dit zag ik enkele dagen geleden gebeuren.


                      Beetje trucage: eend met kleine vleugeltjes, ha, ha.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • nog maar een paar

                        Ja wk ik heb er nog wat van. je moet dan gewoon even wachten tot ie de vleugel achter zich houdt, ha, ha.

                        Torenvalk:


                        Voor mij niet zo snel scherp te stellen, puh maar wel actie.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • Actie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                          Voor mij niet zo snel scherp te stellen, puh maar wel actie.
                          En dat maakt het dan ook weer een mooi plaatje Henk.
                          mvg Gerard 6

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                            Goudhaantje,kleinste vogeltje in Nederland van nog geen 10 cm.
                            Verschrikkelijk bewegelijk en is daardoor moeilijk te volgen door de struiken.
                            Is wel redelijk te benaderen is niet erg schuw
                            ik weet het, poosje terug. maar een correctie: het is niet het goudhaantje, maar het vuurgoudhaantje (zeldzamer) omdat deze een zwarte oogstreep heeft

                            wat een prachtige foto's allemaal!
                            Een flierefluiter met een vogelhart.

                            Opmerking


                            • Er zit nog meer in het bos naast vogels....



                              En jahoor, eindelijk hebben wij ook sneeuw., net 10 cm in 3 uur gevallen.

                              En ook het vuurgoudhaantje kwam ik tegen.



                              En een mooie halsbandparkiet:

                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

                              Opmerking


                              • regulus ignicapillus of la (het is maar net welke je wilt volgen)

                                toevallig vandaag ervoor een paar uurtjes op uit geweest,ze zouden hier ook zitten.............
                                helaas geen resultaat,niks gehoord of gezien (tja wel ander spul natuurlijk maar daar keek ik ff niet naar).

                                op de terug weg had ik wel den deuze vanuit "rijdende auto" hahahaha
                                mooi blauw is niet lelijk:



                                maar Ton viel niet mee zeker dat kleine ding ? was het een rappe?

                                leuk ook dat je ook die knagerts hebt.

                                mvg

                                Opmerking

                                Working...
                                X