Pagina 170 van de 1671 EersteEerste ... 701201601681691701711721802202706701170 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.691 tot 1.700 van de 16702

Onderwerp: Zomaar mooie foto

Stamgast HenkvdMeer's Avatar
    Thanks
    54
    ps: iemand een idee hoe ik een raw foto kan uploaden en laten zien hier? ik denk nu te weten waar het hem in zit.
    Een RAW foto kan je niet uploaden
    Het bestand is te groot voor sites als bv imageshack

Henk

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461

Post reactie-tje

Winterkoning, een RAW foto kan je openen - opslaan als jpg - grootte aangeven - opslaan en up-loaden maar.

Henk Broto, ik heb die proggie's gedownload maar het lukt mij nog ff niet om foto's terug te halen. Dat Engels nekt mij.

Ik heb proggie 2 in beeld zeg maar, en dan krijg je een stuk of 6 vraagjes, waar moeten die op staan? Mijn sd kaartje is in dit geval een G-schijf.

Proggie efsimport:
    1. =
    2. =
    3. =
    4. =
    5. =
    6. = start
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Stamgast
    Thanks
    0

Red face

he, jammer

ik denk namelijk nu dat het toch is van het raw bestand omzetten in een jpg bestand.(dus wat jij voorstelt Henk3 dat weet ik maar daar gaat het dus hier fout,ik zie op camera en als ze net van camera ge-upload zijn zoals ze zin in raw en dan is alles vele malen scherper en dieper van kleur bv ( in canon of ander programma dat raw ondersteund) ,dan ga ik dus omzetten naar jpg en daar komt dan het kwaliteits verlies (wat ik dus bedoel) om de hoek kijken,wil ik dan verscherpen of wat dan ook dan is het zooi die foto's).

en ergens word er automatisch verscherpt maar weet niet waar,dus ik dacht : gewoon verkleinen met bv BDsizer en eropzetten en het hele jpg gedeelte overslaan,maar dat gaat dus niet lukken.
    jammer,dan maar niet.
    mvg

Senior lid
    Thanks
    0

Smile toevalstreffer

Groeten rene

Stamgast
    Thanks
    0

zoek de verschillen,het laat mij maar niet gerust,kan het niet begrijpen

raw foto:

bewerking: alleen screenshot gemaakt van raw foto en uitgeknipt en vervolgens ge-upload met imageshack.

zelfde raw foto maar omgezet in jpg:

bewerking: raw foto omgezet in jpg afbeelding deze geresized en ge-upload met imageshack.

bij beide foto's geen enkel vorm van verscherpen,noise reductie,licht sterkte of weet ik veel wat aangepast danwel bewerkt.
    dus puur het verschil zoals ik ze zie zoals ze uit camera komen (raw geschoten)en zoals ze erop komen te staan als jpg afbeelding (zonder tussenkomst van bewerken dus origineel beide foto's,enigste verschil bovenste foto raw (screenshot)onderste foto direct van raw omgezet naar jpg)
    en zie wat ik bedoel.
    zeg het maar???????????????????

@ Antonw: dit is zo ongeveer hetzelfde als ik al had in berichtje nr 1118 tot 1127 (zeg maar) van/in deze topic.
    wie weet................................
    ik ben dan wel een beetje kleurenblind maar dit soort verschillen zie ik toch wel hoor....................
    nou zou ik graag willen weten wat doe ik fout??????????????????

Stamgast gerard 6's Avatar
    Thanks
    0

Thumbs up Ja dat is wel duidelijk zo

Tjonge zelfs voor een leek als mij is het verschil wel heel erg duidelijk.
    Sluit niet uit dat het een mooi plaat is.

Die Raw foto is wel heel mooi.

Nou dan zet je alleen nog screenshot erop.
    mvg Gerard 6

Stamgast HenkvdMeer's Avatar
    Thanks
    54
    @ Wk, als je de foto omzet in welk programma doe je dat ??

Als je het me het programma van canon doe, moet je de foto op slaan met convert and save.
    Ik kan van hieruit niet zien hoe jou instellingen zijn en of hoe jij het doet.

Ik heb me het programma van canon , nooit problemen gehad.

Het is een duidelijk verschil met de foto's in het topic, de raw foto, zo moet de foto ook omgezet worden in jpg .

Henk

Senior lid Piet's Avatar
    Thanks
    0
    Hi WK,
    als je de foto in Raw opent hoe staat dan je helderheid en het contrast. Sommige programma's zetten dat soms al op een bepaalde waarde. Dat zou je terug moeten kunnen zetten naar neutraal/nul of zoiets.
    De RAWfoto is perfect dus dat moet je ook in jpg terugkrijgen.
    Heb je het probleem ook als je in JPG fotografeert?
    mvrgr

Piet

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    7
    Niet de mooiste maar helemaal zelf gedaan

vogels eddie 096.jpg

Net zo knap als de baas

vogels eddie 097.jpg

groeten eddie

Stamgast
    Thanks
    0
    dus we zijn eruit dat er toch wel degelijk iets aan de gang is hier? en dat ik toch niet helemaal van lotje getikt ben?

als ik mijn camera aansluit dan wordt het ge-upload in dat canon programma (dat is de enigste die raw accepteert danwel waar ik mee kan werken)
    alle knoppen staan dan op 0 , piet
    als ik in jpg fotografeer (is wel lang geleden) dan lijkt het allemaal hetzelfde te zijn(op het verschil na dat dit dan niet in het raw gedeelte te openen is in dat programma maar dat regelt zichzelf allemaal ,hoef ik niks voor te doen).

broto schreef:Het is een duidelijk verschil met de foto's in het topic, de raw foto, zo moet de foto ook omgezet worden in jpg .

juist dat dacht ik dus ook maar reeds al eerder gezegd/opgemerkt dat gebeurt dus niet als ik dit doet met dat bijgeleverde canon programma,dus?????????????? .
    resize doe ik met bdsizer of met dat image shack (maar dat maakt geen verschil uit).

waar zou het toch aan leggen danwel fout gaan????
    kan ik weer gaan fotograferen namelijk,maar zoals jullie waarschijnlijk nu wel kunnen begrijpen is er voor mij geen lol aan zo,dan maak je een mooie foto en dan...................wordt tie 10 x minder omdat ik van raw naar jpg moet(om te kunnen plaatsen hierzo),is toch geen lol aan zo?

gerard6 heeft eigenlijk de oplossing,maar ook weer niet, ik ga toch geen screenshots maken van elke foto die ik hier wilt plaatsen????????? wil ik dat????????? nee ,laat maar dan geen tijd voor.

maar het zou een optie kunnen zijn temee het alleen maar plaatsen van screenshots maar blijft raar dat het niet "gewoon" kan :

Forum Rechten