Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Het is al laat op de avond maar ja, ik ben net ff weer in actie.

    Die beste man waar je zo moe van wordt kon nog wel eens gelijk hebben WK.

    Hier nog even een paar plaatjes van mij: commentaren zijn van harte welkom.
    Kievit:






    Gele Kwikstaart:
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • Nog ff een paar







      Witte Eend:
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • Nog ff een paar

        Tapuit pop:


        Gele kwikstaart:




        Tapuit pop:
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • Nog ff een paar.

          Nijlgansen:


          Wilde Eenden:


          Ik denk Boompieper: Deze 2 foto's heb ik het rood uit gehaald.



          De foto's zijn met hoge iso en per ongeluk een diafragma van 4,5 gemaakt. Dus ff een beetje bijgesteld.
          Doordat ik met de lens in mijn armen liep is ie verdraaid, verdraaid nog aan toe.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • Nog ff een paar.

            Nijlgans:




            Patrijs Hen:


            Patrijs Haan:
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
              verhitte discussie geweest hier met (een deel van)mijn visite
              de beste man (lees eikeltje ,ik word zo moe altijd van die man,ik kan niet begrijpen dat tie zo'n leuke vrouw heeft maar dit terzijde) zegt dat de tamron 1.4x Af met canon vatting
              totaal geen invloed hebt op je Af zoals die op mijn canon ,alles blijft dus functioneren vanaf 5,6 en hoger.(m.a.w hij blijft gewoon functioneren zoals tie al deed als ik de lens op 400mm heb staan).

              kan toch niet??????????????
              als dit zo is dan is dit misschien wel de manier voor mij om meer mm's te verkrijgen?
              ik hoor het wel
              mvg
              Beste man heeft inderdaad gelijk.
              De canon extender geeft aan de camera door dat hij er tussen zit.
              Hierdoor weet de camera dat hij op diafragma 8 uitkomt, waardoor de AF door de software in de camera wordt uitgeschakeld.
              Zodra je de Tamron er tussen zet wordt het diafragma getal niet aangepast door de extender waardoor de camera "denkt" dat het diafragma gewoon 5.6 is.

              De AF wordt dan dus ook niet uitgeschakeld, maar je moet uiteraard wel voldoende licht hebben anders werkt het nog steeds niet lekker met scherpstellen.

              In feite houd de Tamron je camera dus voor de gek door niet te vermelden dat hij er tussen in zit.

              Maar ga anders eens naar een grote fotozaak, en je zal zien dat de canon nooit zal werken, en de Tamron best nog wel werkt.

              Succes met uitproberen
              Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
              Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

              Opmerking


              • Opmerking


                • Dat het met de 2.0 dramatischer wordt is natuurlijk ook wel logisch, aangezien je diafragma dan met 2 punten omlaag gaat. Daardoor zit je dan ineens op een diafragma van 11.0 Dan hou je veel te weinig licht over om normaal scherp te stellen. Hij zal het alleen wel proberen, aangezien de camera doorkrijgt dat het diafragma 5.6 is.Hierdoor zal de lens continu blijft jagen.

                  Door het ertussen plaatsen van een extender van 1.4 zal je diafragma nooit groter zijn dan 8.0. Alleen doordat het niet wordt doorgegeven aan de camera blijft AF wel werken. Neemt niet weg dat de camera eigenlijk minimaal 5.6 nodig heeft om lekker adequaat scherp te stellen.

                  Alleen met de canon extender zal het nooit werken met jouw lens. Met de tamron alleen als het mooi zonnig weer is.
                  De camera schakelt natuurlijk niet voor niets AF uit bij een kleiner diafragma dan 5.6, dat heeft een reden.
                  Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
                  Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

                  Opmerking


                  • Door het ertussen plaatsen van een extender van 1.4 zal je diafragma nooit groter zijn dan 8.0. Alleen doordat het niet wordt doorgegeven aan de camera blijft AF wel werken. Neemt niet weg dat de camera eigenlijk minimaal 5.6 nodig heeft om lekker adequaat scherp te stellen.
                    Ook met een 1.4 extender blijft hij hunten.
                    Heb zelf de contacten afgeplakt gehad, maar is verre van ideaal.
                    Doordat hij maar blijft hunten ben je vaak te laat , wat ergernis geeft.
                    Heb dan ook het plakbandje er weer afgehaald en stel nu scherp met de hand.
                    Is ff oefenen maar lukt wel

                    Henk
                    vriendelijke groet
                    Henk

                    Opmerking


                    • dus veranderd er dan wat aan de camera en het werken ermee,JA

                      Opmerking


                      • Nee, aan de camera veranderd er niets.
                        Alleen wordt het grootste diafragma van je lens ineens 8.0 in plaats van 5.6.
                        Of de extender het nou doorgeeft of niet.
                        Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
                        Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

                        Opmerking


                        • Ja dat klopt, in feite hou je jezelf voor de gek en niet de camera
                          vriendelijke groet
                          Henk

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                            Ja dat klopt, in feite hou je jezelf voor de gek en niet de camera
                            Soms mag je jezelf toch ook wel voor de gek houden
                            Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
                            Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

                            Opmerking


                            • Vanwege het rotweer vandaag maar eens met de camera achter het raam gezeten om de net uitgevlogen koolmezen eens vast te leggen.
                              Ze blijven hier al de gehele ochtend langskomen om allerlei lekkers te eten.





                              Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
                              Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

                              Opmerking


                              • En nog een klein vervolg:





                                Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
                                Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

                                Opmerking

                                Working...
                                X