Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fruit laten drogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Fruit laten drogen

    Hallo, allemaal,

    iemand vertelde mij dat ik niet te veel vers fruit en groente moest geven omdat de vogels dan de diaree kunnen raken ,maar als ik fruit laat drogen ,
    zoals een zoete appel ,mandarijn, druiven, banaan , aardbeien,geraspte wortel, e.d
    mag ik dit dan wel dagelijks geven?
    ik ben al wat aan het experimenteren ,
    zo gauw het fruit droog is wil het in de keukenmachine doen en even fijn hakselen , maar niet al te fijn,
    want ik wil wel kunnen zien wat er allemaal in zit .

    als je hier een mening over hebt , negatief of positief , hoor ik het graag.

    groeten Peter

    De beginnende liefhebber

  • #2
    Over welke vogels gaat het? Er zijn vele soorten die prima vers fruit kunnen "verwerken" zonder ziek te worden.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor de reactie

      ivm het niet te veel vers fruit geven.
      Je vroeg me wat ik voor vogels had
      dit zijn ze:
      Mexicaanse Roodmussen
      Rijstvogels
      Europese Sijsjes
      Zebravinken
      kanarie,s
      kapoetsijs F1
      bastaard sijs/kanarie
      heb jij aan andere mening, dan hoor ik het graag, ik ben maar een beginneling en ontzettend leergierig


      groeten Peter

      Opmerking


      • #4
        fruit

        Hallo Peter

        Ik zou met jouw soorten niet te vaak fruit geven 2 a 3 keer per week lijkt mij meer dan genoeg. Kleine portie's per keer. Dit moet dan ook in een paar uurtjes op zijn.
        Hoe dat zit met gedroogd fruit weet ik niet.
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • #5
          gedroogd fruit

          kan je zo kant en klaar in de supermarkt kopen.

          Altijd met mate.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Gedroogd fruit

            Hallo, Gerard

            in gedroogd fruit zit geen vocht meer, ik heb me laten vertellen dat je meer gedroogd fruit kan geven dan vers fruit.
            ik heb zelf fruit laten drogen in de zon, maar de bij de eerste keer was alles weg,
            merels en de mussen schijnen het ook lekker te vinden,het zag zwart van de vogels in mijn tuin, ik heb wel gelachen en mijn vrouw ook, al het werk voor niets, maar nu heb in de oplossing ik heb bij blokker zo,n afdeknetje gekocht
            je weet wel ,zo,n ding wat je zelf ook weleens gebruikt om vliegen van je eten af te houden, werkt perfect. en het heeft meer voordelen , want je kan het heel lang goed houden


            kijk maar eens op de onderstaande link of kijk even in de gallerij van deze site



            groeten,Peter

            Opmerking


            • #7
              Zelf bezig zijn

              Je kan het natuurlijk ook doen om lekker zelf er mee bezig te zijn. Daar is helemaal niks mis mee. Succes.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Bij die soorten zou ik me geen zorgen maken. Vergelijkbare soorten krijgen bij mij al heel veel jaren dagelijks appel en sinaasappel aangeboden, nog nooit problemen mee gehad. Soms ook druif of banaan.

                Soms eten ze er veel van, soms niets of bijna niets. Ik geef ze per dag de keuze.
                Ik verwacht niet dat deze soorten gedroogd fruit zullen gaan eten eerlijk gezegd, of je moet het malen en door eivoer doen.
                Mijn tip: Kies een middenweg, geef het een paar keer per week, kleine beetjes en je hoeft nergens bang voor te zijn.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking

                Working...
                X