Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 40 van de 40

Onderwerp: Een beginende liefhebber

Senior lid Rissotto's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars Bekijk Bericht
    Spinnen????? hier is het huis te klein ,als ze een spin zien, en altijd overdrijven he?ze tellen er altijd de poten bij.Peeeeeeeeter!!! er zit een spin op m'n slaapkamer wel 5 cm groot, ga ik kijken ,een spin met een lijfje van 3mm en de rest is poot hahahahah.

jaaa maar die hooiwagens zijn oook en hoor, die hebbe grote poteuh..
    zo'n ding is gewoon mega eng, vooral zo'n 1 met harige poten, of zo'n ding met kruisje op z'n rug.. ieuw.. krijg al de kriebels nu.. mijn vriend vind ook altijd dat ik ovedrijf, en dan gaatie me ook nog is plagen ermee.
    gellukig hebben wij een kat die jaagt op spinnen en de rest van de ongediertje en ze stopt ook niet tot dat ze dood zijn

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rissotto Bekijk Bericht
    jaaa maar die hooiwagens zijn oook en hoor, die hebbe grote poteuh..
    zo'n ding is gewoon mega eng, vooral zo'n 1 met harige poten, of zo'n ding met kruisje op z'n rug.. ieuw.. krijg al de kriebels nu.. mijn vriend vind ook altijd dat ik ovedrijf, en dan gaatie me ook nog is plagen ermee.
    gellukig hebben wij een kat die jaagt op spinnen en de rest van de ongediertje en ze stopt ook niet tot dat ze dood zijn
    hooiwagens! ha,ha,ha
    als je van deze zou verschieten ja,dat kan ik me inkomen.

Groeten, "De Vroege VogelSpin" Ha,ha,ha

Senior lid Rissotto's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars Bekijk Bericht
    hooiwagens! ha,ha,ha
    als je van deze zou verschieten ja,dat kan ik me inkomen.

Groeten, "De Vroege VogelSpin" Ha,ha,ha

jaa die spin is eng....

Junior lid Hanny Leunisse's Avatar
    Thanks
    0
    In het begin had ik ook zo'n 6-kantige voliere, zeg maar van 2 bij 2 meter. Heb ik zelf gemaakt. Ik had uit Frankrijk waar ik heel lang heb gewoond, een stel rijstvogels en een stel diamantduifjes meegebracht. Heb er hier nog een stel rijstvogels bijgekocht plus 2 stel Goulds en twee stel maskeramadines. Ik wilde dus een gezelschapsvoliere. Nou de Goulds en de maskers werden overvleugeld door de rijstvogels en kwijnden langzaam maar zeker weg. De rijstvogels daarentegen gingen een kolonie stichten en na een paar jaar had ik er zo'n dertig de een nog bonter dan de ander en zelfs één witte. Toen ik met aow thuis kwam te zitten en genoeg tijd ervoor had, heb ik het totaal anders aangepakt: heel die bonte "zooi" opgedoekt en 3 stel wildkleur gekocht en in broedkooien van 1 meter apart gezet. van de 3 stellen hebben er twee gebroed en tot nu toe 16 jongen op stok gebracht, waarvan een "creme" volgens mij een roodbruine net een slag lichter, dan die van jou. Al die jonge Rijstvogels zitten nu in de grote voliere en halen kwajongensstreken uit bij de Diamantduifjes en bij het stel Zebravinken, die niet veel te vertellen hebben.
    Met vriendelijke vogelgroeten
    Hanny Leunisse

[SIGPIC][/SIGPIC]

Stamgast
    Thanks
    0

nog geen problemen gehad.

Tja,maar ik heb niet alleen zo'n zeskantige voliere bij mij zit er ook een nachthok aanvast en zeer binnenkort komt er ook nog een vlucht aangebouwt
    275x85x180 Lengte X Diepte X Hoogte aangebouwt dus dat zal dan wel het verschil zijn of je vogels weg kwijnen of niet.he?

Groeten,Peter

Thanks
    0
    Neen, het is beslist niet een gebrek aan ruimte: 2 X 2 x 2 m binnenshuis. Het waren m.i. heus die rijstvogels, die veel te druk enz. waren voor de rustige Goulds en maskers. Ik zie dit nu weer met de duifjes en de zebra's, deze kunnen wel wat hebben, maar rustig broeden? ho maar, daar komt niets van terecht, alles wordt steeds verstoord.
    Hanny Leunisse

[SIGPIC][/SIGPIC]

Stamgast
    Thanks
    0

rijstvogels

dus het ligt niet aan de voliere ,maar aan de rijstvogels.
    kan ik me wel een beetje voorstellen,rijstvogels zijn niet altijd lievertjes.
    ze willen wel eens vechten met andere vogels, vooral als ik een wat sla of iets lekkers in de voliere gooi.maar over het algemeen.vind ik het wel mee vallen, althans tot nu toe.
    heb je nu geen rijstvogels meer?
    en hoeveel vogels had je in die zeskante voliere zitten.?

Thanks
    0
    Omdat ik net zo eigenwijs ben als mijn rijstvogels, heb ik ze nog allemaal. Zoals reeds gezegd heb eind vorig jaar 3 stel wk gekocht en deze zitten apart in 3 grote broedkooien. Twee ervan hebben dit jaar gebroed en hebben 16 jongen op stok gebracht. Van die jongen zitten er 9 in de grote voliere, samen met een stel diamantduifjes, een stel zebravinken en een stel Turquoisine-parkieten. Maar in het voorjaar zaten daar slechts twee reserve mannen in en dat was voldoende om de anderen te verstoren: er ging b.v. 'savonds eentje naast het broedende duifje in het nest slapen, terwijl er nog 9 andere nestplaatsen waren.
    Hanny Leunisse

[SIGPIC][/SIGPIC]

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

Smile Tja,

Hanny, dan heb je inmiddels de ervaring opgedaan dat dit niet al te best samen gaat. Tenminste niet als je ook kweken wil.
    Optie is: Je voliëre opdelen of een nieuwe vlucht er bij bouwen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Thanks
    0
    Heb er vrede mee, dat in deze situatie de duifjes en de zebra's geen jongen geven. Zodra daar de mogelijkheid voor is, zal ik ze van de rijstvogels scheiden, dan kunnen die ook de duifjespop niet meer op de rug plukken.
    Hanny Leunisse

[SIGPIC][/SIGPIC]

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Forum Rechten