Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cites bij kakatoes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • cites bij kakatoes

    hallo

    is er iemand die huilp kan bieden

    een colega van mij heeft een molukken kakatoe met vaste voetring van 20 jaar oud,hij heeft ook 3 gofini kakatoe waarvan de ringen verwijderd zijn maar die wel voorzien zijn van een chip de gofini zijn allen ouder als 20 jaar,hij heeft deze vogels in een grote vlucht van 16x4x4 m1 zitten ,de vogels zijn niet voor de kweek.
    maar bij de vogels ontbreken de citesbewijzen
    weet iemand de weg te bewandelen om aan de verijste papieren te komen

  • #2
    Beetje merkwaardig verhaal eerlijk gezegd!
    3 Goffinkaketoes waarvan de ringen zijn verwijderd?
    Mits eerder ontheffingen zijn afgegeven voor deze vogels gaat dit een wel heel goed verhaal vergen om voor deze vogels alsnog ontheffingen te krijgen.

    Maar goed, deze vogels zijn voorzien van een chip, dus is daar ook bewijs van. Wellicht kan de datum van het chippen gelden als acceptabel bewijsstuk.
    Als deze stukken eveneens zoek zijn schat ik de kans van slagen nihil.
    (men heeft gedurende een ruime periode de kans gekregen om CITES-soorten aan te melden en een vrijstelling voor deze dieren te regelen!)

    Op voorwaarde dat de ring aan alle eisen voldoet gaat het voor de moluccensis misschien nog wel lukken.
    Amigo de los Psittacidos

    Look deep into nature and you will understand everything better

    Opmerking


    • #3
      kakatoes

      Probeer dit formulier eens of neem contact op met LNV/CITES
      http://www.nbvv.nl/downloads/Aanvraa...zitsontheffing[1].pdf

      Henk

      Opmerking


      • #4
        De juiste weg!!

        Hoi,

        Eigenlijk is hier geen juiste weg meer mogelijk...

        De goffins en mollukken staan al lang op lijst 1,dus een goede reden om geen papieren te hebben is er eigenlijk niet.

        als men deze vogels nog vrij recent heeft verkregen is het helemaal niet recht te praten.

        de mollukken zal in combinatie met de goffinis ook een probleem worden.

        Als diegene geen andere vogels heeft(dus ook geen ringen aanvraagt of citespapieren) en het niet de bedoeling is dat hij deze vogels verkoopt,maar ze in die grote kooi als losse mannen wil laten vliegen tot ze van ouderdom doodgaan, zou ik geen stappen ondernemen.

        wil hij/zij het helemaal volgens de regels doen,of heeft hij/zij de cites nodig voor een eventuele verkoop of als partners voor aan te kopen poppen,dan moet hij/zij hopen op een ondeskundig persoon bij laser en een flinke dosis geluk.

        officieel is dit minimaal een flinke officieele waarschuwing(economisch delict) of inbeslagname en een flinke boete.

        Mocht men veel geluk hebben en citessen krijgen zullen dit hoogstwaarschijnlijk citessen op naam zijndus niet vrij overdraagbaar


        Algemeen:

        Ik weet er ook niet alles van maar :;Ik vindt het onverstelbaar dat zoveel kwekers ,zelfs die al eeuwenlang )vogels hebben zo slecht op de hoogte zijn van de wetgeving.

        voor een gedeelte is dit te wijten aan het slecht verstrekken van info door het ministerie en de bonden maar ook zeker aan desintresse van de de kwekers zelf.

        Ook krijg ik regelmatig vragen over citespapieren; men gaat er vanuit dat elke ,,gele cites ,,een goede vrij overdraagbare cites is .

        dit is dus niet altijd zo!!

        Dus gewoon als men een vogel koopt met citespapier altijd goed controleren of de cites(vogel)vrij overdraagbaar is(dus geen houders cites ,eenmalige ontheffing of dierentuincites)

        Maar dit slechts terzijde

        Groeten Rene

        Opmerking


        • #5
          nieuws

          Hallo,

          Ik ben benieuwd of er nog stappen ondernomen zijn,en wat daar eventueel de gevolgen van zijn?

          Alvast bedankt voor de reactie

          Groeten Rene

          Opmerking


          • #6
            raar

            Reageren op dit soort vragenstellers is dus verspilde tijd(blijkt maar weer)

            En dan vindt men het soms raar dat er niemand meer reageert op een bepaalde vraag

            Groeten Rene

            Opmerking

            Working...
            X