Mededeling

Collapse
No announcement yet.

NBvV Vogelindex online.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • NBvV Vogelindex online.

    VOGELINDEX
    Nieuw op de site van de NBvV


    www.nbvv.nl/vogelindex

  • #2
    vind de vogelindex heel mooi en handig
    ben er er blij mee!
    staat gelijk in mijn favorieten!

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Zeer goed initiatief!!

        Is het nog de bedoeling dat deze index met meer info uitgebreid wordt?? (bv broedduur en dergelijke)

        (moet alleen erg wennen aan de nieuwe naamgeving, wilde even snel kijken bij de opaline overgoten roodbuik turquoisine ..........*duikt de schoolboeken mutatieleer maar weer in*
        Mijn Site

        Opmerking


        • #5
          negatief/positief lijst

          Het toevoegen hiervan aan de vogelindex zou, zoals dat deftig heet, prematuur zijn.
          Deze lijst is er immers nog niet. Er is slechts een concept.
          Het lijkt wat dit punt betreft verstandig om de ontwikkelingen af te wachten.
          Ik schat in dat het nog vele maanden kan duren voordat het tot besluitvorming komt.


          Henk, moderator

          Opmerking


          • #6
            Vogelindex

            Het staat bij mijn favorieten, lijkt me een leuke toevoeging.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Erg fraai geworden, complimenten!

              Het toevoegen van de video's vind ik ook erg leuk.
              Klasse mannen!
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Hallo Peter

                Ik heb even een vraagje. Ik heb zojuist even een klein zoektestje gedaan en liep tegen een probleempje aan.

                De vogel die ik gezocht heb is: "gordelgrasvink". Deze geeft als resultaat 7 benamingen waar het woord in voorkomt, alle getoonde resultaten zijn dan kruisingen. Echter als ik alleen zoek op het woord "gordel" krijg ik een lijst van 27 vogels waar ook de wildkleur en de mutaties bij staan.

                Kun jij uitleggen hoe dit zit, want in de beschrijving wordt aangegeven om een zo volledig mogelijke naam in te geven, maar de uitkomst is dan beperkt.

                Ik hoor het graag.

                Verders vind ik het een zeer mooi stukje werk, Mijn complimenten daarvoor.

                groet

                Stef den Tek
                Groeten Stef

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Stef,

                  De zoekmachine zoekt naar woorden die hij kent, met andere woorden het gehele woord moet erin staan, OF het moet er mee beginnen.

                  Dus als je zou zoeken op "mus" vind hij ook MUSkaatvink, zou ik alleen zoeken op "kaatvink" dan vind hij niks.

                  Zorg dus dat het eerste deel goed is.

                  Er zijn uitzonderingen:
                  Er zijn zoals je gezien hebt 5 soorten namen (1 wetenschappelijke en 4 Nederlandse namen) deze doorzoekt hij allemaal. MAAR er is nog een lijst waar hij in zoekt maar niet toont, die hebben we ingevuld als het onduidelijk is of het wel of niet aan elkaar wordt geschreven.

                  Onder elke pagina met gegevens staat een link "[COLOR=#0000ff]Deze gegevens zijn onjuist / ik heb een aanvulling.[/COLOR]" vul die rustig in als je denk dat het niet klopt, alleen dan wordt de lijst steeds beter en uitgebreider.

                  Peter.

                  Opmerking

                  Working...
                  X