Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontbreken van de tenen!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ontbreken van de tenen!!


  • #2
    Het kan zijn dat de ouders de tenen eraf halen of dat andere vogels dat doen.
    Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

    Opmerking


    • #3
      Beste Sibrand, ik heb een foto bekeken (die ik toen ze 2 dagen oud waren heb genomen )en zie dat dat toen al het geval was ,dus het is aangeboren.
      Kan dit dan komen dat het dus geen onverwant koppel is geweest?
      Of kan dit bij een eerste legsel weleens voorkomen?

      Tonnie

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Sengers
        Beste Sibrand, ik heb een foto bekeken (die ik toen ze 2 dagen oud waren heb genomen )en zie dat dat toen al het geval was ,dus het is aangeboren.
        Kan dit dan komen dat het dus geen onverwant koppel is geweest?
        Of kan dit bij een eerste legsel weleens voorkomen?

        Tonnie

        Als het erfelijk en dus aangeboren is bij 2 jongen heeft dat niks te maken met een eerste legsel. Het ei en de embryo van een eerste legsel is exact hetzelfde als die in een later legsel. Hoe de ouders ermee omgaan is het enige verschil. Het ei was een eicel en die is bevrucht door de zaadcel. Als dit defect echt aangeboren is zit het probleem al op dat niveau. Vaak zal een jong dan ook andere problemen hebben. Zeker is dat niet.

        De kans dat ze in het volgende nest dezelfde problemen hebben is dus bijna 100% als het echt aangeboren is en niet de eerste dag gedaan door de ouders.

        Waarschijnlijk zijn de ouders verwant of anders is het een dominant defect maar dan zou een van de ouders het eigenlijk ook moeten hebben.

        Opmerking


        • #5
          Beste Marx. bedankt voor je antwoord op mijn vraag.Ik zal een tweede legsel afwachten en indien dit weer gebeurd zal ik een ander koppel kopen om ze onverwant te maken,of heeft u een andere oplossing?

          M.vr.gr. Tonnie

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Sengers
            Beste Marx. bedankt voor je antwoord op mijn vraag.Ik zal een tweede legsel afwachten en indien dit weer gebeurd zal ik een ander koppel kopen om ze onverwant te maken,of heeft u een andere oplossing?

            M.vr.gr. Tonnie
            Nee, dan is er geen andere oplossing. Bedenk wel dat als je het dadelijk weer in je nestje hebt het dus zeker erfelijk is. Als je dan een ander koppel koopt en ze daaraan koppelt heb je dus twee sets jongen van wie de helft dit defect draagt. Dan kan als deze jongen later bij kwekers terecht komen dit defect dus echt in de soort komen. Dan weet niemand meer welke vogel verwant is aan welke vogel en dan duiken er her en der steeds vogels op die tenen missen.

            Wacht het volgende nest gewoon af en als ze weer jongen geven zonder tenen zou ik zelf een nieuw koppel kopen en dit koppel verkopen aan een gezelschapsvoliere waarin kweken op de 2e plaats staat

            Opmerking


            • #7
              Beste Marx,ik zal je raad opvolgen en bedankt voor je snelle reactie.


              M,vr.gr. Tonnie

              Opmerking

              Working...
              X