Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogelvoer zeef/molen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogelvoer zeef/molen??

    Bij onze vogels hebben we een grote voersilo hangen. het gebeurd echter wel dat ze de silo leeg hebben maar dat de opvangbak die aan de silo zit gevuld is met nog goed voer en met vliesjes van opgegeten voer.
    Tot nu gooiden we iedere keer dan maar de opvang bak leeg maar eigenlijk gooien we zo best wel veel voer weg en dat vind ik zonde.

    Ik hoor allerlei berichten dt er een soort molen of zeef is waar je het voer in kunt doen om ze het voer te scheiden van de vliesjes.

    Ik kan er echter niet achter komen hoe zo'n ding nu heet en waar je ze kunt kopen.

    Wie o wie kan mij helpen en mij uitleggen hoe het zit.

  • #2


    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      kafmolen

      Hallo,
      Als je het woord kafmolen even op Google intoetst, zie je verschillende aanbiedingen en verwijzingen.
      groeten, Jeroen

      Opmerking


      • #4
        dank je wel voor je reactie en voor de aanvullende info
        Het eivoer geven we apart.
        om de 3 dagen moeten we de silo opnieuw vullen en we zullen er zeer zeker rekening mee houden dat het voer verontreinigd kan zijn.
        ik zal eens even googlen en dan kunnen we altijd nog beslissen wat we gaan doen

        groetjes Jeanet

        Opmerking


        • #5
          Kafmolen

          Hallo Jeanet!
          Ja het is idd. waar,dat je best een aardige hoeveelheid zaden weggooit.
          In de broedkooien geef ik elke dag volle bakjes vers zaad,omdat zeker
          de poppen in de broedtijd een voorkeur hebben voor bepaalde zaden.
          In de voliere wordt afgepast zaad gegeven voor 2 dagen.
          Dat zou je natuurlijk ook met de silo kunnen doen.
          Restanten worden i.v.m. vervuiling altijd weggegooid.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Ben het helemaal met Antoni eens; ook ik pas het voer af voor mijn vogels zodat nagenoeg alles wordt opgegeten. Alleen in broedkooien en in een vlucht met jongen die pas zelfstandig zijn geef ik wat royaler. Maar de restjes gaan bij mij in het kippenhok. Uitblazen is er niet bij. Beetje minder voeren is ook beter voor je portemonnee.

            Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              ik heb het er gister nog en met mijn man over gehad en we hebben toch maar besloten om geen kafmolen te halen.
              mede dankzij jullie reacties zijn we tot dit besluit gekomen.
              het idee dat we de vogels dan vervuilt eten gaan geven heeft de doorslag gegeven om geen kafmolen aan te schaffen.
              we gooien dat leiver eten weg dan dat we de dieren ziek maken.

              dank jullie wel voor jullie advies

              groetjes Jeanet Cornet

              Opmerking

              Working...
              X