Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boerenkool

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Boerenkool

    Vorige week sprak ik iemand die mij als tip gaf om de meelwormen iedere keer boerenkool te voeren. Dan kan je gewoon bruine meelwormen voeren ipv witte.

    Wat is jullie mening
    M.vr.gr.
    Wim van der Linden
    http://www.vvvogelvreugd.nl/

    Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

  • #2
    Ik voer momenteel mijn meelwormen met paardebloem brandnetel en zuring ,alleen in de winter met boerenkool moeten ze wel warm staan anders vreten ze niet..Dan nog oppassen met bruine meelwormen want de citinehuid wordt er niet dunner van.Het voordeel van voeren is dat de meelwormen groeien en daardoor vaak en veel vervellen zodat het uitzoeken van de witte een stuk makkelijker is .Heb drie tot vier bakken staan en drie x daags haal ik er in een paar minuten zo,n 400 per keer uit voor de vogels met jongen van een week tot ong. drie weken.In deze witte meelwormen zit dus dat wat je ze geeft.Het kan ook met eivoer/universeel of opfokvoer voor kuikens.Mijn voorkeur gaat uit naar verschillende soorten groenvoer omdat dat ook in de insecten zou zitten die ze in de natuur vangen.Heb in elke kweekbox een plasticbak staan waarin ik na deze drie weken gewone meelwormen ingooi die ook nog steeds gevoerd worden wat voor oudere vogels geen probleem is.Ook deze vervellen nog regelmatig zodat ze toch meestal wel witte tot hun beschikking hebben.Bij vogels die op uitvliegen staan moet je de bak er wel uithalen omdat er bij mij eens een jonge kwikstaart in de bak is geland en binnen een uur tot op het bot is kaalgevretenTijdens de eerste week van het uitkomen geen meelwormen maar buffalo,s volop zodat ze er zelf de witten kunnen uitzoeken.Daarnaast watervoer met volop multivitamine,s en jonge krekels bij mij is dat nr 2.Ook deze eerst iets groenvoer geven en in een hoge bak aanbieden.
    groeten eddie

    Opmerking

    Working...
    X